Intel visar "eget" vattenkylningssystem för Sandy Bridge-E på IDF 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

som sagt, detta börjar bli väl off topic. men nej en diesel är inte en hybrid. en diesel använder sig av enbart en typ av energiomvandling för att driva exempelvis en bil, dvs diesel och syre i en reaktion. vad jag menar i det här fallet är att du först har värmeöverföring från cpu till vatten i kylblocket, därefter har du separat en luftkylning av vattnet. men som jag redan sagt, kan vi lämna det nu?

vad jag dock är lite skeptisk mot gällande dessa kompakta vattenkylningslösningar är att du får två ljudkällor. dels en fläkt och sen även en pump, vilket är ett steg bort från ett ljudlöst system. och hittills har ju tester inte direkt visat att de nödvändigtvis är bättre än bra luftkylare. men det är ju kul med ny teknik, och så ser det ju snyggare ut i chassit om inte annat

Nu känner jag att det är dax igen, tillbaka till samma diskussion. Du säger: "dels en fläkt och sen även en pump, vilket är ett steg bort från ett ljudlöst system" Och hur tror du ett vattenkylt system funkar??? Det är ALLTID en pump som håller igång cirkulationen och ALLTID en fläkt som kyler radiatorn. Otroligt asså... Antagligen och förhoppningsvis så är både pumpen och fläkten relativt tysta. Både jag och mina polare har byggt flera vattenkylda system som är nästan ljudlösa! Den enda som skulle kunna störas utav de ljudet är i så fall stålmannen med sin superhörsel!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Nu känner jag att det är dax igen, tillbaka till samma diskussion. Du säger: "dels en fläkt och sen även en pump, vilket är ett steg bort från ett ljudlöst system" Och hur tror du ett vattenkylt system funkar??? Det är ALLTID en pump som håller igång cirkulationen och ALLTID en fläkt som kyler radiatorn. Otroligt asså... Antagligen och förhoppningsvis så är både pumpen och fläkten relativt tysta. Både jag och mina polare har byggt flera vattenkylda system som är nästan ljudlösa! Den enda som skulle kunna störas utav de ljudet är i så fall stålmannen med sin superhörsel!

jag jämförde inte med vanlig vattenkylning nu (som alltid har en pump ja), utan med luftkylning, och då får du en pump + en fläkt istället för bara en fläkt. vilket i vissa system ökar antal ljudkällor med 100%. sen att alla inte hör det, fine, men jag hoppas ändå de att de jobbar för att få ner pumpljudet. i silentpcreviews recensioner av antecs och corsairs versioner mätte de upp ett tydligt pumpljud som var klart högre än en tyst fläkt. visserligen är den senaste generationen tystare än ex h50, men jag hoppas som sagt ändå att de försöker få det tystare

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Nu fattas det bara minnen och nätagg från Intel, sen är det "Intel Inside" på riktigt :D.

Räknas inte moderkortet om det är Intelkretsar på? Men jag förstår hur du tänker

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Räknas inte moderkortet om det är Intelkretsar på? Men jag förstår hur du tänker

Intel gör ju egna moderkort också :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Nej, det smartaste vore att kunna välja, eller hur? av/på. Att blinkande ljus är vanligt på leksaker vet väl alla, men vad har det med datorprudukter att göra? Varför jämföra två så olika saker? Att ha ett sken för att lysa upp en logo eller en fläkt är ju bara en estetisk detalj, som att montera in spotlights i en bokhylla eller något. Stör ni er på den lilla lampan i TV:n, radion, brödrosten också eller? Som sagt vore det allra bäst om man kunde välja av/på, men att snacka leksaker och särskild åldersgrupp hör inte hit över huvudtaget, kom med konstruktiv kritik istället, för denna typ av kommentar är bara irriterande tyvärr. Vad är problemet liksom, är ni rädda för att polarna ska skratta åt er när dom ser att ni har leds i datorn? Lägg av fyfan och väx upp. Klipp av ledsen eller måla skiten svart då, men lämna inte sådana kommentarer här.

jo en av/på-knapp hade vart bra. jag hade irriterat mig på alla spotlights och ledar om dom skulle blinka. har lampan en funktion och inte blinkar kan jag stå ut med det. jag bryr mig inte speciellt mycket om hur min dator ser ut eller vad mina kompisar ska tycka om den men _jag_ vill inte ha blinkande lampor i den eftersom det stör _mig_. Jag har mina åsikter om hur en dator ska se ut och det har uppenbarligen du också. bara för att du tycker annorlunda säger inte jag till dig att sluta kommentera. vill du inte höra andras åsikter men ändå skriva dina egna rekommenderar jag att du skaffar en blogg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av durutti:

jo en av/på-knapp hade vart bra. jag hade irriterat mig på alla spotlights och ledar om dom skulle blinka. har lampan en funktion och inte blinkar kan jag stå ut med det. jag bryr mig inte speciellt mycket om hur min dator ser ut eller vad mina kompisar ska tycka om den men _jag_ vill inte ha blinkande lampor i den eftersom det stör _mig_. Jag har mina åsikter om hur en dator ska se ut och det har uppenbarligen du också. bara för att du tycker annorlunda säger inte jag till dig att sluta kommentera. vill du inte höra andras åsikter men ändå skriva dina egna rekommenderar jag att du skaffar en blogg.

Asså jag vet inte om jag missat något, men BLINKAR verkligen det här ljuset??? Jag trodde såklart att det handlade om ett fasst sken.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Det HÄR gillar vi.
Synd att den inte säljs tillsammans med CPU-erna. Jag menar, visst, merkostnad och de räknar med att de extrema användarna köper extrema kylare. Men jag menar, det är ändå en extrem CPU, så lite premium.

Tillägg efter post, post postum if you will.
Är det en LED-fläkt? Euw.

Det är ju bara bra att den inte säljs med cpu, då kan man införskaffa den kylare man själv vill ha utan att betala merkostnad. Sen om intels kylare är bra kanske det för en gångs skull blir den i slutändan men ändå.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!