Se tempraturer hela tiden alt vilka program är bra?

Permalänk
Medlem

Se tempraturer hela tiden alt vilka program är bra?

Hej!

Vilka program för att se över temperaturen i datorn bör man ha? Finns de något program som optimerar fläktarna ?

Och finns de något program som alltid syns? Även när man spelar dvs. Typ en liten ruta upp/nere i något hörn.

Vet inte om jag placerade tråden rätt, men de har ju med kylningen att göra.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ingen som har öppnat tråden ens. dammit.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hej, den här kanske är nåt, http://www.techpowerup.com/realtemp/ , men du får väl vänta och höra vad sweclockers proffsarna använder

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akiba90:

Hej, den här kanske är nåt, http://www.techpowerup.com/realtemp/ , men du får väl vänta och höra vad sweclockers proffsarna använder

Den verkade lovande dock endast Intel processor om jag förstår rätt? Kör nämligen AMD.

Speedfan funkar inte då jag har mina 5 fläktar kopplade till manuell kontroll. Men jag skulle vilja se i vilken fart de snurrade samt hur mycket i spel och vad temperatur ligger på när jag spelar.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

HWMonitor, Coretemp och Everest är alla bra program. Coretemp är då endast till CPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Den verkade lovande dock endast Intel processor om jag förstår rätt? Kör nämligen AMD.

Speedfan funkar inte då jag har mina 5 fläktar kopplade till manuell kontroll. Men jag skulle vilja se i vilken fart de snurrade samt hur mycket i spel och vad temperatur ligger på när jag spelar.

jo såg det, men som sagt du fick lite svar nu ovan, så lycka till

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

Coretemp med gadget add-on för Vista/Win7. Snygg och fin visning av belastning och temp på alla kärnorna på min Athlon X4

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Coretemp med gadget add-on för Vista/Win7. Snygg och fin visning av belastning och temp på alla kärnorna på min Athlon X4

Verkar ju ganska bra! Tog bort allt utom att visa % belastning och tempratur och ska testa köra "always on top" får se om de gör som jag vill.

Nope, funkar inte. Vill gärna se temperaturerna när jag spelar så jag vet om jag ska höja fläktarna osv.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av €ric:

Verkar ju ganska bra! Tog bort allt utom att visa % belastning och tempratur och ska testa köra "always on top" får se om de gör som jag vill.

Nope, funkar inte. Vill gärna se temperaturerna när jag spelar så jag vet om jag ska höja fläktarna osv.

Det är ingen lätt förfrågan.

Jag tror att det närmsta du kommer är om du har Asus moderkort med allt inkopplat på moderkortet, sen kör AI Suite med egna fläktprofiler.
Annars får du skaffa en fläktkontroller med temp-sensorer i chassit som kommer ge dig lite funkis temperaturer att gå efter.

Alternativt MSI Afterburner med fläktprofiler om det är bara det du vill ändra

Alltså; Det går inte att lösa smidigt

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är ingen lätt förfrågan.

Jag tror att det närmsta du kommer är om du har Asus moderkort med allt inkopplat på moderkortet, sen kör AI Suite med egna fläktprofiler.
Annars får du skaffa en fläktkontroller med temp-sensorer i chassit som kommer ge dig lite funkis temperaturer att gå efter.

Alternativt MSI Afterburner med fläktprofiler om det är bara det du vill ändra

Alltså; Det går inte att lösa smidigt

Hehe, jag har redan en fläktkontroll och behöver därför just ha temp i spelen så jag vet om jag behöver höja eller sänka fläktarna. Problemet är ju att ingen verkar kunna vara kvar i toppen av rutan om man kör fullskärm på spelen.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Alt-tabba ur fort som tusan.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av €ric:

Ingen som har öppnat tråden ens. dammit.

Jag är rädd att den typen av inlägg är förbjudna enligt § 4 i reglerna. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Den här gången har jag inte låst din tråd på grund av detta, men tänk på det i fortsättningen.