Uppgradera till RADEON HD 6750

Permalänk
Medlem

Uppgradera till RADEON HD 6750

Hej har en dator med några år på nacken men som funkar utmärkt för nästan allt jag gör på datorn. Dock så spelar jag ibland Starcraft 2 och får köra på riktigt risiga inställningar för att det skall funka.

Har kikat på att köpa helt ny dator och får ihop bra paket för runt 4000 kr.

Men så slog det mig att om jag endast uppgraderar mitt grafikkort till RADEON HD 6750 1Gb så kanske man får en riktigt bra upplevelse, SC2 kräver ju trots allt inte så mycket av datorn. Så därför frågar jag nu er gafikkort/spelnördar om det är värt att uppgradera min befintliga dator. (en tanke jag hade var att kanske börja med grafikkortet och blir det inte bra så byter jag hela datorn)

Befintlig dator:

Intel core 2 6320 1,86 Hz
2 Gb ramminne (kommer 4Gb ram ge mig en bättre spelupplevelse?)
NVIDIA GeForce 7600 GS

Vad tror ni? Är RADEON HD 6750 1Gb ett bra alternativ?

Felaktig rubrik
Permalänk
Medlem

är det ddr2 eller ddr3 minnen du kör? du kan ju alltid köra in 2gb till det borde kunna ge lite extra fart. och inte kosta för mycket. kanske 200 kr ? lite beroende på vad du har för ram nu.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är DDR2. Jag kör nu 2 x 1Gb och får isf byta till 2x2Gb.

Men du anser altså att några extra RAM kommer att hjälpa också. Grafikkortet då?

Permalänk
Medlem

Tycker du köper ett uppgraderingspaket(runt 3000kr) och ett grafikkort, och kanske en hårddisk, 5000kr och du har en ny och fräsch dator i princip.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Jo det kanske blir det till slut men hur funkar det med ett ganska modernt grafik kort och en äldre dator, blir det inte bra?

Moderkort: ASUS P5LD2-VM-CR-SI
Minne: DDR2 SDRAM, 2 x 1Gb

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag nog kunna säga att jag inte tycker att det är värt att uppgradera den du har nu. I och med att den kör dd2 minnen en dubbel kärnig processor etc. Skulle nog rekomendera att spara lite till ca 5000-6000 och köpa en helt ny dator med fräscha delar som håller några år iaf

Permalänk
Medlem

OK - ni har övertygat mig. Jag ger upp min gamla och köper en ny.

Inköpslista:
ASUS P8H61-M LE USB3 B3 1
Cooler Master CM Elite 334 1
LC Power Silent Giant Green Power 1
AMD Phenom X4 II 955 Black Edition 1
Sapphire Radeon HD 6750 (1 GB) 1
Kingston 4GB DDR3 1333MHz ValueRAM 2
Samsung 1000 GB F3 32 MB 1
Logitech MX518 Optical Gaming Mouse 1
Razer Blackwidow 1

Permalänk

Köp i5 2500k istället o ett bra mobo. Skulle jag gjort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D