Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Hej, förbokade just battlefield 3 med allt va de innebär med extra maps, 48timmar tidig beta osv osv.. Men min fråga är egentligen när i helsike hade dom tänkt släppa betan finns det nått datum som är officiellt ?

/Mvh

Permalänk
Avstängd

Någon gång under denna månad.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Betan är klar men sony och microsoft måste godkänna och måste test köra men ingen vet när dom skicka in det.

Permalänk
Medlem

Okok tackar för svar grabbs

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/858747-battl... håll koll i den tråden istället nästa gång. swec har en hel avdelning bara för battlefield

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Lite mer rykten: Nån kille frågade en anställd på Dice under en spelmässa som pågår nu om betan, och han svarade att både Sony och Microsoft nu hade godkänt betan och att det nu bara handlar om dagar innan den kommer ut. På den mässan spelades betan till ps3. Men som sagt, bara en massa rykten...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolifan:

Lite mer rykten: Nån kille frågade en anställd på Dice under en spelmässa som pågår nu om betan, och han svarade att både Sony och Microsoft nu hade godkänt betan och att det nu bara handlar om dagar innan den kommer ut. På den mässan spelades betan till ps3. Men som sagt, bara en massa rykten...

Skickades från m.sweclockers.com

ja inte är det konstigt om det är dagar kvar bara innan betan kommer? månaden är ju slut snart och den ska komma i september. rykten har varit mellan 25-29 typ..kommer den tidigare så är det ju trevligt. så det är ju inte bara bullshit som går nu utan det har en uns sanning i det.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolifan:

Lite mer rykten: Nån kille frågade en anställd på Dice under en spelmässa som pågår nu om betan, och han svarade att både Sony och Microsoft nu hade godkänt betan och att det nu bara handlar om dagar innan den kommer ut. På den mässan spelades betan till ps3. Men som sagt, bara en massa rykten...

Skickades från m.sweclockers.com

Hur säkert är det? Låter jäkligt nice iaf.

Det senaste jag hörde som var säkert var att sony hade godkänt och man väntade på microsoft. Tror dock vi får vänta till den 25 ändå pga. mässan :/

Permalänk

29 börjar BF3 beta på alla platformar tills den 10 okt.

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tänkte att det vore värt att posta i och med att det har varit så många frågor kring detta:

Minimum System Requirements
OS: WINDOWS VISTA (SERVICE PACK 2) 32-BIT
PROCESSOR: 2 GHZ DUAL CORE (CORE 2 DUO 2.4 GHZ OR ALTHON X2 2.7 GHZ)
MEMORY: 2 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD (AMD): DIRECTX 10.1 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 SERIES, WITH ATI RADEON 3870 OR HIGHER PERFORMANCE)
GRAPHICS CARD (NVIDIA): DIRECTX 10.0 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 SERIES WITH NVIDIA GEFORCE 8800 GT OR HIGHER PERFORMANCE)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

Recommended System Requirements
OS: WINDOWS 7 64-BIT
PROCESSOR: QUAD-CORE CPU
MEMORY: 4 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD: DIRECTX 11 COMPATIBLE WITH 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 OR ATI RADEON 6950)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

Direkt från http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta

Visa signatur

be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450-A PRO | Ryzen 5 2600 | Corsair 16GB DDR4 3000MHz | Asus GTX1660 | Corsair HX850 | Samsung 840 EVO

Permalänk
Medlem

Operation Metro igen?

Permalänk
Medlem

Eller hur. Men om de bara fixar problemen med hur löjligt obalanserat det var, så kan det mycket väl bli roligt.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Snabb fråga kommer betan vara tillgänglig för alla eller vilka får spela den? Har bokat pc versionen på webhallen och jag äger inte medal of honor.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

Snabb fråga kommer betan vara tillgänglig för alla eller vilka får spela den? Har bokat pc versionen på webhallen och jag äger inte medal of honor.

Alla kommer kunna spela Betan från och med den 29:e. De som äger Medal of Honor LE eller T1, samt de som förhandsbokat via Origin får betan från den 27 oktober istället.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk

hmm, undrar hur min crossfire-setup med 5770 (1GB) kommer hantera inställningarna, de övriga kraven ska det inte vara några problem med i alla fall.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Hej, förbokade just battlefield 3 med allt va de innebär med extra maps, 48timmar tidig beta osv osv.. Men min fråga är egentligen när i helsike hade dom tänkt släppa betan finns det nått datum som är officiellt ?

/Mvh

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110920/datum-spikat-for-b...

Men jag har en annan fråga, vad menas med extra maps, är det för singleplayer eller multiplayer också, ifall jag inte förbokar och inte får mapsen, kommer jag inte kunna spela dom? Ni kanske inte heller vet eftersom spelet inte finns, men ifall nån vet.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zerorepent:

hmm, undrar hur min crossfire-setup med 5770 (1GB) kommer hantera inställningarna, de övriga kraven ska det inte vara några problem med i alla fall.

Är extra nyfiken, eftersom SLI inte fungerade i alfan så är jag nyfiken på att se hur det presterar.

Ett 580 var rätt knapert då med runt 40-50fps, tvekar på att det är så illa nu

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Har någon annan köpt på Origin hur lång tid tar det innan battlefield 3 dyker upp i listan osv? Har bara battlefield 3 alpha listad just nu

EDIT:
NVM man var visst tvungen att starta om klienten... wtf.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av faitz:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110920/datum-spikat-for-b...

Men jag har en annan fråga, vad menas med extra maps, är det för singleplayer eller multiplayer också, ifall jag inte förbokar och inte får mapsen, kommer jag inte kunna spela dom? Ni kanske inte heller vet eftersom spelet inte finns, men ifall nån vet.

just i limited edition är det "back to karkand" som följer med..dvs banor från BF2, troligen alltså mp banor endast. att du inte förbokar spelar ingen roll igentligen. exta banorna ska finnas som DLC som du måste köpa sen om du inte får tag i bf3: limited edition i affärena elr på nätet efter release dagen.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Hur ser det ut nu? Ni som fått tillgång till betan, kan ni inte lämna lite kommentarer i denna tråd? Dessutom skulle det väl bli lite ytterligare klipp? Vill minnas en teaser som släpptes igår?

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humanisten:

Hur ser det ut nu? Ni som fått tillgång till betan, kan ni inte lämna lite kommentarer i denna tråd? Dessutom skulle det väl bli lite ytterligare klipp? Vill minnas en teaser som släpptes igår?

Ingen som fått tillgång till den än, imorgon.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Ingen som fått tillgång till den än, imorgon.

Jo det är ett flertal som fått tillgång till alphan så det finns folk som vet hur det ser ut

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

ser att det har dykt upp bf3 i origin högerklickar ja står det ladda ner men går ej trycka på än, så antar ja bara laddar ner där , det med beta keys var väl för dem som hade moh tier1 eller le typ

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

ser att det har dykt upp bf3 i origin högerklickar ja står det ladda ner men går ej trycka på än, så antar ja bara laddar ner där , det med beta keys var väl för dem som hade moh tier1 eller le typ

Antar att det är något sånt . Har förbokat bf3 via origin.
Det har innan kommit något mail eller annat iaf. Lär väll visa sig imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

ser att det har dykt upp bf3 i origin högerklickar ja står det ladda ner men går ej trycka på än, så antar ja bara laddar ner där , det med beta keys var väl för dem som hade moh tier1 eller le typ

Vart då? Det enda jag hittar som jag kan högerklicka på är mitt BF3 som ligger i Mina spel

I Alphan gick det till så att man fick ett mail som bara berättade att man hade valts ut till alphan, och sedan fick man gå in på http://bf3alpha.battlefield.com/ , logga in och börja ladda ner det. Man behövde dock inte vänta på mailet, jag kunde logga in där några timmar innan jag fick mailet.
Men det blir inte likadant nu med den stängda betan. Vi kommer få ett mail med en nyckel (imorgon), och sedan skriva in den här: https://bf3beta.battlefield.com/dob/index.php?id=1

Den öppna betan borde väl isf dyka upp på Origin under Gratisspel alternativt på startsidan i Origin?

Edit: Never mind, hitta info på det.

Citat:

Where do I get the BF3 Beta?
On console, the Beta will appear on the PlayStation Network Store and Xbox Live Marketplace. On PC, it will appear in the Origin application's demo section.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem

VAD ÄR DETTA?????? :OOO

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Vart tusan kommer dom bilderna ifrån?

Visa signatur

#framtiden