Fortsatt säljstopp för Galaxy Tab i Tyskland

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Synd att du inte har något kompetens för optimering och felsökning.

Synd att du tycker att det är nödvändigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobiasr:

Apple: Sue Different

Eller ”Apple: getting sued the most”.

http://www.appleinsider.com/articles/10/11/29/as_worlds_most_...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Avstängd
Skrivet av star-affinity:

http://dl.dropbox.com/u/2096906/trouble.jpg
http://dl.dropbox.com/u/2096906/inyourfacesolution.jpg

Exempel på saker man slipper se i Mac-världen. Operativsystemet gör mindre väsen ifrån sig.

Dom bilderna är precis vad jag menar, köper man en Apple så använder man den som Steve jobs vill, Skaffar man windows/linux/android så kan man göra vad man själv vill.

Sen är det ju klart att dom är nöjda med produkten den gör ju precis vad Mr jobs har fått dom att tro att dom vill den ska göra.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Dom bilderna är precis vad jag menar, köper man en Apple så använder man den som Steve jobs vill, Skaffar man windows/linux/android så kan man göra vad man själv vill.

Sen är det ju klart att dom är nöjda med produkten den gör ju precis vad Mr jobs har fått dom att tro att dom vill den ska göra.

Jag skulle hemsk gärna vilja veta vad det är Mr Jobs har fått mig att tro att jag vill ha den till och vad det är jag inte kan göra. Att spela de mest krävande spelen är inte på min lista. I mitt jobb är OSX för mig en perfekt kombination av användarvänlighet och den kraftfulla terminalen som jag använder flitigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Dom bilderna är precis vad jag menar, köper man en Apple så använder man den som Steve jobs vill, Skaffar man windows/linux/android så kan man göra vad man själv vill.

Sen är det ju klart att dom är nöjda med produkten den gör ju precis vad Mr jobs har fått dom att tro att dom vill den ska göra.

Du vet väl om att Linux är baserat på Unix? Du kanske också vet att OS X (=Mac) också är baserat på Unix? Slutklämmen får du själv lista ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Dom bilderna är precis vad jag menar, köper man en Apple så använder man den som Steve jobs vill, Skaffar man windows/linux/android så kan man göra vad man själv vill.

Sen är det ju klart att dom är nöjda med produkten den gör ju precis vad Mr jobs har fått dom att tro att dom vill den ska göra.

Nu ser jag att du blev tillrättavisad av två andra, men det är så man tar sig för pannan. Fördomarna bara väller ut från ditt inlägg.

Den stora gåtan är varför folk har så starka åsikter om hur något är trots att man inte är insatt i ämnet?

Sen kan man undra hur du tänker med att de där bilderna visar att man kan göra vad man vill?
Snarare inbjuder de till att lägga ned tid på något som man (en överväldigande majoritet) helst skulle slippa.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Massy:

Och att köpa Apple är lite som att köpa kablar med märket "Monster".

Dread Careful Please and don't lie.:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av star-affinity:

(...)Här ett par exempel från Windows 7 på vad jag menar inte är särkilt kul för den otekniska användaren:

http://dl.dropbox.com/u/2096906/trouble.jpg

http://dl.dropbox.com/u/2096906/inyourfacesolution.jpg

Exempel på saker man slipper se i Mac-världen. Operativsystemet gör mindre väsen ifrån sig.

Helt sant, helt enkelt!:) Precis som Mac är både sant och enkelt.^^

En del snackade om att: "Du bör ha kompetens för att lösa problemet", etc. Visst, men som sagt, det finns faktiskt användare som inte - som tidigare sagts i tråden - orkar sitta i timmar och felsöka bara för att få sitta vid datorn och srufa.:) Det betyder inte att användaren är "dum i huvudet" för det. Vi bör även ha i åtanke att det det är skillnad på vanliga användare och Swec.-användare. Oftast, även om det så klart finns undantag här också (d.v.s. folk som inte vill "sitta i timmar" med sin dator). Jag har dessutom noterat att en del forumkollegor vill ha MS OS när de vill "sitta i timmar" med sin dator, bygga och leka etc. Men när det kommer till seriös användning, verkar många inte ha något emot att vänsterprassla med en Apple dator vid sidan om sin MS dator.:);) He he...;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Tycker personligen att det är en rätt konstig dom, ganska många saker är olika mellan Ipad och Galaxy Tab 10.1 tex:

- Skärmupplösning
- Skärmratio
- Material
- Design av baksida
- Operativsystem
- Placering av kamera
- Inre hårdvara
- Olika yttermått

Om nu Galaxy Tab 10.1 är för lik Ipad bör med samma synsätt alla tablets som finns idag vara för lika Ipad. Nu kommer detta aldrig leda till ett globalt stopp men det är ju trist för tyska konsumenter vars valmöjligheter minskar.