Permalänk

Borde jag klara BF3?

Hejsan. vet att man inte vet ännu exakt vad som kommer att krävas för att driva spelet bra men jag frågar ändå, även fast jag vet att det finns många trådar om det...
Min setup är

Moderkort: Asus M4N98TD-EVO SLI
CPU: AMD Phenom II 555BE @ B50 X4 @ 3,8GHz
Minne: 4x2GB Corsair XMS3 1600MHz
GPU: 2x XFX GTX260 216Core

Jag ser det ju som att jag borde klara det hyffsat, sitter på dessa kort då jag inte tycker att DX11 lockar tillräckligt mkt för att skaffa nyare kort.

Vad tror ni? 60FPS borde ju kunna funka? jag drar BF-BC2 med 1920x1080 på max utan AA och AF då men allt annat utan några som helst problem.

Hoppas på informativa svar.

MVH

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

du vet att det finns många trådar. men endå startar du en ny?. som alla andra fått svar är vänta tills betan släpps nu i slutet av månaden o kolla om din dator pallar med det.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

du vet att det finns många trådar. men endå startar du en ny?. som alla andra fått svar är vänta tills betan släpps nu i slutet av månaden o kolla om din dator pallar med det.

Nu ska vi inte vara dryga,

Ditt Crossfire ger dig lite plus i kanten, jag vågar inte ge några falska förhoppningar utan gör som Andyah säger att sha. Hålla ut och vänta tills Betan eftersom dom enda som kan systemkraven är Dice själva.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

Antar att SLI inte kommer vara allt för bra i betan, men vänta på den som Andyah säger och testa själv:)

Permalänk
Skrivet av Tastyandy:

Nu ska vi inte vara dryga,

Ditt Crossfire ger dig lite plus i kanten, jag vågar inte ge några falska förhoppningar utan gör som Andyah säger att sha. Hålla ut och vänta tills Betan eftersom dom enda som kan systemkraven är Dice själva.

Kört direkt då, då han knappast kan köra CF med de korten? SLI möjligtvis

Permalänk

Den kommer klara det vågar jag säga. Men förvänta dig inget fint flyt :/

Du bör dock inte vända kinden mot DX11, är riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Skrivet av tyrenberg:

Den kommer klara det vågar jag säga. Men förvänta dig inget fint flyt :/

Du bör dock inte vända kinden mot DX11, är riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

har testat DX11, hade ett HD5850 innan... fintflytt borde man ju kunna få annars har dom ju muppat hela spelet, kanske inte på MAX men medel, annars är det ju sämre optimerat än första CRYSIS

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

När det ändå finns en nyskapad tråd, hur tror ni att två HD6850 i crossfire kommer prestera i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

När det ändå finns en nyskapad tråd, hur tror ni att två HD6850 i crossfire kommer prestera i BF3?

Jag läste på lite om microstuttering och blev förvånad, och nu ska jag köpa ett 570/580 istället för 2x 560Ti i SLI.

Här är ett bra test:
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-geforce-stutter-cr...

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggelito:

Jag läste på lite om microstuttering och blev förvånad, och nu ska jag köpa ett 570/580 istället för 2x 560Ti i SLI.

Här är ett bra test:
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-geforce-stutter-cr...

Det där såg ju inte bra ut för mig som precis skaffat 2st 6850. Men bc2 hanterade väl crossfire väldigt bra enligt sweclockers test? Bör ju vara samma för bf3.

Permalänk
Skrivet av WolfOfVengeance:

Kört direkt då, då han knappast kan köra CF med de korten? SLI möjligtvis

Jag mena det men tänkte ändå fel.. ^^

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Skrivet av Tastyandy:

Jag mena det men tänkte ändå fel.. ^^

Förstod det, men hur jag än kämpade mig från tngt-bordet och slog mig själv på fingrarna upprepadea ggr så kunde jag inte låta bli att leka ordmärkare på lite pin kiv

Permalänk

Processormässigt ligger du bra till, då en Phenom II x4 @ 3,8GHz borde klara spelet utan problem (processormässigt verkar det inte särskilt mycket tyngre än BF:BC2 efter vad som läckt från den stängda betatesten)
Grafikmässigt kan det bli tyngre, men som sagt, det återstår att se när spelet kommer.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Processormässigt ligger du bra till, då en Phenom II x4 @ 3,8GHz borde klara spelet utan problem (processormässigt verkar det inte särskilt mycket tyngre än BF:BC2 efter vad som läckt från den stängda betatesten)
Grafikmässigt kan det bli tyngre, men som sagt, det återstår att se när spelet kommer.

Lira med två stycken GTX 580 i SLI så sitter du mycket säkert.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

Hur är det för mig då när ni ändå är igång?

