Permalänk

Värmeledande lim, alt lösning?

Hallå där..

För att en gång för alla gå till botten med hur jag ska gå till väga när jag ska montera något som kräver att det klistras fast startar jag nu en tråd om detta.
I mitt fall gäller det något så vanligt som att montera en accelero s1 på ett 4850 och vill då veta hur flänsarna ska fästas.. De medföljande kuddarna tänker jag inte använda då dessa lossnat både en och två gånger.

Har tidigare använt Arctic Cooling Adhesive, ett värmeledande tvåkomponentslim som dessvärre inte går att få lös när man väl utfört arbetet. Dessutom kostar det en hel del!
Har läst om det nya limmet Arctic Cooling G-1 som tydligen ska gå att ta bort men då finns detta inte i lager i någon butik jag hittills har hittat produkten i.
Har sett att folk har använt vanligt lim längst ut i kanterna och applicerat vanlig kylpasta i mitten men då kommer jag fortfarande inte ifrån problem ett att det ska gå att montera bort i framtiden.

Är det någon som har en bra ide på vad jag skall göra? Finns det något annat värmeledande lim som faktiskt leder bra och som sitter fast men ändå går att plocka bort? Hur har ni själva gjort på era 48xx. Då dessa kort är så extremt varma redan från scratch så prioriterar jag kylningen framför allt!

Med vänliga hälsningar
Daniel

Permalänk
Medlem

Hur stora är minnes kretsarna kan du ev lägga 4 droppar super lim ute i hörnen på minnes kretsen o klicka dit lite kylpasta i mellan dessa ?

Så har jag gjort själv, två komponents värmeledande lim är inte roligt när det väl sitter...

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av Hagis2k:

Hur stora är minnes kretsarna kan du ev lägga 4 droppar super lim ute i hörnen på minnes kretsen o klicka dit lite kylpasta i mellan dessa ?

Så har jag gjort själv, två komponents värmeledande lim är inte roligt när det väl sitter...

Trots fortsatt sökande har jag ännu inte kommit fram till någon bättre lösning än AC adhesive vilket fick bli lösningen även på detta kort.. Grejerna sitter ju utan tvekan kvar men jag inbillar mig dels att man kan få bättre temps med någon bättre pasta samt att man även kan byta ut flänsarna i framtiden. Tycker det verkar otroligt om det finns ett så litet urval av produkter för detta ändamål då det knappast är ett ovanligt ingrepp?

Permalänk
Medlem

Finns ju andra sorters kuddar att köpa. Har ingen aning om hur bra de fungerar men det kanske kan vara värt att prova.

Till exempel: http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p11848_Alphaco...

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL