Nån med erfarenheter av dessa chassin?

Permalänk
Medlem

Nån med erfarenheter av dessa chassin?

1. CM storm Sniper

2 Cooler Master HAF 922 Midi Tower Svart

3.Corsair Graphite 600TM Midi Tower Svart ( lägger till denna verkar nice, erfarenheter!!!)

Någon som har dom som kan berätta lite om kyla och ljud

eller finns det några bättre förslag?

Visa signatur

Stavfel och syftningsfel förekommer!!!

Chassi: NZXT H2 Midi Tower Svart | Nät Agg: Corsair TX V2 650W PSU |Moderkort: ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 Processor: Intel® Core™ i5-2500K | SSD: Corsair SSD Force Series™ 3 120GB | HD: Western Digital Caviar® Black 1TB | CD: Samsung DVD±RW Writer, SH-222AB

Permalänk
Medlem

Jag va inne på o köpa ett CM storm sniper, men sluta med att jag köpte ett Corsair 600T. Kommer inte ihåg varför, men det är ju nästan exakt likadant chassi. Ser riktigt bra ut, säkerligen ett av dom bästa gamer chassin som går att köpa.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem

Har en CM Storm Scout atm. Men ska själv köpa en Corsair 600T nu snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

Jag va inne på o köpa ett CM storm sniper, men sluta med att jag köpte ett Corsair 600T. Kommer inte ihåg varför, men det är ju nästan exakt likadant chassi. Ser riktigt bra ut, säkerligen ett av dom bästa gamer chassin som går att köpa.

kollar upp den nu!!!

Visa signatur

Stavfel och syftningsfel förekommer!!!

Chassi: NZXT H2 Midi Tower Svart | Nät Agg: Corsair TX V2 650W PSU |Moderkort: ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 Processor: Intel® Core™ i5-2500K | SSD: Corsair SSD Force Series™ 3 120GB | HD: Western Digital Caviar® Black 1TB | CD: Samsung DVD±RW Writer, SH-222AB

Permalänk
Medlem

Jag kan bara prata för Graphite 600T(Vita versionen jag har, men är ju såklart likadan).

Jag är väldigt nöjd med den lådan!
Byggde min första dator i en sån och det gick som en dans!. Gott om hål att dra kablarna igenom för att få det snyggt i lådan, väldigt gott om plats(Går att få i grafikkort som är max 47 cm långa om jag inte minns fel) och kylningen är helt okej.

Det som jag kan tycka är lite dåligt är 200mm fläktarna. Enligt mig så låter dom lite för mycket och har inte värst bra luftflöde.(helt godkänt dock)
Så jag bytte mina till Scythe spectre istället. Vilket i sin tur gav bättre luftflöde och blev myyyyycket tystare.

Annars så är det en toppen låda!

EDIT: Finns även rätt gott om plats för större luftkylare. Kör en Noctua NH-D14, och den funkar utan bekymmer

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Jag kan bara prata för Graphite 600T(Vita versionen jag har, men är ju såklart likadan).

Jag är väldigt nöjd med den lådan!
Byggde min första dator i en sån och det gick som en dans!. Gott om hål att dra kablarna igenom för att få det snyggt i lådan, väldigt gott om plats(Går att få i grafikkort som är max 47 cm långa om jag inte minns fel) och kylningen är helt okej.

Det som jag kan tycka är lite dåligt är 200mm fläktarna. Enligt mig så låter dom lite för mycket och har inte värst bra luftflöde.(helt godkänt dock)
Så jag bytte mina till Scythe spectre istället. Vilket i sin tur gav bättre luftflöde och blev myyyyycket tystare.

Annars så är det en toppen låda!

EDIT: Finns även rätt gott om plats för större luftkylare. Kör en Noctua NH-D14, och den funkar utan bekymmer

mena du att du bytte ut original fläktarna till andra fläktar?

Visa signatur

Stavfel och syftningsfel förekommer!!!

Chassi: NZXT H2 Midi Tower Svart | Nät Agg: Corsair TX V2 650W PSU |Moderkort: ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 Processor: Intel® Core™ i5-2500K | SSD: Corsair SSD Force Series™ 3 120GB | HD: Western Digital Caviar® Black 1TB | CD: Samsung DVD±RW Writer, SH-222AB

Permalänk
Medlem
Skrivet av facksejk:

mena du att du bytte ut original fläktarna till andra fläktar?

Yes. Bytte ut 200mm fläktarna till andra. Stod inte riktigt ut med "surrandet" mina gav.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Yes. Bytte ut 200mm fläktarna till andra. Stod inte riktigt ut med "surrandet" mina gav.

Vet ni ifall denna 200mm fläkt passar i 600T? https://www.inet.se/artikel/5321563/cooler-master-megaflow-20...
Står ju att den bara passar i vissa chassin, förstår inte varför. Kan detta va möjligt? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krayde:

Vet ni ifall denna 200mm fläkt passar i 600T? https://www.inet.se/artikel/5321563/cooler-master-megaflow-20...
Står ju att den bara passar i vissa chassin, förstår inte varför. Kan detta va möjligt? :S

Ja den ska nog passa. Kan bli att du får göra några modifikationer. Fick jag göra med mina.

EDIT: Dom kör jag med.
http://cdon.se/hemelektronik/bitfenix_spectre_fan_200mm_white...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Ja den ska nog passa. Kan bli att du får göra några modifikationer. Fick jag göra med mina.

EDIT: Dom kör jag med.
http://cdon.se/hemelektronik/bitfenix_spectre_fan_200mm_white...

Modifikationer? På vilket sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krayde:

Modifikationer? På vilket sätt?

Ska du köra med samma fläktar som jag har(Bitfenix Spectre) så måste du sätta distanser på front fläkten, annars kommer bladen att ta i fronten.
Fläkten i taket behöver du bara göra lite småmoddar på. Dom passar i originalhålen i toppen.
Man kan dock behöva modda bladen lite. Jag klippte mina 1-2 mm på varje blad för att dom skulle gå fritt.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Har ett Sniper case och är helnöjd.

Sweclockers har en recension på Sniper case och den fick full pott! Rekommenderas av sweclockers. Ett minus var ett onödigt fläktgaller på den främre 200mm fläkten.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Ska du köra med samma fläktar som jag har(Bitfenix Spectre) så måste du sätta distanser på front fläkten, annars kommer bladen att ta i fronten.
Fläkten i taket behöver du bara göra lite småmoddar på. Dom passar i originalhålen i toppen.
Man kan dock behöva modda bladen lite. Jag klippte mina 1-2 mm på varje blad för att dom skulle gå fritt.

Asså grejjen är att nu snart skall jag köpa ny dator, inklusive 600T White, och detta blir mitt förstabygge (typ). Mitt första RIKTIGA bygge iallafall.
Så det här med distanser ich grejjer förstår vi oss inte på hehe Inte så sugen på din fläkt där, vill ha LED-fläkt i blå Vitt och blått, riktigt fresh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krayde:

Har en CM Storm Scout atm. Men ska själv köpa en Corsair 600T nu snart

jag har det med

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetra98:

jag har det med

Coolt

Permalänk
Medlem

Jag har ett Cooler Master HAF 922, tycker det är rymligt, coolt, bra att det har schyssta damfilter. Det enda minuset som jag hittade var bakplåten. Den är utskuren där norrbryggan sitter så att man ska kunna sätta dit tex vattenkylning utan att behöva ta bort hela moderkortet... bara det att hålet inte är stort nog om man som jag kör på AMD. Men annars kyler det bra o så, den fläkten som väsnas mest är ju trots allt grafikkortet o inte på chassit.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krayde:

Asså grejjen är att nu snart skall jag köpa ny dator, inklusive 600T White, och detta blir mitt förstabygge (typ). Mitt första RIKTIGA bygge iallafall.
Så det här med distanser ich grejjer förstår vi oss inte på hehe Inte så sugen på din fläkt där, vill ha LED-fläkt i blå Vitt och blått, riktigt fresh!

Ja det blir nog bra vilket fall som.
Själv bytte jag fläktar för att slippa lyset och få lägre ljudnivå :P. Tyckte det var "coolt" i början med lampor men sen blev man bara irriterad haha

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Ja det blir nog bra vilket fall som.
Själv bytte jag fläktar för att slippa lyset och få lägre ljudnivå :P. Tyckte det var "coolt" i början med lampor men sen blev man bara irriterad haha

Hehe, har alltid tycket det är "coolt" med LED's på fläktar Men låt oss säga att jag köper denna: https://www.inet.se/artikel/5321563/cooler-master-megaflow-20... så skulle den väl såklart passa i en 600T White? Jag menar, varför skulle den inte göra det, det är väl en 200mm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krayde:

Hehe, har alltid tycket det är "coolt" med LED's på fläktar Men låt oss säga att jag köper denna: https://www.inet.se/artikel/5321563/cooler-master-megaflow-20... så skulle den väl såklart passa i en 600T White? Jag menar, varför skulle den inte göra det, det är väl en 200mm?

Ja det ska nog inte vara några bekymmer. Men du kan ju förberedda dig för att KANSKE få göra lite moddar.
Jag vet tyvärr inte hur dom är uppbyggda, så kan inte svara till 100% om dom passar utan modifikation.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Ja det ska nog inte vara några bekymmer. Men du kan ju förberedda dig för att KANSKE få göra lite moddar.
Jag vet tyvärr inte hur dom är uppbyggda, så kan inte svara till 100% om dom passar utan modifikation.

Okej tack så mycket. Om det nu skulle visa sig att det krävs någon modding, vad skulle det kunna vara då? Något som är lätt att göra eller? Så det inte är något som är svårt, om du fattar vad jag menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krayde:

Okej tack så mycket. Om det nu skulle visa sig att det krävs någon modding, vad skulle det kunna vara då? Något som är lätt att göra eller? Så det inte är något som är svårt, om du fattar vad jag menar

Jag fick ju te x sätta distanser på mina fläktar. Sen sätta fast den främre med buntband.
Så är sånt du kan få räkna med om du har otur

Och med lite tålamod och sunt förnuft så är det lätt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Jag fick ju te x sätta distanser på mina fläktar. Sen sätta fast den främre med buntband.
Så är sånt du kan få räkna med om du har otur

Och med lite tålamod och sunt förnuft så är det lätt

Okej