Asus HD 6950 DirectCUII 2gb Bios switch?

Permalänk
Medlem

Asus HD 6950 DirectCUII 2gb Bios switch?

Tjena, har nu ägt ett 6950 DCII 2gb i ungefär en månad och såg nu att jag har en jätte liten switch bredvid crossfire kopplingen (om det heter så?), på förpackningen så är det en bild som visar att det är nåt där men inte vad det är för nåt..så undrar nu om nån har ett likadant och kan säga om det är en bios switch eller vad det nu är?

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem

Du kan läsa denna tråd som diskuterar Asus HD 6970 DirectCUII men jag är ganska säker att Asus HD 6950 DirectCUII fungerar likadant http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1039720-problem-m...

Switchen används för aktivera Dual mode för DVI utgången men då stänger man av även en Displayport utgång.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Du kan läsa denna tråd som diskuterar Asus HD 6970 DirectCUII men jag är ganska säker att Asus HD 6950 DirectCUII fungerar likadant http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1039720-problem-m...

Switchen används för aktivera Dual mode för DVI utgången men då stänger man av även en Displayport utgång.

Jaha tack, tror jag fattade vad den gjorde..vart man ju glad för inget då..;P
Dual mode blir när man har två skärmar med dvi då eller?

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem
Skrivet av samme28:

Jaha tack, tror jag fattade vad den gjorde..vart man ju glad för inget då..;P
Dual mode blir när man har två skärmar med dvi då eller?

Om man använder en bildskärm som har högre upplösning än 1920x1200 eller använder 120Hz så måste man ha en DVI Dual-Link kabel och koppla den till DVI Dual-Link utgången på grafikkortet för att det skall fungera med denna höga upplösning, vanliga DVI Single-Link har inte tillräckligt banbredd för upplösningar över 1920x1200.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Om man använder en bildskärm som har högre upplösning än 1920x1200 eller använder 120Hz så måste man ha en DVI Dual-Link kabel och koppla den till DVI Dual-Link utgången på grafikkortet för att det skall fungera med denna höga upplösning, vanliga DVI Single-Link har inte tillräckligt banbredd för upplösningar över 1920x1200.

Jaha nu hänger jag med här ja tack för hjälpen då!

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem

!

Skrivet av janee:

Om man använder en bildskärm som har högre upplösning än 1920x1200 eller använder 120Hz så måste man ha en DVI Dual-Link kabel och koppla den till DVI Dual-Link utgången på grafikkortet för att det skall fungera med denna höga upplösning, vanliga DVI Single-Link har inte tillräckligt banbredd för upplösningar över 1920x1200.

Du är en gud! Tack så himla mycket har försökt få igång 120hz på min nya skärm men den har vägrat att ta det, ska testa direkt när jag kommer hem!

/Johan

Visa signatur

Fraktfritt Inet!

Varse gó ;)