Letar nätagg ~650W, modulärt, ca1000kr

Permalänk
Medlem

Letar nätagg ~650W, modulärt, ca1000kr

Tjo gamers, som titeln säger så letar jag efter ett nätagg till min nya rig jag tänkt köpa i månadsskiftet men vet inte riktigt vilken jag ska välja.

Jag har dock några små krav och det är:
- 650W (om inte 650W blir en flaskhals-effekt dvs. för då vill jag ju ha lite högre)
- modulärt
- runt 1000kr (försöker hålla kostanden nere så mycket som möjligt såklart
vet dock inte vilken 80 certifiering som är minimum

Min framtida rig ser ut såhär:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=1015629&view=m

De nätaggen jag kollat på är:
Fractal Design Newton R2 650W
Corsair CMPSU-650HX 650W
Corsair CMPSU-750AX 750W
NZXT Hale90 80+ Gold Modular 650W
NZXT Hale90 80+ Gold Modular 750W

Tack på förhand

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem

Du kan lätt köra med Fractal Design-agget

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xedious:

Du kan lätt köra med Fractal Design-agget

Okej, varför gambla?:O Är ju lika bra att gå på Corsair's kända kvalitë direkt (speciellt med ett så dyrt agg som TS funderar på att köpa) och så har han duktigt lång garanti (på de flesta?) på Corsair's agg och TS behöver inte oroa sig för problem för några år framöver.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Okej, varför gambla?:O Är ju lika bra att gå på Corsair's kända kvalitë direkt (speciellt med ett så dyrt agg som TS funderar på att köpa) och så har han duktigt lång garanti (på de flesta?) på Corsair's agg och TS behöver inte oroa sig för problem för några år framöver.:D

Fractals agg håller jämna steg med corsair. Vet inte garantin på corsair-aggen men FD har 5 år

Dessutom är de svenska :3

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Albinfiskare:

Fractals agg håller jämna steg med corsair.

Dessutom är de svenska :3

Stina (läs: Fractal) håller jämna steg med Frida (läs: Corsair) när det kommer till älskog, men jag föredrar ändå Frida.:);) Finns ingen anledning att ta det bästa?:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MacEnkronan:

Okej, varför gambla?:O Är ju lika bra att gå på Corsair's kända kvalitë direkt (speciellt med ett så dyrt agg som TS funderar på att köpa) och så har han duktigt lång garanti (på de flesta?) på Corsair's agg och TS behöver inte oroa sig för problem för några år framöver.:D

Kan inte annat än att hålla med - nätaggregat är i princip det sista man bör snåla på i en dator. För att vara lite balanserad så kan det väl dock sägas att FD´s "agg" inte är av direkt dålig kvalité utan faktiskt ganska bra. Däremot så kan de vad jag förstår (både från det faktum att de har en sämre/lägre +80 certifiering samt recensioner) inte mäta sig med Corsair och NZXT´s "agg" när det kommer till kvalité, effektivitet, ljudnivå etc...

Till TS: Köp ett nätaggregat med minst +80 silver effektivitet men gärna +80 gold. Detta garanterar (vad jag vet) hög kvalité på komponenterna och lång livslängd som följd. Det kostar helt enkelt så lite mer att få mycket högre kvalité.

m.v.h.
/Setesh

Permalänk
Medlem

förstod att det skulle bli "köp corsair" tråd det är det som gäller här på swec..skulle du råka välja nått annat blir du utfryst som ett pucko (ja jag är inte helt seriös just nu hehe)

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Stina (läs: Fractal) håller jämna steg med Frida (läs: Corsair) när det kommer till älskog, men jag föredrar ändå Frida.:);) Finns ingen anledning att ta det bästa?:)^^

Stina är snyggare ;P

Men anledningen till att FD inte har bättre certifiering är att de inte kunde testas i lägre volt (USA) har
jag läst någonstans.

Skit i silver och guld cert, onödigt dyrt till ditt system.

Men slutsats: Du kommer nog inte märka ngn skillnad i prestanda mellan dem.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/xfx_650w_xxx_psu_p1-650x-nlh9%2c...

Det borde väl vara det bästa alternativet?

Modulärt, kvalité, billigt, snyggt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andyah:

förstod att det skulle bli "köp corsair" tråd det är det som gäller här på swec..skulle du råka välja nått annat blir du utfryst som ett pucko (ja jag är inte helt seriös just nu hehe)

Nja som du kanske såg så rekommenderar jag också NZXT´s som också skall vara av mycket hög kvalité - och lite billigare än Corsair. Det är alltså inget självändamål att välja Corsair då de gör skitagg också (läs CX serien.., varav den första versionen var katastrof). (Skönt att du inte var helt seriös iallafall ). Finns fler och billigare Gold-certade agg vad jag vet också så sålänge man köper kvalité för samma pengar eller någon hundralapp mer så klagar jag inte (hehe - som att jag borde klaga på andras inköp...)

Permalänk
Medlem

Halloj, jag tackar för alla svar jag fått och då jag såg att Fractal Design agget hade standard certifiering så känns det lite som att jag kommer välja bort det och gå tillbaka till ett av mina första val dvs. NZXT Hale90 80+ Gold Modular 650W

Men mer förslag och diskussioner är alltid välkomna då det kanske kan hjälpa andra i någorlunda samma frågor.

Vad har ni för åsikter ang. resten av mitt paket då, något ni skulle ändra på ?

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR