Permalänk
Medlem

Mer PCI sladdar? :0

Hej!

Har sedan en tid tillbaka kört med ett dubbel-GPU-kort (4870x2)

Uppgraderade nyligen och köpte upp mig på två 6950or

Jag såg ett problem senare efter installation... Mitt Nätagg har bara 2 stycken PCI-sladdar. En 6 pin och en 6+2 pin.

i mitt x2 behövde man både 6+2 och 6 pin kontakterna i. Jag trodde i min enfald att det skulle fungera att ha en sladd per kort nu med mina 6950.

Frågan är: Måste jag ha båda 6 pin i ett och samma 6950 för att det ska fungera? Om jag måste det, går det få tag i någon grenkontakt eller något så man kan dela upp så jag får två till PCI sladdar?

Tack för snabba svar!

MVH Daniel

Permalänk
Hedersmedlem

Du vet att nätaggregatet räcker till för korten?

Det finns kablar för att dra ström från två molexkontakter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

När du köpte grafikkorten fick du troligtvis med en sån här: http://www.gttkc.com/shop/images/molex_pci-e.jpg som du kan använda. Det är dock inte rekommenderat, det bästa vore att köpa ett nytt nätagg.

Edit: Ninja'd

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för modell på nätagget? HD6950 tar alldeles för mycket för enbart en pcie-strömkontakt/kort.

Är nätagget tillräckligt och du tänker köra med adapter ska du tänka på att varje molex (4-pin) på adaptern bör ha en egen kabel in till nätagget. Annars riskerar du att få spänningsfall och problem.

3*ska ser illa ut ;)
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det är ett OCZ 700W Vet inte exakt vilken modell, det är omodulärt.

Jag fick inga molex med till grafikkorten. Tyvärr...