Permalänk
Medlem

Vilket 6970?

Hej. Var lite osäker på om det var här eller i köpråd det här skulle hamna. Menmen. Jag sitter och klurar på grafikkort just nu och vet inte vad jag ska ha. Just nu lutar det åt just 6970 och sen köra crossfire framåt vintern. Men då är frågan, viken tillverkare? Har ett raven02-e chassi.
Åsikter om mitt val eller tips på en bra tillverkare är väldigt uppskattat.

Grafikkortsbudgeten kan sträckas till en bit över 3k men jag letar efter bra prestanda/krona.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Det du ska ha är ett kort med referenskylare, typ http://www.inet.se/artikel/5409090/xfx-radeon-hd6970-2048mb

Permalänk
Medlem

Jag har hört rekommendationen för referens. Men sen har folk också sagt att andra kylare kyler så pass mycket bättre att det blir svalare och tystare ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Tjo, jag kör HIS kort och är nöjd med det tycker inte det låter så mycket. Personligen vill jag att den ska suga luften ur chassin.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Hedersmedlem

Med ditt chassi så tror jag inte det spelar så stor roll vilka kort du tar eftersom Raven har så pass bra kylning ändå. Se bara till att korten inte sitter allt för nära varandra (minst en PCIe-plats mellanrum).

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Äger själv just det där xfx kortet med ref.design och jag är allt annat än nöjd med ljudnivån och kylningsförmågan, har ett FD R3 och kör vattenkyld processor och väldigt gott om fläktar, sista tilltaget nu var att sätta en fläkt i botten av chassiet vilket sänkte tempsen några grader

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Kör med ett Raven rv02-e chassi och har 2st ASUS Radeon HD 6970 DCII och sitter och klockar dom just nu, har nått en stabil klock på 950MHz GPU, 1500MHz Memory och ligger på ca 50grader när jag kör Deus Ex: HR på högsta inställningarna. Enda nackdelen är att jag var dum nog att inte kolla upp noggrant hur mycket plats de tog upp så kort no2 är halvt täckt av HDD-platserna.

Hursomhelt DCII kylningen fungerar bra kombinerat med rv02-e chassit imo.

Visa signatur

|Silverstone Raven rv02-e White Ltd|ASUS Maximus IV Extreme B3|Intel i7 2600k(4,7GHz Clockad)|Noctua NH-D14|G.Skill Ripjaws Performance 8Gb(2x4Gb) 1600MHz|2xASUS Radeon HD6970 DCII(Crossifre)|NZXT Hale90 850W|Seagate Barracuda Green 2Tb|OCZ Vertex3 120Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janmumrik:

Kör med ett Raven rv02-e chassi och har 2st ASUS Radeon HD 6970 DCII och sitter och klockar dom just nu, har nått en stabil klock på 950MHz GPU, 1500MHz Memory och ligger på ca 50grader när jag kör Deus Ex: HR på högsta inställningarna. Enda nackdelen är att jag var dum nog att inte kolla upp noggrant hur mycket plats de tog upp så kort no2 är halvt täckt av HDD-platserna.

Hursomhelt DCII kylningen fungerar bra kombinerat med rv02-e chassit imo.

-------------------
Mycket intressant att höra faktiskt, vad sker när du kör ex furmark på korten en halvtimma?
Tempsen låter ju jäkligt lågt, jag ligger nog nästan aldrig under 80grader när jag plågar mitt kort, brukar gå runt 80-88 grader, trots kliniskt rengjord fläkt och mycket välventilerat chassie

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-------------------
Mycket intressant att höra faktiskt, vad sker när du kör ex furmark på korten en halvtimma?
Tempsen låter ju jäkligt lågt, jag ligger nog nästan aldrig under 80grader när jag plågar mitt kort, brukar gå runt 80-88 grader, trots kliniskt rengjord fläkt och mycket välventilerat chassie

Du har ju referens, klart det blir högt då.

Permalänk

Har dock ett kallt rum, ca 15 grader vilket hjälper till ganska mycket(och jag har ganska höga fanspeeds under testningen så kommer troligen gå upp mot 60-65grader om jag vill köra på tyst läge). Specs för datorn finns i signaturen, kan inte få upp nån bild på riggen nu eftersom jag inte har någon kamera till hands(enda tipset är att inte dra kablarna så de täcker airpenetrators i botten för dom kyler sjukt bra). Håller på att testar olika klockfrekvenser nu och ska köra furmark senare ikväll.

Visa signatur

|Silverstone Raven rv02-e White Ltd|ASUS Maximus IV Extreme B3|Intel i7 2600k(4,7GHz Clockad)|Noctua NH-D14|G.Skill Ripjaws Performance 8Gb(2x4Gb) 1600MHz|2xASUS Radeon HD6970 DCII(Crossifre)|NZXT Hale90 850W|Seagate Barracuda Green 2Tb|OCZ Vertex3 120Gb|

Permalänk
Medlem

Tack för alla råd. Dock så är ju maximus ett väldigt stort moderkort.
Jag såg en annan tråd där någon sa att MSI:s kort med Twin Frozr-kylaren skall vara bra. Det är bara ganska rejält mycet dyrare än t.ex. asus variant

EDIT: Tänker på den här tråden:
#11368055

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar