Permalänk
Medlem

Nu är jag less! BC2

Det verkar som att problemen bara blir fler med BC2, för en tid sen så fungerade spelet felfritt. Men nu har jag bara problem!
Jag lirar i Eyefinity, om det nu gör någon skillnad.

För det första så får jag världens fryslagg när jag joinar en server som varar i kanske 10 sek, men det händer oftast bara när jag just startat spelet och ska joina en första server. Ibland kommer det även upp en ruta i bakgrunden som säger att prestandan på min dator är låg osv osv. (Dator i sign). Någon som har en lösning på det?

Och nu på senaste tiden så har jag börjat få CTD. Jag har inte nått monitor/överklocknings program på datorn överhuvudtaget så problemet kan inte lösas med den klassikern. Vad mer kan jag testa? Jag läste något om render ahed limit, vad gör den inställningen?

Grymt tacksam för hjälp, jag håller på att bli tokig här! >_<

Edit: Har testat med 11.5 och nu 11.8.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Klocka ner cpu:n lite det gjorde ja nu funkar det som en dröm...Ja har en corei7920 D0 ja ställde ner den från 4gh till 3.8gh.
Vet ej varför det är så...För mej funkade det iallafall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeadHunter83:

Klocka ner cpu:n lite det gjorde ja nu funkar det som en dröm...Ja har en corei7920 D0 ja ställde ner den från 4gh till 3.8gh.
Vet ej varför det är så...För mej funkade det iallafall...

Just nu har jag den på stock, ingen skillnad. Kanske ska ta och testa klocka ner kortet?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Har samma problem med fryslagget som håller i 10 sec, sen flyter allt på bra ska tydligen vara ett normalt problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwittenx:

Har samma problem med fryslagget som håller i 10 sec, sen flyter allt på bra ska tydligen vara ett normalt problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Ett problem är aldrig normalt
Men vanligt verkar det vara. Ett riktigt irriterande moment tycker jag.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av KKay:

Ett problem är aldrig normalt
Men vanligt verkar det vara. Ett riktigt irriterande moment tycker jag.

Jag har också detta problem, men det kommer bara när jag ska till att spawna första gången på en server. Ja, det ör väldigt irriterande!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har också problem med att spelet fryser när man hoppar in på första servern. I mitt fall beror det på att en av mina "gröna" diskar måste spinna igång efter att ha parkerat sig.

Permalänk
Medlem

Har också fryslagg problemet som släpper efter 10 sek

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag har också problem med att spelet fryser när man hoppar in på första servern. I mitt fall beror det på att en av mina "gröna" diskar måste spinna igång efter att ha parkerat sig.

Hur kollar man om så är fallet?

Pratar nu med EA om det här, och det går inte framåt kan jag lova
Postar konversationen sen, om ni vill läsa ;D

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ett problem är aldrig normalt
Men vanligt verkar det vara. Ett riktigt irriterande moment tycker jag.

Ojdå, vanligt menar jag förstås. Och ja, det är hyffsat irriterande.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk

Har exakt samma problem med fryslagg när jag joinar en server.

Permalänk

Det kan vara något med AMD-kort, för jag har samma problem.

Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Busfabriken:

Det kan vara något med AMD-kort, för jag har samma problem.

Där sa du nått. Har alla vi som har problem AMD kort? Eller intel processorer? Dock hade jag inte detta problem när jag tjongat i ny cpu, moderkort och ram. Detta kom ca en vecka efter har suttit i typ.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av eparaggare:

Har också fryslagg problemet som släpper efter 10 sek

Sunkigt med fryslagg!

Men lag brukar för det mesta ha med nätverket att göra, alternativt "lustiga" program i datorn (cron-job, brandväggar, antivirus, etc)
Har ni undersök er nätverksutrustning?
Stänga av SW-brandväggar, nyligen pålagda FW i switchar/routrar?
Inträffar problemet ungefär vid samma tidpunkt (dvs överlastas er ISP kanske)?

