AMD HD 7000 försenat till 2012

Permalänk
Medlem

AMD HD 7000 försenat till 2012

Citat:

Besides the launch of AMD Bulldozer and Intel Sandy Bridge-E we are eagerly awaiting the first graphics cards with GPUs built on the new 28nm node. NVIDIA has already confirmed that its first graphics cards built on 28nm will come in 2012 and we can now confirm that the same applies to AMD. The reason is because the HD 6000 series is still in high demand.

http://www.nordichardware.com/news/71-graphics/44180-amd-hd-7000-delayed-to-2012.html

Permalänk
Medlem

Har det ens varit bekräftat till 2011 någon gång?

Permalänk
Medlem

7000-serien behövs inte än. Finns inte många spel som är krävande undantag Metro 2033.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

7000-serien behövs inte än. Finns inte många spel som är krävande undantag Metro 2033.

Vadå behövs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Vadå behövs?

Läs vad jag skrev?

Permalänk
Skrivet av Superlight:

7000-serien behövs inte än. Finns inte många spel som är krävande undantag Metro 2033.

Det där stämmer inte riktigt. kan ju säga att mitt grafikkort (iofs ett 570 som är lätt överklockat) det har det tufft att hänga med Battlefield Bad Company 2
Det får jobba riktigt hårt. och 580 är inte speciellt mycket bättre- sedan om du kör 3st skärmar då blir det ännu värre för grafikkorten. så visst behövs det nya kort. som sagt grafikkorten är den sämsta komponenten i en dator i dag. vid spel så är däremot processorn ganska bra överkapacitet på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefan1981:

Det där stämmer inte riktigt. kan ju säga att mitt grafikkort (iofs ett 570 som är lätt överklockat) det har det tufft att hänga med Battlefield Bad Company 2
Det får jobba riktigt hårt. och 580 är inte speciellt mycket bättre- sedan om du kör 3st skärmar då blir det ännu värre för grafikkorten. så visst behövs det nya kort. som sagt grafikkorten är den sämsta komponenten i en dator i dag. vid spel så är däremot processorn ganska bra överkapacitet på.

du måste antagligen spela i väldigt hög upplösning eller med 3st skärmar för annars så fungerar mitt 6770 kanon i BC2

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Läs vad jag skrev?

Jag gjorde det. Undrade varför du valde att skriva ordet "behövs". Klart det är bra med en ny generation grafikkort, billigare och bättre prestanda.

Permalänk
Medlem

Då är det ju ingen försening utan en senareläggning

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefan1981:

Det där stämmer inte riktigt. kan ju säga att mitt grafikkort (iofs ett 570 som är lätt överklockat) det har det tufft att hänga med Battlefield Bad Company 2
Det får jobba riktigt hårt. och 580 är inte speciellt mycket bättre- sedan om du kör 3st skärmar då blir det ännu värre för grafikkorten. så visst behövs det nya kort. som sagt grafikkorten är den sämsta komponenten i en dator i dag. vid spel så är däremot processorn ganska bra överkapacitet på.

Bc2 rullar utan problem på ett 4870 och med ännu mindre problem på ett 6970. så skulle säga att idag njae (Om vi nu ska använda bc2 som det mall), behövs inte nya kort för spelande. sen är det alltid kul när marknaden går framåt och det kommer nya saker.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk

Ja visst hade det varit underbart att fortfarande få köpa ett 8800GTX idag för 5000 istället för att köpa ett mycket tystare och strömsnålare HD6670 med bättre prestanda för 800 kr.

Utveckling behövs inte!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefan1981:

Det där stämmer inte riktigt. kan ju säga att mitt grafikkort (iofs ett 570 som är lätt överklockat) det har det tufft att hänga med Battlefield Bad Company 2
Det får jobba riktigt hårt. och 580 är inte speciellt mycket bättre- sedan om du kör 3st skärmar då blir det ännu värre för grafikkorten. så visst behövs det nya kort. som sagt grafikkorten är den sämsta komponenten i en dator i dag. vid spel så är däremot processorn ganska bra överkapacitet på.

gtx 580 inte speciellt mycket bättre? Jag lirar med två stycken, men hade bara ett innan. Det klara Bad Company 2 på ca 75 fps konstant, så förstår inte vad du snackar om. Vill man ha prestandad skall man köra med mer än 1 kort. Kör du med två stycken gtx 580 i SLI så kommer du vara säker ett bra tag till. Skulle inte säga att det behövs nya kort för tillfället. Skulle snarare säga att folk behöver mer kort! SLI eller Crossfire är det man ska köra med enligt mig.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Jag gjorde det. Undrade varför du valde att skriva ordet "behövs". Klart det är bra med en ny generation grafikkort, billigare och bättre prestanda.

Tror knappast att en ny generation kommer bli billigare, visst de kommer ha bättre prestanda (förhoppningsvis) än de korten som finns nu, men den nya generationen grafikkort kommer bara bli billigare när nästa generation efter den kommer ut

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Skrivet av stefan1981:

Det där stämmer inte riktigt. kan ju säga att mitt grafikkort (iofs ett 570 som är lätt överklockat) det har det tufft att hänga med Battlefield Bad Company 2
Det får jobba riktigt hårt. och 580 är inte speciellt mycket bättre- sedan om du kör 3st skärmar då blir det ännu värre för grafikkorten. så visst behövs det nya kort. som sagt grafikkorten är den sämsta komponenten i en dator i dag. vid spel så är däremot processorn ganska bra överkapacitet på.

Mitt 580 klarar BC2 maxat väldigt bra (100+ FPS) så några problem har jag inte, när ja lirar så lyser de med lila text (medium load)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirr1:

gtx 580 inte speciellt mycket bättre? Jag lirar med två stycken, men hade bara ett innan. Det klara Bad Company 2 på ca 75 fps konstant, så förstår inte vad du snackar om. Vill man ha prestandad skall man köra med mer än 1 kort. Kör du med två stycken gtx 580 i SLI så kommer du vara säker ett bra tag till. Skulle inte säga att det behövs nya kort för tillfället. Skulle snarare säga att folk behöver mer kort! SLI eller Crossfire är det man ska köra med enligt mig.

Varför köra med två kort om det kan komma nya kort som klarar det med ett kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Varför köra med två kort om det kan komma nya kort som klarar det med ett kort?

Jag tror inte det kommer komma ett nytt kort som har lika prestanda som två stycken GTX 580. Dessutom, varför inte? Om jag har pengarna och vill ha prestanda nu istället för att vänta så spelat det ingen roll. Om jag köper två stycken grafikkort av ny generation nästa år så kommer samma sak upp, varför inte köpa nästa generation som har bättre prestanda än dina två? Det kommer alltid komma nått bättre, så då vore de optimala att köpa ett kort? Vem bryr sig om det.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirr1:

Tror knappast att en ny generation kommer bli billigare, visst de kommer ha bättre prestanda (förhoppningsvis) än de korten som finns nu, men den nya generationen grafikkort kommer bara bli billigare när nästa generation efter den kommer ut

Så du tror att ett 7000-kort kommer vara dyrare än ett 6000-kort med likvärdig prestanda? Ser ej varför man ska släppa en ny generation grafikkort då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Så du tror att ett 7000-kort kommer vara dyrare än ett 6000-kort med likvärdig prestanda? Ser ej varför man ska släppa en ny generation grafikkort då.

Nja det skulle nog inte vara fallet, Kollar man på prisskillnad mellan ett, till exempel GTX 460 och ett GTX 560 ti så är ett GTX 560 ti omkring 2200kr och ett gtx 460 omkring 1600kr, gtx 460 är förra generationen och är billigare och har lite sämre prestanda än ett gtx 560 ti, vilket är den nya generationen och presterar bättre med en högre prislapp. Kommer vara så här tills det inte går att få bättre saker.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirr1:

Nja det skulle nog inte vara fallet, Kollar man på prisskillnad mellan ett, till exempel GTX 460 och ett GTX 560 ti så är ett GTX 560 ti omkring 2200kr och ett gtx 460 omkring 1600kr, gtx 460 är förra generationen och är billigare och har lite sämre prestanda än ett gtx 560 ti, vilket är den nya generationen och presterar bättre med en högre prislapp. Kommer vara så här tills det inte går att få bättre saker.

Personligen tycker jag inte att det va en bra jämförelse.

OnT: Ofta beror ju releasen mycket på hur marknaden ser ut för tillfället. Och säljs 6000-serien fortfarande i bra mängder så är det ju klart att de senarelägger releasen. Lite tråkigt men, sånt man får leva med

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Blir o vänta med en ny burk tills 7000 serien släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefan1981:

Det där stämmer inte riktigt. kan ju säga att mitt grafikkort (iofs ett 570 som är lätt överklockat) det har det tufft att hänga med Battlefield Bad Company 2
Det får jobba riktigt hårt. och 580 är inte speciellt mycket bättre- sedan om du kör 3st skärmar då blir det ännu värre för grafikkorten. så visst behövs det nya kort. som sagt grafikkorten är den sämsta komponenten i en dator i dag. vid spel så är däremot processorn ganska bra överkapacitet på.

Nja. Jag klarar mig fint på ett 6970 i 6048x1080 i bc2. Nej jag ljuget inte.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Personligen tycker jag inte att det va en bra jämförelse.

