Permalänk
Medlem

Vilket chassi passar mig?

Hej!

Jag har inte bra koll på chassin och undrar nu om någon kan hjälpa mig.

Kommer att använda datorn till att spela, och planen är att jag senare kommer att köra på sli.
Kommer inte överklocka
Kommer inte köra flera hårddiskar, bara en
Vill gärna inte att datrn ska låta allt för mycket, men även inte ha för hög temp, alltså en balans.

Prisklass, inte över 1000kr

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.inet.se/artikel/6900680/fractal-design-define-r3-s...

Fractal Design R3 låter som om det skulle passa dig. Stilrent utseende, ljuddämpat men ändå OK kylning, tar inte för mycket plats..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Som ovanstående skrev, R3 absolut.

Permalänk
Medlem

Jag har kollat in dem och de verkar vara bra, var dock lite orolig att få för hög temperatur.....

Måste fråga en till sak, mitt moderkort stödjer usb3, och detta chassi har inte utgång för det? Hur funkar det? vill så klart använda usb3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rh4sta:

Jag har kollat in dem och de verkar vara bra, var dock lite orolig att få för hög temperatur.....

Måste fråga en till sak, mitt moderkort stödjer usb3, och detta chassi har inte utgång för det? Hur funkar det? vill så klart använda usb3

http://www.inet.se/artikel/6901356/fractal-define-r3-usb-3-0-...

Kan köpa den till.

Alt så kan du ju även kika på NZXT H2 eller Fractal Design ARC(Arc är inte lika tyst som R3, dock väldigt bra chassi ändå)

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rh4sta:

Jag har kollat in dem och de verkar vara bra, var dock lite orolig att få för hög temperatur.....

Måste fråga en till sak, mitt moderkort stödjer usb3, och detta chassi har inte utgång för det? Hur funkar det? vill så klart använda usb3

Nejdå, de har helt okej kylning faktiskt, och om du inte vill köra typ 590 SLI så är det ingen fara.

Det är faktiskt väldigt få chassin som har USB3-kontakt på frontpanelen som man kan koppla internt på ett moderkort, och R3:an har en USB3-sladd som man kan koppla in på baksidan av datorn och dra till frontpanelen.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Kanon! Tack så mycket Föresten, räcker det med de 2 fläktarna som följer med?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rh4sta:

Kanon! Tack så mycket Föresten, räcker det med de 2 fläktarna som följer med?

Ja. Köp till en och sätt i sidan när SLI blir aktuellt dock.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att NZHT H2 kickar Fractal design R3 ganska hårt på dom flesta punkterna...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har H2 och har problem med värmen så jag får köra med öppen sida om jag ska spela en längre tid (har inte överklockat ens). Min bror har R3 och slipper detta. H2 är dock tystare tror jag (vi har iof olika komponenter) men tror det är det som avgör värmen.

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

H2 blir mycket riktigt varmare, men tystare är det tyvärr inte.

Scrolla ned längst ned på den här sidan för jämförsvärden.

Vi talar dock om mycket små skillnader i oljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scab:

H2 blir mycket riktigt varmare, men tystare är det tyvärr inte.

Scrolla ned längst ned på den här sidan för jämförsvärden.

Vi talar dock om mycket små skillnader i oljud.

Intressand läsning. Har inte mycket att tillägga.

Dock så tror jag att en 140mm i toppen på NZXT H2 löser värmeproblemet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Brusarn:

Intressand läsning. Har inte mycket att tillägga.

Dock så tror jag att en 140mm i toppen på NZXT H2 löser värmeproblemet.

Det är ju också drygt 200 kr dyrare, 300 för en vettig fläkt med.

Men jag säger som så att gillar man utseendet bättre så ska man ändå välja det. Att man är nöjd med sin dator på alla punktar är fan värt varenda krona.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scab:

H2 blir mycket riktigt varmare, men tystare är det tyvärr inte.

Scrolla ned längst ned på den här sidan för jämförsvärden.

Vi talar dock om mycket små skillnader i oljud.

Väl inom felmarginalen så dom är bra lika "tysta".
Vet dock att dom tar bort olika sorts ljud om du förstår vad jag menar.

Gillar R3an och rekommenderar den helt klart utan tvekan över H2 då H2 kan bara vara ett tyst chassi, inget annat.
R3an kan man ta bort några moduler och ha ett kylnings monster.

Sladdlösa front fläktar och fläktkontrollern sålde mig dock på H2 över R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Väl inom felmarginalen så dom är bra lika "tysta".
Vet dock att dom tar bort olika sorts ljud om du förstår vad jag menar.

Gillar R3an och rekommenderar den helt klart utan tvekan över H2 då H2 kan bara vara ett tyst chassi, inget annat.
R3an kan man ta bort några moduler och ha ett kylnings monster.

Sladdlösa front fläktar och fläktkontrollern sålde mig dock på H2 över R3

Haha okej, om man monterar bort hårddiskvaggorna i fram på chassit (förutom dom man använder) sätter en inblås fläkt i botten och en 140mm i toppen utblås kan jag garantera ett kylningsmonster där med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Haha okej, om man monterar bort hårddiskvaggorna i fram på chassit (förutom dom man använder) sätter en inblås fläkt i botten och en 140mm i toppen utblås kan jag garantera ett kylningsmonster där med

Ingen sid fläkt dock

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa idag, precis nu ett Fractal Design R3 chassi, men nu finns de inte mer och har utgått. Min gamla dator är sönder och jag behöver snabbt en ny. Moderkortet stödjer usb3 också som nya Fractalchassit. Hoppas bara att de finns inne på lagren snart!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rh4sta:

Tänkte beställa idag, precis nu ett Fractal Design R3 chassi, men nu finns de inte mer och har utgått. Min gamla dator är sönder och jag behöver snabbt en ny. Moderkortet stödjer usb3 också som nya Fractalchassit. Hoppas bara att de finns inne på lagren snart!!

Dom finns på lager

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.inet.se/artikel/6901316/fractal-design-define-r3-u...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ingen sid fläkt dock

Skickades från m.sweclockers.com

Nix, tyvärr inte

Permalänk
Medlem

Hmm, kanske inte lagt till det på sidan...... vill beställa nu! så jag får mekka lite i helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rh4sta:

Hmm, kanske inte lagt till det på sidan...... vill beställa nu! så jag får mekka lite i helgen

Kolla mitt förra inlägg

Skickades från m.sweclockers.com