Permalänk
Medlem

kortet kraschar

Tja jag har precis byt grafikkort från hd 5870 till 6950 men det är något fel med mina drivers eller något för så fort jag börjar spela så tar det någon minut så hänger det sig och det kommer ett felmeddelande om att grafik kortet slutade svara har försökt ladda ner en massa olika drivers men ingen funkar några förslag? kan inte ens spela minecraft.!

Permalänk
Medlem

Tips är att posta specsen på resten av datorn.

Permalänk

rensade du dina gamla drivrutiner innan du installerade det nya kortet?

Permalänk
Medlem

nej det gjorde jag inte .. hur tar jag bort dom gamla?

Permalänk
Medlem

Mitt 5870 har pajat nu verkar det som, fått en hel del crashar tidigare (drivers rebootas och det meddelandet poppar upp), ofta när jag ser flash media. Nu kan jag inte ens komma mer än 5 sek in i windows 7, gick en stund men fick duktigt mkt artifakter och efter bara 30 sek av spelande så var jag tillbaka till de 5 sekunderna igen. Testade avinstallera drivers, köra med gamla samt nya men inget hjälpte. Pluggade till sist in kortet i en annan maskin men fick samma fel där, så jag betraktar det som dött å ska beställa ett GTX 570 imorn.

Jag vet inte vad som orsakar ditt problem men ja drivrutinerna verkar minst sagt instabila för ATI korten, jag skulle absolut inte utesluta att kortet är sönder.

Hoppas det fixar sig för dig!

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Men hur avinstallerar jag gamla drivers?

Permalänk
Medlem

OK! Så här har jag alltid gjort: Gå till http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx och hämta ner ditt drivpaket till skrivbordet. Sen klickar du upp det. Du får då frågan Installera eller avinstallera. Välj avinstallera. Starta om. Kör DriverSweeper.
Starta om. Sen klickar du igång Drivpaketet igen från skrivbordet och väljer installera den här gången. Starta om och sen e det klart

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!