OnT: Ofta beror ju releasen mycket på hur marknaden ser ut för tillfället. Och säljs 6000-serien fortfarande i bra mängder så är det ju klart att de senarelägger releasen. Lite tråkigt men, sånt man får leva med

inte så bra jämförelse nej, men kom inte på någonting bättre. Och ja, om de tjänar pengar på de så kommer de släppa 7000 serien senare för att mjölka så mycket cash som de kan från 6000 serien.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Inaktiv

ARGHH!

Fasen jag som tänkt köpa dessa till mitt nya bygge runt november.... Dom är så sega Nvidia och Amd!! Otroligt hur dom kan fucka oss så här dom mjölkande paddorna, speciellt AMD som sagt dom ska släppa Q4. Ska definitivt inte köpa AMD nu för att dom ljuger.

Permalänk
Skrivet av anon99565:

ARGHH!

Fasen jag som tänkt köpa dessa till mitt nya bygge runt november.... Dom är så sega Nvidia och Amd!! Otroligt hur dom kan fucka oss så här dom mjölkande paddorna, speciellt AMD som sagt dom ska släppa Q4. Ska definitivt inte köpa AMD nu för att dom ljuger.

... "och jag ska definitivt inte köpa en Nvidia-GPU heller för även de har också "ljugit" om lanseringen av nästa generation." Både Nvidia och AMD har senarelagt nästa gen. GPU'er. Med ditt tänk lär det inte bli lätt för dig att köpa ett nytt grafikkort...

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Samurai237:

... "och jag ska definitivt inte köpa en Nvidia-GPU heller för även de har också "ljugit" om lanseringen av nästa generation." Både Nvidia och AMD har senarelagt nästa gen. GPU'er. Med ditt tänk lär det inte bli lätt för dig att köpa ett nytt grafikkort...

Det är en sak att säga i gott om tid att man inte hinner. Det är en annan sak att dröja ut på det till sista stund och sen säga "whoops sorry ni får vänta ett halvår till så vi kan mjölka våra existerande produkter lite till."
Sjukt dålig stil

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Det är en sak att säga i gott om tid att man inte hinner. Det är en annan sak att dröja ut på det till sista stund och sen säga "whoops sorry ni får vänta ett halvår till så vi kan mjölka våra existerande produkter lite till."
Sjukt dålig stil

Och du tror inte det är så då att AMD drabbades av oförutsedda förseningar vilket tvingade dem att senarelägga lanseringen då? Såklart AMD och Nvidia vill tjäna så mycket pengar de bara kan på dagens generation, därmed inte sagt att dem gör såhär för att djävlas. Det är bara gilla läget och vänta tills nästa gen. kommer.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Samurai237:

... "och jag ska definitivt inte köpa en Nvidia-GPU heller för även de har också "ljugit" om lanseringen av nästa generation." Både Nvidia och AMD har senarelagt nästa gen. GPU'er. Med ditt tänk lär det inte bli lätt för dig att köpa ett nytt grafikkort...

Nope, NVidia har mig veterligen inte sagt någonting om releasen gällande Geforce under 2011. Det enda de sagt något om är releasen av Kepler till workstationmarknaden, dvs Quadro och Tesla.

Sedan tvivlar jag, och många andra med mig, att de första korten AMD lanserar i 7000-serien blir 7970. Snarare 7770. De gjorde exakt samma sak med 6000-serien - 6870 var bra långt före 6970. Anledningen att många tror 7700-serien är att 6700-serien bara är en ombrandad 5700-serie.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zcenicx:

Nope, NVidia har mig veterligen inte sagt någonting om releasen gällande Geforce under 2011. Det enda de sagt något om är releasen av Kepler till workstationmarknaden, dvs Quadro och Tesla.

Sedan tvivlar jag, och många andra med mig, att de första korten AMD lanserar i 7000-serien blir 7970. Snarare 7770. De gjorde exakt samma sak med 6000-serien - 6870 var bra långt före 6970. Anledningen att många tror 7700-serien är att 6700-serien bara är en ombrandad 5700-serie.

Du försvarar Nvidia fram till din död kan jag tro... Jajja vuxen mäniska... Iaf så ja Nvidia sa först att dom skulle släppa nästa generation 2011 men sen var det något i stilen nått ynka test exemplar. Orkar inte leta åt nyhetet men jag vet att den ha varit på sweclockers.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Antielefant

Ja, jag försvarar dem båda, men nej, jag anser det inte vara lögn från ett företag när rykten och "läckor" inte stämmer med verkligheten.

Mig veterligen har varken AMD eller NVidia officiellt lovat release 2011, det har mest varit just ryktesspridning med samma faktainnehåll som SemiAccurate.

Gällande att de vill mjölka sin tidigare serie... "Stop the presses! Breaking News! Corporations want to make money!?"

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon99565:

Hade känts väldigt rätt att bryta sig in på deras laboratorium och sno hem några av deras fantastiska next gen kort. A deal is a deal.

Skärp dig och tänk på vad du skriver. Frustration ursäktar inte vilket beteende som helst.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers