Mitt försök till OC på GA-P35-DS4 och en E6600 går knas...

Permalänk

Mitt försök till OC på GA-P35-DS4 och en E6600 går knas...

Tänkte att jag skulle förgylla min kväll med att OC'a min dator lite och kolla gränserna.
Följde http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Jag började med att följa Ta reda på Processorns maximala hastighet och disablade dom delar som han nämnde i avsnittet.
Sedan ändrade jag Minnesdividern till 2.0, minnena till 5-5-5-18 och sparade allt.

Datorn startade om och POST kom fram så jag gick in igen för att låsa PCIe (som jag antar är PCI Express i överklockningsdelen) till 100. Eftersom default ska vara 100 enligt BIOS så ska det funka. Men så fort jag rör den och sparar så startar datorn om en extra gång och när man går in i BIOS igen så ha den disablat mina inställningar i för överklockning.

Ändrade tillbaka allt och sedan in på PCIe, låste den på 100 och kollade längre ned på volten. Då blinkar det rött och säger att volten inte är korrekt.
Hur kan det INTE vara det när jag manuellt sätter den på 100 som ska vara default?

Har provat med BIOS F14,F10 och F8. F8 är den första uppdateringen som går att ladda ned

Samma sak händer om jag rör FSB'n. Bara att ställa den på manuellt, utan att ändra ngt, gör att BIOS startar om en extra gång och slår av det jag ändrat.

Vad tusan är felet?

Permalänk

*Bump*
Någon?