Overclockningstips utav Xfx 6870 1024mb Dual Fan Ed.

Permalänk
Medlem

Overclockningstips utav Xfx 6870 1024mb Dual Fan Ed.

Hej, jag overclockade min xfx 6870 till 965/1150 häromdan, men jag är osäker om det är max.

Det jag undrar är om någon äger EXAKT samma kort och har testat hur högt det faktiskt går att klocka detta kort.

Alltid tacksam för svar!

//Mvh Sebbe

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

Finns ingen som kan säga vad som är max för just ditt kort då alla klockar olika, det du kan göra är att googla på kortet + overclock och se vad folk "brukar" komma upp i.

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Finns ingen som kan säga vad som är max för just ditt kort då alla klockar olika, det du kan göra är att googla på kortet + overclock och se vad folk "brukar" komma upp i.

Har gjort det, men hittar inga bra forumposter, därför jag kom hit

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Jag kör mitt XFX 6870 referens i upp till 975/1165 i 1.2V stabilt. GPUn blir dock 80 grader och låter ganska mycket då fläkten snurrar runt 35-40%

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Medlem

Mina XFX 6870 i CF går upp till 990/1125 stabilt utan att höja spänningen, men så kommer de nog lite längre på vatten.

EDIT: Herrejössenes, efter några rundor i Heaven fick jag gå ner hela 50MHz på minnet för att få en rackare till artifakt att försvinna. Ner från 1175 till 1125 dvs.