Xbox Live kommer till Windows 8

Permalänk

PC Gaming kommer dö den dagen detta släpps.
Är jag den enda som fortfarande lirar CoD4 och CSS? Bra spel, där CSS är väl inbyggt i Steam. That's it.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Haha va? Makes no sense eller så gör du nått fel

Att en dator skulle bete sig som en xbox för att det finns xbox live integrerat i windows är ju ungefär som att en speldator skulle ha samma prestanda som en laptop för 3k bara för att båda kör windows.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

En dator ska vara en dator och ingen konsoll. Det ska inte behövas en massa extra program för att kunna spela sina spel.
Dessa funktioner ska vara implementerade i själva spelet.

Permalänk

Bra, då kan jag sälja mitt Xbox 360.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Att möta konsol-spelare med en PC och tycka det är kul, är som att Usain Bolt skulle delta i Paralympics för att motståndet är roligare?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

PC Gaming kommer dö den dagen detta släpps.
Är jag den enda som fortfarande lirar CoD4 och CSS? Bra spel, där CSS är väl inbyggt i Steam. That's it.

Vad baserar du detta på? Är trött på att läsa massa okunnigt skitsnack när folk inte ens verkar förstår vad det handlar om..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noobenu:

Gott
spela mot xbox spelare förfan!

Nej.....det förslaget skrotade dom när dom släppte Xbox360 och Live...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Att en dator skulle bete sig som en xbox för att det finns xbox live integrerat i windows är ju ungefär som att en speldator skulle ha samma prestanda som en laptop för 3k bara för att båda kör windows.

Jaha det framgick inte av ditt inlägg Men ingen som vet, tror ärligt inte en applikation i ett OS sabbar hela datorn

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Vad baserar du detta på? Är trött på att läsa massa okunnigt skitsnack när folk inte ens verkar förstår vad det handlar om..

Vill ha frihet.
Jag gillade egentligen inte steget från fristående spel (CoD4) till ett någorlunda bundet spel (CSS).
Vill kunna köra ett spel anonymt. Ingen ska kunna se att jag är inne, att jag har en personlig profil.
Jag spelar bäst själv, och jag vill inte ha en massa Brush-koder och sånt som spammas i en chatt.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

jag har xbox-live och det tar de inget betalt för (på datorn). Det ända man får är att man kan snacka med andra som xbox-konton lite sånt. Gör inte dator sämre eller nåt:P Troligen är det som kommer på w8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Vill ha frihet.
Jag gillade egentligen inte steget från fristående spel (CoD4) till ett någorlunda bundet spel (CSS).
Vill kunna köra ett spel anonymt. Ingen ska kunna se att jag är inne, att jag har en personlig profil.
Jag spelar bäst själv, och jag vill inte ha en massa Brush-koder och sånt som spammas i en chatt.

Frihet är i det här fallet bara en tom klyscha

Du kommer kunna spela anonymt då det kommer finnas en funktion likt Messengers "Offline mode" där vänner inte ser dig online och givetvis kan du dölja din profil.

..eller du ju till och med starta ett anonymt livekonto.

Permalänk
Medlem

NEJ!
Spela kan man göra online... allt annat film och spelrelaterat hanteras offline eller irl.

Permalänk
Medlem

Problemet är följande:
Microsoft har sin egna plattform för spel
Steam har sin
EA games har sin
GPGnet har sin
Blizzard har sin
Problemet är att alla skall ha sin plattform och det kommer troligtvis leda till att fler i framtiden väljer konsol.
Istället för att strida borde de samsas om en oberoende social spelplattform till PC.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Att möta konsol-spelare med en PC och tycka det är kul, är som att Usain Bolt skulle delta i Paralympics för att motståndet är roligare?

Hahahahaha

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Problemet är följande:
Microsoft har sin egna plattform för spel
Steam har sin
EA games har sin
GPGnet har sin
Blizzard har sin
Problemet är att alla skall ha sin plattform och det kommer troligtvis leda till att fler i framtiden väljer konsol.
Istället för att strida borde de samsas om en oberoende social spelplattform till PC.

Å istället för att ICA, Coop, Willys etc säljer mjölk var för sig så borde alla butiker samsas och skapa en jätte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Å istället för att ICA, Coop, Willys etc säljer mjölk var för sig så borde alla butiker samsas och skapa en jätte?

Tänk dig följande liknelse istället. ICA, Coop och Willys vill alla skaffa sig fördelar. In kommer ICA "steam" exclusive varan mjölk. Så resultatet blir snart att Mjölk bara kan köpas på ICA, bröd bara på Coop och Smör bara på Willys.

Nu var det inte lika roligt att handla längre?

De borde alltså samsas om infrastrukturen/gränssnittet (i liknelsen varorna) men konkurrera om prissättningen och uppladnings kapaciteten.

Permalänk
Skrivet av Fritjof92:

Så... Det ska bli ännu svårare att spela spel man äger, eller tar dem och ersätter games for windows med det här?

Det är GFWL som inte fungerar och inte GFW.

Får väl hoppas att de inte kommer kalla det Xbox Live..

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Tänk dig följande liknelse istället. ICA, Coop och Willys vill alla skaffa sig fördelar. In kommer ICA "steam" exclusive varan mjölk. Så resultatet blir snart att Mjölk bara kan köpas på ICA, bröd bara på Coop och Smör bara på Willys.

Nu var det inte lika roligt att handla längre?

De borde alltså samsas om infrastrukturen/gränssnittet (i liknelsen varorna) men konkurrera om prissättningen och uppladnings kapaciteten.

Även den liknelsen är inte jättebra, det är snarare som olika märken av mjölk.

Likna varan med genren, dvs mjölk blir fps.

Många av de stora företagen har spel som är väldigt lika varandra och att kalla den exklusiv är inte riktigt rätt då. Visst kan enstaka titlar bli exklusiva men det blir ett undantag då de flesta släpps till fler marknader ((konsoler samt olika butiker) mjölken är svår att likna med då det intte finns många stora mejerier )

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Jag gillar hur mycket folk det är som inte har någon koll alls men tror att man kommer att kunna spela Xbox 360 spel direkt på datorn eller spela mot Xbox spelare.

Det kommer inte att hända. Det som man kommer kunna göra är att chatta med sina Xbox live friends och se på deras profiler, jämföra achivements etc.

Permalänk
Medlem

Precis. Vilket man kan göra tex i wp7. Om man har xbox guld. Förhoppningsvis blir det gratis i w8 då

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

Yes om det betyder att jag kan spela xbox exclusives som halo på pc utan en xbox som låter som fan:)

Du kommer inte att kunna spela xbox exclusives eftersom majoriteten av storspelen kommer fortfarande vara till konsoll enbart och det är där det finns pengar att hämta, PC gaming är ju inte direkt någon kassako förotum MMORPG's

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Å istället för att ICA, Coop, Willys etc säljer mjölk var för sig så borde alla butiker samsas och skapa en jätte?

Nä, snarare att ICA, COOP, WILLYS bestämmer sig och håller sig till samma typ av mjölkställ där mjölken finns isf.

Tycker inte folk det är jobbigt med femtioelva olika plattformar för de spel man spelar och i många fall är det obligatoriskt att installera?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Tycker inte folk det är jobbigt med femtioelva olika plattformar för de spel man spelar och i många fall är det obligatoriskt att installera?

Flera av de som säljer spel digitalt har ingen "plattform" utan man installerar bara spelen normalt efter nerladdning. Det är inte svårare än det har varit tidigare att spela spel, man behöver inte ens starta någon speciell klient för att spela spelet utan det är bara att starta från ikonen i Windows.

Permalänk
Skrivet av strejf:

Självklart kan du tweaka hur mycket du vill.

Ett farligt svar att ge när det är windows & m$ man talar om

Permalänk

NEJ TACK! Kommer aldrig att installera det!

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Med spel, menar dom Xbox 360- eller Games for Windows LIVE-spel då??

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Skrivet av holmberg:

Precis. Vilket man kan göra tex i wp7. Om man har xbox guld. Förhoppningsvis blir det gratis i w8 då

kan man inte texta med sina kompisar som har xbox live i gfwl?
jag vet ju iaf att man kan se sina xbox vänner online i gfwl men ändå...
vad äre som kommer vara "nytt" med denna tjänsten igentligen?

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScrewFearMe:

kan man inte texta med sina kompisar som har xbox live i gfwl?

Jo och du kan starta/gå med i en röstchatt (ej party-chatt) med dom.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Flera av de som säljer spel digitalt har ingen "plattform" utan man installerar bara spelen normalt efter nerladdning. Det är inte svårare än det har varit tidigare att spela spel, man behöver inte ens starta någon speciell klient för att spela spelet utan det är bara att starta från ikonen i Windows.

Ta GTA4 som exempel. Installation tar mer än 30 min p.ga deras småprogram som skall kolla efter pirat och dylikt.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Lösningen är: Om nu steam är den största sociala plattformen så borde alla speltillverkare samsas på den.
Det kommer inte hålla på sikt att man skall ha 50 olika spelplattformar/sociala plattformar för datorspel.
Eller ingen alls, bara installera spelet och köra. Steam är ju hutlöst dyrt dyrare än att köpa originalet på skiva.

Visst är det smidigt då med en social plattform, kanske i framtiden xboxlive för PC spel är den ENDA plattformen?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1