Problem med ett Corsair HX 750W

Permalänk
Inaktiv

Problem med ett Corsair HX 750W

Tjenare

Jag har under den senaste månaden stött på ett mycket lustigt, dock mindre kul problem med min dator som jag misstänker är kopplat till min PSU.
Det som händer är att datorn tvärdör lite när den känner för det. Ibland efter 20-30 sekunder, ibland efter ett par minuter och ibland funkar den timmar i sträck. Men på senare tid har det dock gått ner till ett par minuter. Jag gissar på att det är kopplat till PSUn, då jag testat att byta grafikkortet till ett mindre krävande, testat annat RAM, kollat temperaturen på viktiga delar och även testat PSU i en annan dator(som dock har andra problem, så jag kände att det testat inte var 100% pålitligt).
Så min fråga är: är det verkligen PSUn eller kan det vara något annat? Har fortfarande garantin kvar, men det känns mindre kul att skicka in till Komplett för att dem sedan säger, "Nix, inget fel, betala straffavgift nu...".

// Dekkarn

Permalänk
Medlem

Hejsan, sitter inne på en exakt lika PSU och samma symtom, datorn dör med mitt GTX460 men inte med ett GTS250

Permalänk
Medlem

Prova någon Annans agg och testa? Typ det från den andra. Kollat att alla sladdar sitter i ordentligt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Felsökning gör man ju genom att byta komponenter och vad är inte det bästa om att byta komponenten du tror det är fel på. Så gör som tandborste säger och testa någon annans PSU. Kvarstår inte problemet så har du ju facit i handen och du antog rätt

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Prova någon Annans agg och testa? Typ det från den andra. Kollat att alla sladdar sitter i ordentligt?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av krutovs:

Felsökning gör man ju genom att byta komponenter och vad är inte det bästa om att byta komponenten du tror det är fel på. Så gör som tandborste säger och testa någon annans PSU. Kvarstår inte problemet så har du ju facit i handen och du antog rätt

Har nu bytt nätagg, felet kvarstår dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av jinaj123:

Har nu bytt nätagg, felet kvarstår dock

Då är det högst troligt antingen ett värmeproblem eller fabriksfel på ditt moderkort. Jag skulle gissa på moderkotet.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz