Permalänk
Medlem

NZXT H2 ......fläktproblem

hejsan alla

jag har ett bekymmer med att inte få igång mina fläktar på min kära NZXT H2 efetr att man har installerat alla saker som hör till nån som har en ide eller um om varförför fläktarna inte startar , allt annat tycks funka utom just fläkten

mvh jehaneum

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom de flesta inte är clairvoyanta får du nog lägga upp bilder på hur du kopplat, eller iaf förklara noggrant.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Eftersom de flesta inte är clairvoyanta får du nog lägga upp bilder på hur du kopplat, eller iaf förklara noggrant.

hahaaha

Ja, ett par fläktar kan inte krångla på något annat sätt än att man kopplat det fel.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Vilken/vilka fläktar är det som inte startar?

Bytte från Antec Three Hunded ill en H2 i går.

Har du kopplat in molexkontakten som går till fläktkontrollern?
Om det är fläktarna i fronten, har du satt in dom åt rätt håll? (Så att det blir kontakt mellan stifen och bläcket?)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Problemet är kanske redan löst, men skrev precis en liten enkel förklaring här!