Många hårddiskar i Define XL, temperatur och ljud?

Permalänk
Medlem

Många hårddiskar i Define XL, temperatur och ljud?

Hej,

Tänkte höra om någon har erfarenhet av att använda många hårddiskplatser i ett Define XL, och om ni i så fall kan säga något om temperaturen på diskarna samt ljudnivån. Mest intressant om någon haft alla 10 platser med 7200 rpm diskar. Men även om någon haft de undre 6 fyllda. Men alla erfarenheter uppskattas.

Permalänk

Jag ska köpa denna burken har jag tänkt. Kollar du på sweclockers video finns det en 140mm fläkt som man kan sätta där. Noctua eller Silverstones 140mm fläktar kyler bra vad jag har hört. Vill du att dina HDD ska svettas kör på FD 140mm fläkt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Har du fullt med inblåsfläktar så blir temperaturerna inget problem men ljudnivån kommer definitivt bli störande. XL klarar liksom de flesta andra lådor inte att dämpa 7200 RPM diskar helt och hållet och 10 stycken kommer leva om rejält.

Byt ut dem till Spinpoint F4 eco eller WD GP om du ska ha den lådan, annars får du titta dig om efter en låda med enbart 5.25 " platser där du kan hänga upp diskarna, exempelvis Cosmos S.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Avstängd

Usch 7200 diskar, slängde ut alla mina F3 diskar, finns nästan inget chassi som kan dämpa sådant mög.
Även 10 st upphängda 7200spinnare skulle jag inte vilja ha i min dator.

Polare kör Samsung F4 2TB i alla slotter och det är knäpptyst och inga vibrationer.