6950 med Refkylare, bios switch, upplåsbart

Permalänk
Medlem

6950 med Refkylare, bios switch, upplåsbart

Hallå, jag är på jakt efter ett 6950.
Jag har ett som har art nummer"HD-695A-CNFC" som jag då vet har bios switch och fungerar att låsa upp shaders på.

Det jag undrar är om någon vet vart man kan beställa ett likadant kort?
Jag har kollat runt i svenska affärer men har inte lyckats hitta något kort, jag har även kollat på utländska sidor men inga jag hittat har kunnat skicka till Sverige. jag lyckas bara hitta "HD-695X-CNFC" som inte har bios switchen och därmed inte går att låsa upp?

Så jag vänder mig till er, vet ni vart man kan beställa detta kort eller har ni någon erfarenhet av de andra märkena?
Så om ni vet hur man får tag på ett 6950 med ref kylare, bios switch och som antagligen går att låsa upp så skulle jag vara väldigt tacksam

Tacksam för svar!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Titta efter ett begagnat. Då amd laser skär sina kort.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Hedersmedlem

Är i princip omöjligt att få tag i ett upplåsbart 6950 nytt idag. GPU:erna är nu mera laserskurna, och de extra shadersen har bränts bort.

Att köpa begagnade kort är det enda sättet, i princip.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Okey, de sög ju mer eller mindre.
Hur skulle de vara att köpa ett 6970 och köra crossfire med det ? skulle de skala som 2st 6970 eller skulle de bli som 2st 6950?
Eftersom jag enbart låst upp shaders och inte klockat/flashat mitt kort till ett 6970.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Jag letade 2 6950 med bios switch och som gick att låsa upp och inom loppet av typ 1 vecka hade jag båda. Så bara söka begagnat som jag gjorde

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Okey, de sög ju mer eller mindre.
Hur skulle de vara att köpa ett 6970 och köra crossfire med det ? skulle de skala som 2st 6970 eller skulle de bli som 2st 6950?
Eftersom jag enbart låst upp shaders och inte klockat/flashat mitt kort till ett 6970.

Vill minnas att, efter BIOS-flashen, så tror datorn helt att det är ett 6970. Det ska alltså gå finemang att köra CF med ett äkta 6970.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Okey, de sög ju mer eller mindre.
Hur skulle de vara att köpa ett 6970 och köra crossfire med det ? skulle de skala som 2st 6970 eller skulle de bli som 2st 6950?
Eftersom jag enbart låst upp shaders och inte klockat/flashat mitt kort till ett 6970.

Undrar samma sak. Vore perfekt om det skalade lika bra som 2 stycken 6970s.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Jag letade 2 6950 med bios switch och som gick att låsa upp och inom loppet av typ 1 vecka hade jag båda. Så bara söka begagnat som jag gjorde

Då får de bli att leta begagnat då.
En kanske lite för privat fråga med fick du ge något extra för dem eller betalade du som dem kostar i affären? kan tänka mig att folk vill ta ut lite extra eftersom de är just upplåsbart

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

1700kr för det ena som hade refkylare på sig och 1800kr för det andra som hade ref kylaren bredvid för det var EK fullcover block installerat på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Vill minnas att, efter BIOS-flashen, så tror datorn helt att det är ett 6970. Det ska alltså gå finemang att köra CF med ett äkta 6970.

Aaah, sounds awesome bara hoppas att de då gäller även om man bara låst upp shaders som sagt ^^.

Skrivet av Troberg:

1700kr för det ena som hade refkylare på sig och 1800kr för det andra som hade ref kylaren bredvid för det var EK fullcover block installerat på den

Det var ju inte helt fel, då blir de å slänga ut en annons å bara vänta

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Aaah, sounds awesome bara hoppas att de då gäller även om man bara låst upp shaders som sagt ^^.

Tror om jag ska vara ärlig inte att det visas som ett 6970. Kan kolla sen dock när jag har ork.

Det var ju inte helt fel, då blir de å slänga ut en annons å bara vänta

Tror jag fick ca 4st svar varav ett var det mest intressanta som jag då också tog

Permalänk
Medlem

Komplett får ibland upp kort på fyndhörnan. Jag knep ett för några v sedan