Permalänk

Hd 5970 en gpu "sover"

hej jag har problem med mitt xfx hd 5970BE en gpu tycks aldrig vara igång, visar noll i både CCC och i Gpu-z. jag har testat olika drivrutiner. det står att crossfire är på i Gpu-z men i ccc finns inte ens det alternativet. Vad kan jag göra för att den skall vakan till liv? Detta är mitt andra hd5970 då jag fick skicka tillbaka det förra. Kanske detta också är sönder (har garanti kvar). Är det någon annan som har stött på samma problem så dela gärna med er om ni har någon lösning.

i7 930
850w nätagg
6 gb minne corsair
p6td delux Asus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pillefjosk:

hej jag har problem med mitt xfx hd 5970BE en gpu tycks aldrig vara igång, visar noll i både CCC och i Gpu-z. jag har testat olika drivrutiner. det står att crossfire är på i Gpu-z men i ccc finns inte ens det alternativet. Vad kan jag göra för att den skall vakan till liv? Detta är mitt andra hd5970 då jag fick skicka tillbaka det förra. Kanske detta också är sönder (har garanti kvar). Är det någon annan som har stött på samma problem så dela gärna med er om ni har någon lösning.

i7 930
850w nätagg
6 gb minne corsair
p6td delux Asus

Har du provat MSI Afterburner?

Permalänk

Ladda ner senaste Catalyst? (11.8)
Sätt även igång Catalyst A.I (dock osäker om det fortfarande behövs, krävdes förrut för att få CrossFire att fungera)

Permalänk
Medlem

Nu har man väl inte ens valet att sätta på eller stänga av Crossfire- AI ?
Var problem med det i Deus EX human revolution för min del, men efter lite mixtrande fick jag bort det som skulle bort för att få det att inte flimmra.

(kör 6970 i Crossfire)

Om du inte har valet att ens sätta på Crossfire bör du nog ta bort alla AMD drivers för ditt kort och installera på nytt.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Jag har inte valet att stänga av cf, har 5970 och kör 11.4, drivrutinerna 11,8 funkar inte för mig.

Och jag skulle nog rekomenderar 11.4 till dig oxå, tänk på att skärmen ska blinka till ett par gg under ccc installationen, annars har inte drivrutinerna bytts utan bara programet. Och då får du byta drivrutiner manuellt i enhetshanteraren.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz