Köpa ett 6870 till eller satsa på annat?

Permalänk

Köpa ett 6870 till eller satsa på annat?

Hej, har kört med ett 6870 sen de kom ut förra hösten och jag känner att en uppgradering behövs, då jag tror att min processor klarar av en kraftigare grafiklösning utan risk för flaskhals.
Så nu är frågan om man ska köpa ett 6870 till eller sälja mitt nuvarande och satsa på något annat för att slippa kompatibilitetsproblem eller liknande som kan uppstå med crossfire, har inte så stor koll på hur det ligger till mig grafikkort just nu så jag uppskattar verkligen hjälp.
La upp tråden på radeon forumet men förslag från nvidia är också helt ok.

edit: Jag kommer nödvändigtvis inte uppgradera just nu, men inom detta året iaf.

Permalänk
Medlem

Jag har kört på 6870 cf ett bra tag och jag är riktigt nöjd. Har kunnat lira i princip alla spel på högsta utan lagg. Jag tycker du ska köpa ett till 6870 för cf. Annars måste du betala mycket mer för att få samma prestanda som 6870 cf med ett singelkort.

T.ex betala ca 4500kr på ett gtx580, som är lite sämre än 6870 cf. Eller 1600kr på ett till 6870 för CF.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Absolut köpa ett till!
Och som ovan, dom lirar jävligt bra i CF

Permalänk
Medlem

Bra tråd. Hade tankarna angående samma sak. PowerColor HD 6870 1GB GDDR5 mer precist.
Någon som har erfarenhet av ovannämda kort?