Permalänk
Medlem

6990 Antilles

Hej!

sitter och väntar på radeon 6990 att anlända till kompletts/inets lager. Jag är lite osäker på vilket kort jag ska ta. Vad är bäst av Asus, powercolor, his, sapphire, xfx??

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag ta Asus referens och vattenkyla då vattenkylning enligt mig behövs för 6990 låter sjukt mycket.

Men annars så är min åsikt att Asus, Gigabyte samt XFX är de bättre

Permalänk
Medlem

Asus får jag bra vibbar av. Vad skiljer egentligen, förutom kliasterlappen på kortet?

Permalänk
Medlem

Om de är referens , Garantier.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Kan passa på att ställa en relevant fråga då.
Sitter även jag och väntar på ett XFX 6990, och jag får inte ens fram en vild gissning från personalen där när kortet kan eventuellt möjligtvis tänkas komma in.
Jag har beställt datorn och betalat förskottsavgiften på 1000kr (i affär), och om det skulle dröja säg, 2-3 månader, har man någon rätt att "boka om" datorn med annat kort etc, då det är orimligt att behöva vänta flera månader på att ett kort skall komma i lager.

Also, finns det något ställe som faktiskt har någon aning om hur det går med korten i fråga? Någon twitter, facebook eller bra sida där man kan få faktiskt information om statusen, mer än inets "vi vet inte, och vi tänker inte gissa på ett datum".

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem

Komplett har ju bekräftade lev på jag tror det är powercolor.

Permalänk
Medlem

Ringde nu inet för att se hur det ligger till med korten.
XFX (Som jag beställde) är fortfarande up in the air, så att säga.
Däremot kommer en shipment med Powercolor 6990 in på torsd/fre enligt supporten, så jag ändrade om beställningen från ett XFX 6990 till ett Powercolor 6990.

Hoppas det inte var en tabbe, båda korten är helt 100% identiska på speccsen på pappret.
Jag känner att det är mer värt att få datorn detta året, än att sitta och rulla tummarna och vänta på att man ska få någon mer info.
Plus, powercolor kortet var 400kr billigare av någon anledning, så jag lade till en 1TB disk till i datorn. Ibland är livet ganska okej ändå.

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseboy:

Ringde nu inet för att se hur det ligger till med korten.
XFX (Som jag beställde) är fortfarande up in the air, så att säga.
Däremot kommer en shipment med Powercolor 6990 in på torsd/fre enligt supporten, så jag ändrade om beställningen från ett XFX 6990 till ett Powercolor 6990.

Hoppas det inte var en tabbe, båda korten är helt 100% identiska på speccsen på pappret.
Jag känner att det är mer värt att få datorn detta året, än att sitta och rulla tummarna och vänta på att man ska få någon mer info.
Plus, powercolor kortet var 400kr billigare av någon anledning, så jag lade till en 1TB disk till i datorn. Ibland är livet ganska okej ändå.

Rätt agerat. Alla 6990 med ref. kylare är mig veterligen identiska. Som någon annan sa är det bara garantier och klistermärke som skiljer.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte helt 100% men vad jag hört har det oftast vart problem med allt som heter "Powercolor" Antingen är det drivarna eller något annat.

Kan gräva lite i forumen efter svar då jag snubblat över något liknande nyligen.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Jag verkar vara en av få som är ytterst nöjd med HIS kort, så jag skulel rekomendera dom. Men det beror på att dom funkar bra för mig i alla år

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Nu är jag inte helt 100% men vad jag hört har det oftast vart problem med allt som heter "Powercolor" Antingen är det drivarna eller något annat.

Kan gräva lite i forumen efter svar då jag snubblat över något liknande nyligen.

Skulle vara ytters intressant om du hittade någon mer information!
Jag har Powercolor på mina nuvarande grafikkort och har inte varit några problem förutom nu det senaste när hela datorn håller på att dö.

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseboy:

Skulle vara ytters intressant om du hittade någon mer information!
Jag har Powercolor på mina nuvarande grafikkort och har inte varit några problem förutom nu det senaste när hela datorn håller på att dö.

Jag har inte hittat något direkt mer än att Powercolor på vissa kort har lägre garanti period därav billigare priser sen är det väll helt upp till varje köpare att se till att man har bra kylning och nog med kraft i sin PSU för att driva korten med rätt mängd ström och kylning.

Tror det är säkert för dig att köra på ett kort om du redan sen tidigare haft Powercolor och det fungerat felfritt.

Bästa vore om någon med ett Powercolor kort av 6990 kunde ge lite egen feedback här för din skull.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Jag har inte hittat något direkt mer än att Powercolor på vissa kort har lägre garanti period därav billigare priser sen är det väll helt upp till varje köpare att se till att man har bra kylning och nog med kraft i sin PSU för att driva korten med rätt mängd ström och kylning.

Tror det är säkert för dig att köra på ett kort om du redan sen tidigare haft Powercolor och det fungerat felfritt.

Bästa vore om någon med ett Powercolor kort av 6990 kunde ge lite egen feedback här för din skull.

Det du säger stämmer till 100%.
Kylningen kommer nog fungera optimalt (hoppas jag), då det är ett Fractal Design XL som kortet skall sitta i. (Kommer plocka bort HDD-"buren" så att säga.
Ett Corsair 850W nätagg kommer sitta i också.
Anledningen till att mina nuvarande kort har värmeproblem är att de är 2st 4780x2 som sitter nära varandra, så det är inte direkt optimalt...

Därför hoppas jag att det nu blir bättre med ett single-kort än CF/SLi.

Alltså, jag tror inte inet skulle ta in Powercolor om det var allmänt känt att korten var gjorda av lera i Lybien och brinner upp om man startar datorn.

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem

Har haft 850XT, 850XT PE,1950XT, 2st 1950XTX i crossfire,4870X2 samt nu ett HD6990 från PowerColor & kan bara säga att jag inte haft några problem med PowerColors kort

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg