Permalänk

2600k Klockningsfrågor

Hejsan alla Sweclockare!

Jag hade nu tänkt att överklocka min i7 2600k till iallafall 4,2 Ghz +

Den ligger på 3,6 Ghz standard. Min fråga är dock, kommer 4,2 Ghz göra stor skillnad i spel? I såfall hur mycket? (BF3, Diablo 3, Tunga spel helt enkelt)

Ha en helt underbar helg, tacksam för svar!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Advanced Big Tower | PSU: Corsair HX 750w
CPU: Intel Core i7 2600k @ Stock (3,4) | GPU: XFX Radeon 6950 'Dual Fan' 2GB
Moderkoret: MSI P67A-GD65 | RAM: Corsair Vengeance 8 GB CL9 1600 Mhz

VILL DU HAR SVAR FRÅN MIG SÅ CITERA!

Permalänk
Hedersmedlem

Du kommer inte märka någon skillnad alls så länge du inte spelar i extremt låg upplösning.

Permalänk
Skrivet av widL:

Du kommer inte märka någon skillnad alls så länge du inte spelar i extremt låg upplösning.

Varför överklockar man då? Kanske en dum fråga, men är nybörjare

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Advanced Big Tower | PSU: Corsair HX 750w
CPU: Intel Core i7 2600k @ Stock (3,4) | GPU: XFX Radeon 6950 'Dual Fan' 2GB
Moderkoret: MSI P67A-GD65 | RAM: Corsair Vengeance 8 GB CL9 1600 Mhz

VILL DU HAR SVAR FRÅN MIG SÅ CITERA!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av InhaleMyFart:

Varför överklockar man då? Kanske en dum fråga, men är nybörjare

Många gör för att förlänga sin e-penis.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av InhaleMyFart:

Varför överklockar man då? Kanske en dum fråga, men är nybörjare

Jag överklockar för att det är kul! Det är intressant att se hur långt man kan pressa sina komponenter.

Prestandamässigt kan man tjäna en hel del på att överklocka, men din processor är mer än tillräckligt snabb för alla spel på marknaden idag. Om ett eller ett par år däremot, då kanske det är värt att överklocka processorn för att få bättre prestanda i spel. Grafikkortet kan också överklockas, och det gör alltid nytta i spel!

Permalänk
Medlem

Jag märker stor skillnad i laddningstider på spel efter att jag klockat. Har samma prolle som dig. kör för närvarande i 4,6 och 1,315v core..