MSI gör instickskort för röststyrning av systemfunktioner

Permalänk

Jag föreslår att man då lägger in eget röstkommando, så den reagerar på väckarklockan.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Musikälskare

Tycker de känns mer som en "extra grej" för att locka folk

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Tänkte med på det måste ju finnas en röstigenkänning

Skrivet av Constant3831:

Kan tänka mig hur kul det kommer bli att ta med en sån dator på LAN. Folk kommer ju inte alls jävlas?

Förhoppningsvis finns det ett enkelt på/av-kommando av själva funktionen så man slipper att folk springer runt och skriker: "Big bang msi power off, big bang power off osv..."

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

Kan tänka mig hur kul det kommer bli att ta med en sån dator på LAN. Folk kommer ju inte alls jävlas?

Kan tänka mig att de "folk" som gör sånt för att jävlas inte är värda att ha ett LAN med, men det kanske bara är jag.

On-topic kan detta bli intressant om det används, som någon tidigare i tråden sa, till t.ex. HTPC's.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk

Kan man inte använda voxcommando till sånt.......

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

jag är skeptisk mot den här produkten

Permalänk
Medlem

IT'S ALIVE!!!!11

Ultra94, jag är också skeptisk, detta är det sjunde inseglet till SkyNet...

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Sudo shut off

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Sudo shut off

Bäst är du! XD

Permalänk
Skrivet av usilusken:

Ni är så konservativa... Alla sitter inte framför sin dator vid ett skrivbord. Tänk typ HTPC eller liknande "funktionsdator". Eller typ om man gillar att använda diktafonen, då kan man skriva en text utan att ens behöva röra datorn. Eller lite mer film-stuff typ "starta datorn, starta film X, visa på stora skärmen".

Enda nackdelen med såna här roliga uppfinningar i PC-världen är att det oftast krävs lite bra mjukvara för att få en sån här funktion att blomma ut, och det brukar inte ske. Det måste ju nåt mer till än att bara starta och stänga av datorn. Jag jämför med logitech mx air som är en skojig mus typ wii-handkontrollen, den skulle kunna va så mycket mer om UIt i windows va utvecklat för touch/swipe rörelser (ser fram emot att testa win8).

satt ochså och spekulerade i det, skulle ju vara rätt händigt att slippa leta fram X låten eller X filmen bara för att spela den, nåväl ska väll inte hoppas allt för mycket men MSI brukar vara väldigt händiga när det kommer till knepiga lösningar

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk

roliga nördpryl som jag skulle uppskatta. men frågan är hur mycket man skulle använda den. personligen tycker jag röststyrning precis som pekskärm är onödigt omständigt och inte alls så praktiskt som det låter i praktiken. Hur många använder tex rösstyrning i mobilen?

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk

Undrar om den aktiverar self destruct om man säger "FRA razzia".

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Jag vill ha en clapper!

Det är ju bara att köpa en som mometan och koppla den på pwr från moderkortet. Är det bara mometant så skickas ju SIGTERM till OSet om man ska stänga av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Fixade ett program som kan öppna program genom röstkommando, och det funkar riktigt bra! Säger "open firefox" innan jag sätter mig i stolen, och firefox öppnas.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad heter programmet?

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem
Skrivet av zrra:

Vad heter programmet?

Finns ju inbyggt i Win7 (: vet inte om det funkar direkt med "open firefox" men går att navigera rätt bra i systemet.

Visa signatur

^.~

Permalänk
Medlem

(pratar i skype)
-har du resetat cmos?
-fuck fuck!!!!!
användaren är offline

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pie-or-paj:

Sudo shut off

Klarar den "sudo make me a sandwich" så köper jag den direkt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av R34p3r:

Hehe, jo, fast hur troligt är det att man säger Power Off MSI Big Bang av misstag

Lite småkul feature dock, ska bli intressant att se hur den ter sig i verkligheten.

Roligare om någon i vo-ip chatten skriker random avstängninsfraser och ser när folk loggas ut...det är humor det!

Permalänk
Skrivet av Segas:

Roligare om någon i vo-ip chatten skriker random avstängninsfraser och ser när folk loggas ut...det är humor det!

Haha fan, kan verkligen se det framför mig.

Eller exempelvis "Olle 13 gamear för full i wow, har precis vunnit dkp biddning och ska nu få ta del utav sin legendariska item, så skriker hans morsa "OLLE STÄNG AV DATORN" "

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Jag vill ha en clapper!

+1 på det!

Skrivet av Leedow:

"Computer; power down, you will"
- Yoda

Ge den 1 månad så kommer det, som någon sagt innan, finnas hundratals med folk som drar fyndiga kommandon för att stänga av datorn

Skrivet av Constant3831:

Kan tänka mig hur kul det kommer bli att ta med en sån dator på LAN. Folk kommer ju inte alls jävlas?

*Kille 1 knivar kille 2*
*Kille 2: "SHUT DOWN MSI BIG BANG"
*Kille 1: @!!?$@!!!"

Hade varit kul dem första 2 gångerna..

Skrivet av andelf:

En ny definition av rage quitting in the making?;P

Tänk själv va användbart!
*Dör i typ cs* (Händer mig ofta!)
"Men för i helv*te!"
*Windows is shutting down....*

Skrivet av Pragmatiker:

Undrar om den aktiverar self destruct om man säger "FRA razzia".

Wait 'n see

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pragmatiker:

Undrar om den aktiverar self destruct om man säger "FRA razzia".

Blir köp direkt

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av zrra:

Vad heter programmet?

Typle finns som både Free & Premium!

Med Free kan du fixa typ 15 voice commands, och det räckte för mig!

Funkar riktigt bra Har provat det mesta, b l a att starta en låt. "spela AC/DC" och spelaren startar

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Kul grej, men dock ganska begränsat användningsområde, slå på / av datorn.
Men visst, vill man verkligen ha en 100% röststyrd dator så är den ju ett måste.

Permalänk

Detta är ett måste köp

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid