BF2, svårt att träffa fienden?

Permalänk
Medlem

BF2, svårt att träffa fienden?

Hej, eftersom jag bara spelat i typ 2 år så fick jag aldrig uppleva BF2 en köpte det nu i väntan på BF3.

När jag skjuter på folk, medel/långt håll med allt från pistoler till snipers så träffar inte skotten alltid.

Antar att det ska vara så här? Har testat att skjuta lite ovan fienden och lite under fienden men typ 10% av skotten på långt håll träffar.

Vet med säkerhet att det inte är ping eller rekyl som är problemet, då jag skjuter ett skott på långt håll och ligger på runt 40 ping.

Är det såhär i BFBC2 och kommer det bli så i BF3?

Permalänk
Medlem

ja det är samma med BC2, hitboxen är usel... men det går fortfarande att spela och att ha kul! det är fortfarande en av de bästa FPS spelen enligt mig!
fick vara med och köra BF3 alphan och hitboxen var förbättrad men behöver finslipas!

Permalänk
Medlem

hitboxen som ovan säger är ganska usel
men spela vidare ett tag så lär du dig att kompensera för det

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Okej. Tack, verkar som en konstig del för Dice att falla på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Spelat en jäkla massa BF 1942, 2 och BC2.. Jag har aldrig märkt eller ens tänkt på att hitboxen skulle vara dålig i nåt av dessa spel. Hur är den dålig i t.ex BC2?

Permalänk
Medlem

Jag tycker bara hitboxen är skit i bf2, bfbc är den superb, jag träffar alltid iaf

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Inte nog med att hitboxen suger, minns att man måste tömma ett USP-mag i skallen på fienden för att ta död på honom. Iaf utan någon modd/hardcore mode.

Permalänk
Medlem

läste någon tråd där dom sa att kulorna faller mer realistiskt i bf2 medan kulorna åker mer rakt i bc2 vilket som gör det lättare att träffa i bc2.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk

Är det inte så att när du tex använder Snipern påverkas den av avståndet och sjunker en aning. Ska väll vara så verkligt som möjligt antar jag men kan vara sjukt irriterande ibland. Prova att skjuta strax ovanför så ska du se att du träffar Tänk även på att om de rör på sig i sidled ska man skjuta strax före spelaren. Iafl så ja upplevt det!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att hitboxen i BC2 är totalt fucked up, alla vapen har ju en snipers avstånd, lite för mycket MW2 för min smak. För mycket passa alla småkids som lackar för att dem inte kan skjuta över hela banan.
I BF2 så vare bra skit, blev mer utmaning.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Själv tycker jag att hitboxen i BC2 är totalt fucked up, alla vapen har ju en snipers avstånd, lite för mycket MW2 för min smak. För mycket passa alla småkids som lackar för att dem inte kan skjuta över hela banan.
I BF2 så vare bra skit, blev mer utmaning.

Håller med, spelade lite Bad Company 2 för ett par månader sen, men gick snabbt tillbax till Bf2, mycket roligt spel som det krävs lite skills i !

Permalänk
Medlem

Herregud, lägg ner och klaga, BF2, BFBC2 och troligen BF3 (kommer bli) är några av dem bästa fps spelen som någonsin gjorts imo. Jämför BF2 med CoD, CS etc. Där är hitboxen för bra, pangar HS direkt. Vilket är "skitroligt"..

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av faitz:

Herregud, lägg ner och klaga, BF2, BFBC2 och troligen BF3 (kommer bli) är några av dem bästa fps spelen som någonsin gjorts imo. Jämför BF2 med CoD, CS etc. Där är hitboxen för bra, pangar HS direkt. Vilket är "skitroligt"..

Jo. Visst kommer det bli kul. Men man spelar med musen av ett skäl. Kunna vara exakt. Vägrar spela om jag inte kan lita på min egen pricksäkerhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hitboxen i bf2 är inte bra nej, och det är en stor anledning till att spelet inte är större idag^^
Det finns ju sätt att lära sig mer om den
Skjuter du på någon men märker att du inte träffar, börja skjuta på olika ställen på kroppen (ofta mer åt sidorna)
Om någon är påväg att springa runt ett hörn så ska du fortsätta skjuta även när han precis försvunnit

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk

Blev så sugen på att spela så var tvungen att köra några rundor BF:bc2. Har inte tänkt på det förut men man ser ju faktiskt hur skottet går. Går som i en bana där det först går rakt och sjunker sedan. Den som sa att det var enkelt att sikta kan ju inte mena allvar:P Kanske jag som har en dålig sniper (den första man låser upp) men ja tycker fan det är omöjligt att träffa ett objekt i rörelse. Lyckas aldrig!

Måste dock säga att pistolen är löjligt träffsäker och kraftfull Kom en mot mig i bil då han skulle försöka köra över mig, drar fram pistolen och Bam! Headshoot!

Skrivet av Tandborste:

Själv tycker jag att hitboxen i BC2 är totalt fucked up, alla vapen har ju en snipers avstånd, lite för mycket MW2 för min smak. För mycket passa alla småkids som lackar för att dem inte kan skjuta över hela banan.
I BF2 så vare bra skit, blev mer utmaning.

Det kan ja hålla med om. Kan fan skjuta hur långt som helst med vanliga vapen och träffa hur enkelt som helst. Stod till och med med pistol på sniperavstånd och träffade!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Hejsan Lalingoo,

Skrivet av Lalingoo:

Hej, eftersom jag bara spelat i typ 2 år så fick jag aldrig uppleva BF2 en köpte det nu i väntan på BF3.

När jag skjuter på folk, medel/långt håll med allt från pistoler till snipers så träffar inte skotten alltid.

Antar att det ska vara så här? Har testat att skjuta lite ovan fienden och lite under fienden men typ 10% av skotten på långt håll träffar.

Vet med säkerhet att det inte är ping eller rekyl som är problemet, då jag skjuter ett skott på långt håll och ligger på runt 40 ping.

Är det såhär i BFBC2 och kommer det bli så i BF3?

Jag skulle vilja våga påstå att hitboxen i BF2 är mycket välgjort. Jag tycker att DICE har lyckats simulera verkligheten mycket bra. Första skottet träffar men de andra är helt fel. Det är därför man skall sikta mot bröstet (den största ytan) och inte huvudet när man skjuter automateld. Helst skall du sikta lågt, typ skrev eller mage, för då motkompenserar du rekylen. Rör du på dig borde detta vara ett måste. Detta "knep" funkar bra för mig. På avstånd är det 1-3 skott i taget som gäller. Att "riva av skott", tex skjuta när du för hårkorset skall resultera i miss väldigt ofta, det är mycket svårt att träffa när du har pipan i rörelse. Sikta istället en bit framför och skjut när motståndaren "kliver in i" hårkorset

Men det finns en sak jag retar mig på och det är att det verkar som att DICE har lagt in en (inte så) liten slump, så oavsett var du siktar så missar du.

Jag tycker oxå att DICE har överdrivit spridningen på kulor, framförallt för Gimpys, de har högre spridning än hagelbössorna!
Särskilt gäller det USMCs M249.
(en gång siktade jag och sköt jag automateld med en L85A1 mot en motstånadre, och dödade killen bakom honom istället! )

En sak jag saknar är rök. I lumpen när man sköt med kspn blev det helt rökigt efter en sådär 4-5 skott så man såg inte målen så tydligt.