Asus F1A75-I Deluxe och Asrock A75M-ITX

Permalänk

Vill ha ett Asus F1A75-I Deluxe !

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Ett sånt här nätagg borde väl klara av dessa moderkort??
http://www.icd.se/index.php?main_page=product_info&cPath=67_2...

Vad tror ni? Andra idér/förslag är välkommet

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Fjärrkontrollen var ju söt Någon som vet om den går att köpa löst?

Permalänk
Medlem

Riktigt bra video. Dessutom lite avslappnat och humor vilket såklart gör det hela ännu bättre.

Medans många blir mer och med lättköpta tycker jag det är tydligt att sweclockers går åt helt andra hållet och blir mer och mer ärliga och "på konsumentens sida" vilket är det bästa man kan göra. Det finns alldeles tillräckligt många "3dgame-man" recensenter som alltid får "kick-ass" betyg, vad det nu skulle betyda.

Permalänk
Medlem

För ett drygt år sedan funderade jag på att bygga ihop en HTPC med ett ION-baserat kort, men Atom processorn är inte precis ett prestandamonster, så jag lade ner planerna. Därför undrar jag hur Llano står sig prestandamässigt jämfört med t.ex. D525 eller liknande dubbelkärniga Atom processorer. Nu förstår jag att en del av poängen med dessa kort är att GPU:n ska hantera det tunga jobbet när man tittar på film, men om detta nämns ingenting. Vilka upplösningar och skärmfrekvenser supportas, samt vilka ljudformat? På ett av korten står dessutom THX, men vad innebär det i praktiken?

Bra presentation, men om man nu funderar på att bygga en HTPC så räcker presentationen bara halvvägs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

För ett drygt år sedan funderade jag på att bygga ihop en HTPC med ett ION-baserat kort, men Atom processorn är inte precis ett prestandamonster, så jag lade ner planerna. Därför undrar jag hur Llano står sig prestandamässigt jämfört med t.ex. D525 eller liknande dubbelkärniga Atom processorer. Nu förstår jag att en del av poängen med dessa kort är att GPU:n ska hantera det tunga jobbet när man tittar på film, men om detta nämns ingenting. Vilka upplösningar och skärmfrekvenser supportas, samt vilka ljudformat? På ett av korten står dessutom THX, men vad innebär det i praktiken?

Bra presentation, men om man nu funderar på att bygga en HTPC så räcker presentationen bara halvvägs.

finns test på cpun/gpun, bara söka lite, det här var ju ett test för moderkorten och dess funktionalitet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Nej har inget med fps å göra, gäller å matcha shutterspeeden på kameran med hz på skärmen om det är en CRT. så 1/50 vid 50hz etc.

Vadå OM det är en CRT?`Det där är en TFT skärm och inget annat?

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

jag har ett annat Asus Mini-ITX kort. Gillade fjärrkontrollen som följde med deta Asus kort. Någon som vet vad kontrollen heter och om man kan köpa den separat

Permalänk
Medlem

drivrutinerna till asus F1A75 kan kanske behövas fixas -.- startar htpc sen hänger den sig startar om igen fungerade i ca 1 dag men ska installera om den och tanka dom nya från deras hemsida om det ens funkar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shimonu:

Snyggt gjort. Läste också att asus kontrollen var tillverkad av "plats" vilket låter som ett intressant koncept

Skulle vara kul med lite test av processorer och hur de presterar mot 23,796 eller vad det var för frekvens.

Höga temperaturer på processorn. Men det kanske är "som vanligt":

a) man åtgärdar detta med bättre stockkylare
b) Cooler pasta eller liknande.

Helt ok brädor även om jag föredrar mitt Asus P8P67 DELUXE för i princip samma peng som den mindre Asus brädan.

My EnKrona!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Höga temperaturer på processorn. Men det kanske är "som vanligt":

a) man åtgärdar detta med bättre stockkylare
b) Cooler pasta eller liknande.

Helt ok brädor även om jag föredrar mitt Asus P8P67 DELUXE för i princip samma peng som den mindre Asus brädan.

My EnKrona!:)^^

Har någon fått 5.1 ljud att fungera över hdmi? får bara stereo ljud som inte är speciellt trrevligt.. men blir nog att köpa en optiks kabel idag

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått remote controllen som man får med asus f1a75-i att fungera bra. För mig funkar den, men jag måste typ trycka 3 gånger på varje knapp för att det ska reagera. Samt att använda musen delen går knappt alls. Att flytta sig från ena sidan av skärmen till den andra med musen tar ju typ 20 sekunder.
Gör jag något fel, dåligt batteri som följde med, behövs andra drivrutiner eller inställningar.
Tacksam för svar.