CPU: Intel 2600k @ 3.4 ghz
Minne: Corsair veng 8 gb 1600mhz
Grafik: Geforce GTX 580
SSD 120 gb

Permalänk
Medlem

Som några har sagt, vänta tills riktiga systemkrav släppas alt testa betan. Förstår inte varför alla hetsar upp sig. Spelet är jämförbart med bc2. bf3 är troligen mer krävande men samtidigt bättre optimerat för PC vilket DICE har sagt. Spelet kommer ju samtidigt till konsol vilket bör antyda för dem flesta att spelt kommer att gå att spela på vilken "speldator" som helst i princip.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av clarko:

Hur är det för mig då när ni ändå är igång?

CPU: Intel 2600k @ 3.4 ghz
Minne: Corsair veng 8 gb 1600mhz
Grafik: Geforce GTX 580
SSD 120 gb

Borde flyta på rätt ok i höga inställningar TROR jag, ingen kan veta något riktigt säkert förens spelt har släppts i beta iaf, sen så finns ju rekommenderade specs ute nu så folk vet ungefär hur man ska räkna från grejerna man själv har.

Om du vill köra högre så kan du ju köra på att till GTX580, det kmr du verkligen kunna lira med fina inställningar. Sen så kmr nog SLI/x-fire vara ganska dåligt optimerat i början

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Enligt dice själva så sa dom i en intervju "you shud be safe with 580 SLI" ... så självklart klarar du spelet med ett 580 också men med dina kort lär ligga på 30-35 fps max settings knappt de skulle ja tippa på ... sen är deffineringen "klara" ett väldigt svårt ord då det kan betyda olika för alla.

Permalänk
Skrivet av clarko:

Hur är det för mig då när ni ändå är igång?

CPU: Intel 2600k @ 3.4 ghz
Minne: Corsair veng 8 gb 1600mhz
Grafik: Geforce GTX 580
SSD 120 gb

Tror det kommer kunna maxa men kommer nog inte kunna ligga över 60 i de mest intensiva striderna när du kör 64man conquest. Om du vill vara säker kör betan och hoppas att dom inte har låst några inställningar som det var under alphan.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av clarko:

Hur är det för mig då när ni ändå är igång?

CPU: Intel 2600k @ 3.4 ghz
Minne: Corsair veng 8 gb 1600mhz
Grafik: Geforce GTX 580
SSD 120 gb

De är kört tyvärr. Dom har sagt att man måste ha minst 160gb SSD så de är kört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

De är kört tyvärr. Dom har sagt att man måste ha minst 160gb SSD så de är kört.

Fniss

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

De är kört tyvärr. Dom har sagt att man måste ha minst 160gb SSD så de är kört.

Drygarn.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av WrongTarget:

Processormässigt ligger du bra till, då en Phenom II x4 @ 3,8GHz borde klara spelet utan problem (processormässigt verkar det inte särskilt mycket tyngre än BF:BC2 efter vad som läckt från den stängda betatesten)
Grafikmässigt kan det bli tyngre, men som sagt, det återstår att se när spelet kommer.

Läs igen. X2 555BE handlar det om. Dual-core.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

De är kört tyvärr. Dom har sagt att man måste ha minst 160gb SSD så de är kört.

Skrivet av MightyKLARA:

Anledningen till att jag skrev så va att killen endast ville flasha va han hade för komponenter:p

Permalänk
Medlem

åh vad underbart o se folk här inne.."hej jag sitter på det nästintillkraftfullaste man kan köpa idag..klarar jag bf3?" seriöst..det må vara ett nytt spel men du kommer inte behöva en dator från nasa för att klara av att spela det, använd skallen lite.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Läs igen. X2 555BE handlar det om. Dual-core.

Som han har låst upp till en Quad core som jag förstod det?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Anledningen till att jag skrev så va att killen endast ville flasha va han hade för komponenter:p

Nä, verkligen inte

Det kanske bidrar lite till hur det flyter.. who knows?

Permalänk
Skrivet av Sound Shower:

Läs igen. X2 555BE handlar det om. Dual-core.

Det handlar om den upplåst dual-core till en quad core i 3,8ghz
Se:

Skrivet av InZ-Audio:

CPU: AMD Phenom II 555BE @ B50 X4 @ 3,8GHz

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Skulle inte bli förvånad om det klarar "maxat" DX10-läge

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Skulle inte bli förvånad om det klarar "maxat" DX10-läge

Spelet skall bara fundera till Vista/Windows 7 (Direct X 10/11) eller är jag ute och cyklar?

Fan vad alla är paranoida om deras datorer klarar det eller ej, det återstår att se.

Men eftersom spelet körs i 30FPS på konsol och är bättre optimerat till PC så lär det väl inte vara några problem.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?