Thompsons ST585 har en "lustighet" som drabbar L4D spelare, 10-40 sek efter att man gått med i ett spel tappar den kontakten.
http://www.youtube.com/watch?v=Vkhrk2iky70

Tror att det är en IP-timer som är satt lite galet.
IP är ett väldigt robust protokoll == time:rar är högt satta, något som dagens spel inte alls gillar.

Kanske kan det vara något liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Busfabriken:

Det kan vara något med AMD-kort, för jag har samma problem.

Jag har funderat i samma banor, det är nog möjligt att vi med AMD-kort har större chans att drabbas av det här. Men jag vet folk med Nvidia som har samma problem också

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Om jag vore konspiratoriskt lagd skulle jag påstå att DICE har jobbat för nära Nvidia när de gör sina spel...

Permalänk

Jag har samma problem med ca 10 sec lagg när jag ska in på en server och jag har AMD kort och processor.

Riktigt irriterande är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Om jag vore konspiratoriskt lagd skulle jag påstå att DICE har jobbat för nära Nvidia när de gör sina spel...

Man skulle ju nästan kunna tro det

Snubben på support höjde mitt ärende till "Nivå 2", får se om nästa person kan hjälpa mig haha.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Fryslagget orsakas av Punkbuster och det finns någon experimental-version utav Punkbuster ute som hjälpte mig i alla fall. Kolla på officiella battlefieldforumet efter det, finns en sticky om det tror jag.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har Nvidia, så det är inget AMD-fel. Har ni kollat om det inte är era lagringsdiskar som måste köra igång? Varför vet jag inte, eftersom jag inte har spelet på den disken. Ni borde kunna höra disken "klicka"en eller två gånger, annars får ni öppna datorn och känna med handen på disken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag har Nvidia, så det är inget AMD-fel. Har ni kollat om det inte är era lagringsdiskar som måste köra igång? Varför vet jag inte, eftersom jag inte har spelet på den disken. Ni borde kunna höra disken "klicka"en eller två gånger, annars får ni öppna datorn och känna med handen på disken.

Men eftersom jag har en massa program på disken där BC2 är installerat, som körs hela tiden, så borde min disk inte vara inaktiv vid tillfället?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Mina problem med Fryslagg och CTD försvann när jag bytte till Nvidia...

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

Snubben på support sa att problemet kan bero på att jag har för kraftfull processor i princip. så han bad mig avaktivera 4 av min 6 kärnor för bc2 processen.. blev bara värre Det här är heltokigt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

jag kan få vissa andra spel som fryser sig i 5-10 sekunder för att nån av mina andra 5 hårddiskar vill gå igång igen av någon anledning. har dock inte hänt i BC2 än..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Har också fryslagg vid start, jag fick massa CTD när jag körde klockas CPU men försvann efter ner klockning

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Medlem

Men snälla.

Ni får väl testa era klockfrekvenser istället för att anta att det är stabilt.
Linpack, OCCT, intelburntest furmark etc. är alla som ska köras för att se så om grafikkortet och cpun är 100%.

Eventuellt köra allt stock och se om ni har problem.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Men eftersom jag har en massa program på disken där BC2 är installerat, som körs hela tiden, så borde min disk inte vara inaktiv vid tillfället?

Som sagt så handlar det i mitt fall om en disk som BC2 inte är installerat på.

Permalänk

Har själv hört att anledningen för att det är fryslagg i början är för bc2 stänger av funktioner i windows för bättre prestanda, vet dock inte om det är så eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Och nu på senaste tiden så har jag börjat få CTD. Jag har inte nått monitor/överklocknings program på datorn överhuvudtaget så problemet kan inte lösas med den klassikern.

Jag har MSI Afterburner installerat och får CTD hyffsat ofta. Kan det lösas genom att stänga av Afterburner alltså? Och hur klockar jag grafikkortet isåfall?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

har samma problem. Kör allt på stock, aldrig klockat.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | Asus P9X79 Deluxe | Intel i7-3820 | Corsair H100 | Vengeance 16GB | Gigabyte gtx780 | Corsair AX850W | Intel SSD 520 Series 240GB | Win7 64bit. Pro