Permalänk

Ärligt talat...

Blir ju så trött på datorer och detta eviga prestanda jagandet.

Sitter idag på en I5 760 OC @ 4.ghz 24/7.
2 x HD 6870 1gb och ändå så får jag skämt FPS i Bc2 med eyefinity.. måste man lägga 2 miljader på en dator för att kunna lira med höga inställningar. Spelen kostar ju egentligen 6000 kr st då man måste uppgradera varje år.

Visa signatur

Spel Burk: Gigabyte GA-P55A-UD4 -- I5 760 @ 4Ghz -- DDR3 1600MHz 12GB -- XFX HD 7970 -- OZC Vertex 3 60GB.
HTPC AMD A8 5600K - ASRock FM2A75M-ITX

Permalänk
Medlem

Det låter ju rätt skumt att du inte skulle maxa BC2 med den utrustningen. Har du nån slags multimonitorsetup ? Annars går det ju alltid att ställa ner kantutjämningen lite..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oldskool:

Det låter ju rätt skumt att du inte skulle maxa BC2 med den utrustningen. Har du nån slags multimonitorsetup ? Annars går det ju alltid att ställa ner kantutjämningen lite..

Står att han kör Eyefinity.

Du kanske borde satsat på kort med mer grafikminne än 6870, det hade hjälpt en hel del i Eyefinity. Sedan så måste man inse att spelande med flera skärmar är dyrt, det kräver sin utrustning. Går att jämföra med att ha en väldigt häftig bil. Det blir trevligare att köra, men kostar därefter.

Dra ner AA/AF, de är riktiga prestandaätare.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

kan det va att det är 1gb kort? jag har 5850 singel o kan köra i 900x4800typ med ganska bra fps på medium ingen AA eller annat lullull
JA AA är nästan onödigt vid 5670upplösning!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Leifson:

Står att han kör Eyefinity.

Du kanske borde satsat på kort med mer grafikminne än 6870, det hade hjälpt en hel del i Eyefinity. Sedan så måste man inse att spelande med flera skärmar är dyrt, det kräver sin utrustning. Går att jämföra med att ha en väldigt häftig bil. Det blir trevligare att köra, men kostar därefter.

Dra ner AA/AF, de är riktiga prestandaätare.

Ja det är lite som att ha en Ferrari med trampor

Problemet är ju att jag redan hade 1 st 1gb 6870 så att köpa ett 2gb var ju inte aktuellt.. kanske får sälja korten och köpa 1 st 6970 2 gb

Visa signatur

Spel Burk: Gigabyte GA-P55A-UD4 -- I5 760 @ 4Ghz -- DDR3 1600MHz 12GB -- XFX HD 7970 -- OZC Vertex 3 60GB.
HTPC AMD A8 5600K - ASRock FM2A75M-ITX

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mystiqu3@L:

Ja det är lite som att ha en Ferrari med trampor

Problemet är ju att jag redan hade 1 st 1gb 6870 så att köpa ett 2gb var ju inte aktuellt.. kanske får sälja korten och köpa 1 st 6970 2 gb

Prova att dra ner AA och liknande en del först, och se om du verkligen ser skillnad. AA är en av sakerna som drar mest prestanda, och att sänka den kan ge en rejäl ökning i FPS. VIll minnas att det finns en inställning som heter "MOAB" eller något liknande, som också käkar en hel del prestanda utan att ge så viktiga visuella tillägg. Prova att slå av den också.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Avstängd

amd och frostbite brukar inte gå bra ihop

Permalänk
Medlem

Ok ursäkta att jag inte läste om eyeinfinity.
Att ha flera skärmar brukar kräva stora mängder grafikminne, 1Gb kommer att vara den begränsande faktorn i det här fallet.

Permalänk
Medlem

Att ha relativt bra FPS i nya spel är inte så dyrt, men bra FPS i Eyefinity är en helt annan femma!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Det är väl bra att spelen är grafiskt najs? Har man eyefinity så får man ju räkna med att lägga ut lite mer pengar på datorn, och som sagt ovan, 1GB minne är för lite för den upplösningen.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Det är väl bra att spelen är grafiskt najs? Har man eyefinity så får man ju räkna med att lägga ut lite mer pengar på datorn, och som sagt ovan, 1GB minne är för lite för den upplösningen.

I en del spel är t.o.m. 1GB gränsfall i 1920x1080 dock inte BC2. Enligt MSI Afterburner så används från ~600MB till drygt 800MB i BC2 när jag spelar så på flera skärmar lär man nog få dra ner en del på upplösningen å godsakerna kan jag tänka mig

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

I en del spel är t.o.m. 1GB gränsfall i 1920x1080 dock inte BC2. Enligt MSI Afterburner så används från ~600MB till drygt 800MB i BC2 när jag spelar så på flera skärmar lär man nog få dra ner en del på upplösningen å godsakerna kan jag tänka mig

BC2 är ganska krävande i Eyefinity, jag måste ha på low/medium :/

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Prova att dra ner AA och liknande en del först, och se om du verkligen ser skillnad. AA är en av sakerna som drar mest prestanda, och att sänka den kan ge en rejäl ökning i FPS. VIll minnas att det finns en inställning som heter "MOAB" eller något liknande, som också käkar en hel del prestanda utan att ge så viktiga visuella tillägg. Prova att slå av den också.

du menar nog HBAO
och den gör konstgjorda realistiska skuggor
och är en resurs slukare i bfbc2
drog ner fps med 20-25fps för mig

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pumba-kung:

du menar nog HBAO
och den gör konstgjorda realistiska skuggor
och är en resurs slukare i bfbc2
drog ner fps med 20-25fps för mig

Stämmer precis! Visste att det var något med 4 stora bokstäver som innehöll A och O Har inte skiten installerat ens så jag kunde kolla x)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mystiqu3@L:

Blir ju så trött på datorer och detta eviga prestanda jagandet.

Sitter idag på en I5 760 OC @ 4.ghz 24/7.
2 x HD 6870 1gb och ändå så får jag skämt FPS i Bc2 med eyefinity.. måste man lägga 2 miljader på en dator för att kunna lira med höga inställningar. Spelen kostar ju egentligen 6000 kr st då man måste uppgradera varje år.

Ok, om vi tänker att du får ~70-80 fps med en skärm. Då kan du ju själv räkna ut att du inte kommer få en acceptabel fps på ~50-60 fps med TVÅ EXTRA skärmar.

Permalänk
Skrivet av jezen:

Ok, om vi tänker att du får ~70-80 fps med en skärm. Då kan du ju själv räkna ut att du inte kommer få en acceptabel fps på ~50-60 fps med TVÅ EXTRA skärmar.

Drog ner AA och AF till 1 och ligger enligt Fraps på 50-60 fås nu. får väl accepera detta faktum antar jag då man gjort felaktiga inköp på graffe sidan.

Visa signatur

Spel Burk: Gigabyte GA-P55A-UD4 -- I5 760 @ 4Ghz -- DDR3 1600MHz 12GB -- XFX HD 7970 -- OZC Vertex 3 60GB.
HTPC AMD A8 5600K - ASRock FM2A75M-ITX

Permalänk
Skrivet av combatzone:

amd och frostbite brukar inte gå bra ihop

Falskt. Problemet för OP är att han kör med eye-finity.

Skrivet av Mystiqu3@L:

Drog ner AA och AF till 1 och ligger enligt Fraps på 50-60 fås nu. får väl accepera detta faktum antar jag då man gjort felaktiga inköp på graffe sidan.

Exakt. Eye-finity är gjort för värstingriggar, din är grymt bra men inte top-of-the-line rigg.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mystiqu3@L:

Drog ner AA och AF till 1 och ligger enligt Fraps på 50-60 fås nu. får väl accepera detta faktum antar jag då man gjort felaktiga inköp på graffe sidan.

Överklocka grafikkorten en del och se ifall det gör en värd skillnad också, borde det göra.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag får 64 fps Avg. på högsta settings med min pissiga dator:

Grafikkort: AMD Radeon HD6850 1GB GDDR5
Moderkort: Asus M4A785TD-V EVO
Proccesor: AMD Athlon II x4 630 2.8GHz
HDD: 2st Samsung Spinpoint f3 1tb
RAM: 6144MB 1333
Nätaggregat: HEC 420TD-PTX 420W

Ingenting överklockat. Jag kör dock på 1920x1080 så eyefinityn måste dra ner din fps något enormt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Jag får 64 fps Avg. på högsta settings med min pissiga dator:

Grafikkort: AMD Radeon HD6850 1GB GDDR5
Moderkort: Asus M4A785TD-V EVO
Proccesor: AMD Athlon II x4 630 2.8GHz
HDD: 2st Samsung Spinpoint f3 1tb
RAM: 6144MB 1333
Nätaggregat: HEC 420TD-PTX 420W

Ingenting överklockat. Jag kör dock på 1920x1080 så eyefinityn måste dra ner din fps något enormt.

Wow inte illa med högsta ligger jag runt 40FPS i bästa fall, inte illa med ett 6850 kanske för byta upp mig från mitt GTX 460 om det ändå är så pass stor skillnad.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LinusM:

Jag får 64 fps Avg. på högsta settings med min pissiga dator:

Grafikkort: AMD Radeon HD6850 1GB GDDR5
Moderkort: Asus M4A785TD-V EVO
Proccesor: AMD Athlon II x4 630 2.8GHz
HDD: 2st Samsung Spinpoint f3 1tb
RAM: 6144MB 1333
Nätaggregat: HEC 420TD-PTX 420W

Ingenting överklockat. Jag kör dock på 1920x1080 så eyefinityn måste dra ner din fps något enormt.

Wow indeed. Sweclockers får i genomsnitt 50 FPS i BFBC2 med 6850, och en CPU som är betydligt starkare än din.

http://www.sweclockers.com/recension/12873-amd-radeon-hd-6870...

Skrivet av krrjon:

Wow inte illa med högsta ligger jag runt 40FPS i bästa fall, inte illa med ett 6850 kanske för byta upp mig från mitt GTX 460 om det ändå är så pass stor skillnad.

Knappast, något lurt med de siffrorna där. 6850 är inte speciellt mycket snabbare än GTX460, och absolut inget värt uppbyte. Kolla själv i testet jag länkade ovan.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Wow indeed. Sweclockers får i genomsnitt 50 FPS i BFBC2 med 6850, och en CPU som är betydligt starkare än din.

http://www.sweclockers.com/recension/12873-amd-radeon-hd-6870...

Knappast, något lurt med de siffrorna där. 6850 är inte speciellt mycket snabbare än GTX460, och absolut inget värt uppbyte. Kolla själv i testet jag länkade ovan.

Men om det hade varit sant så ~30FPS förbättring för dom pengarna är inte dåligt.

Dessutom är mitt 460 överklockat en hel del.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av krrjon:

Men om det hade varit sant så ~30FPS förbättring för dom pengarna är inte dåligt.

Dessutom är mitt 460 överklockat en hel del.

Precis, men det är det inte. Ditt 460 kör ju om hans oöverklockade 6850 redan som det är.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Precis, men det är det inte. Ditt 460 kör ju om hans oöverklockade 6850 redan som det är.

Tyckte jag också det borde :D, men känns ändå surt att inte kunna maxa ett så gammalt spel :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Wow inte illa med högsta ligger jag runt 40FPS i bästa fall, inte illa med ett 6850 kanske för byta upp mig från mitt GTX 460 om det ändå är så pass stor skillnad.

Skrivet av Leifson:

Wow indeed. Sweclockers får i genomsnitt 50 FPS i BFBC2 med 6850, och en CPU som är betydligt starkare än din.

http://www.sweclockers.com/recension/12873-amd-radeon-hd-6870...

Såg nu att att min RenderAheadLimit är inställd på 0, så det gjorde nog en hel del. Tror att vissa har högre alternativ att välja på än mig, kan välja x8 som mest på AA och och anamorphic filter eller vad det heter. Testet var även ganska kort och det var inte överdrivet mycket action under det. Skulle nog se väldigt annorlunda ut om jag gjorde ett långt test under en hel runda och verkligen maxar allt. Sorry för dåligt test!