Starta eget inom datorkylning/överklockning?

Permalänk
Medlem

Starta eget inom datorkylning/överklockning?

Skulle denna idé gå hem tro?
Dvs kompletta lösningar för kunder. Där överklockning står i högsta fokus. Och allt kunden väljer är önskad nivå på överklockning, sedan får en offert tillbaka.
Samt hemkörning av datorn osv.
Någon som skulle nappa?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Kanske som en monter på Dreamhack, få sin dator överklockad för en bra peng.. Som företag? Nja, ser inte hur det ska gå bra faktiskt..

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Skulle denna idé gå hem tro?
Dvs kompletta lösningar för kunder. Där överklockning står i högsta fokus. Och allt kunden väljer är önskad nivå på överklockning, sedan får en offert tillbaka.
Samt hemkörning av datorn osv.
Någon som skulle nappa?

Kanske, men jag tror man skulle tjäna mer på custom modda/vattenkylning installation men det kan nog vara ett försäkringsmörker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Avstängd

Doomed to fail.

Permalänk
Medlem

En låg cirkulation på kunder skulle det troligtvis vara. Då lämpar sig hela verksamheten till att passa som sysselsättning på helgerna. Vilket är lite tanken.
On-the-fly skulle vara ganska oproffesionelt. En väldigt bra överklockning på ett system kräver tid, kunskap och även kylning.
Ibland är det inte lätt att veta vad man skall ha för sorts kylning. Ser många som bekostar med stora summor och får hälften i prestanda mot vad dom skulle kunna få.


Kanske ska leta mig en försökskanin/kompis som vill ställa upp.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Ja för fan jag ställer upp.
Vill du ha pm heller mail med min adress,specifikationer dit du ska skicka min nya dator.

Jag kan till och med ställa upp gratis

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Ja för fan jag ställer upp.
Vill du ha pm heller mail med min adress,specifikationer dit du ska skicka min nya dator.

Jag kan till och med ställa upp gratis

Inte för att vara snål men casha 25.000:- så ses vi på Tahiti kanske :'D

Visa signatur

Star Citizen ❤