Permalänk

Problem med nya BC2 patchen

Har provat med både klienten och manuellt nerladdat men det vill inte fungera. istället så får jag CRC patch failed när jag kör manuella ioch det bara bryter vid klienten.

Har provat att reparera utan att lyckas

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Avstängd

Jag har installerat nya patchen men kan nu inte connecta till ea

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Jag får "This game is unavalible now, please try later" när jag försöker starta via Steam. Försöker jag starta direkt via BC2-genvägen så står det typ att programmet inte är ett giltigt Win32-program... fungerade felfritt igår.

Permalänk
Medlem

Fungerar för mig men känns som att punkbuster har fått problem då jag för första gången sett en fuskare på en server (som jag märkt iaf). Han sprang runt och 1 shottade folk på sniper range. 105 kills, 7 deaths tror jag han hade.

Kan ju vara så att jag bara inte märkt fuskare förut och då ursäktar jag för mitt inlägg

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Inga balansförändringar? ... suck

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Fungerar för mig men känns som att punkbuster har fått problem då jag för första gången sett en fuskare på en server (som jag märkt iaf). Han sprang runt och 1 shottade folk på sniper range. 105 kills, 7 deaths tror jag han hade.

Kan ju vara så att jag bara inte märkt fuskare förut och då ursäktar jag för mitt inlägg

Brukar finns gott om dem på tex. bfg:s servrar, innan semestern var jag med om att 13 st. vart bannade på 30min vid 5 på morgonen. Sen så brukar det vara någon varje runda som blir bannad och med tanke på att alla inte blir bannade så finns det nog rätt så många fuskare där ute.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Haft det här problemet hela dagen... Någon idé?

EDIT: Hittade den troliga orsaken, Comhem, som vanligt.

"Hej,

Som några här har rapporterat så har vi hittat en bugg i den nya mjukvaran (v26) till Netgear CG3100 som ställer till problem vid nedladdning av stora filer via http och ftp (ej torrent). Vi jobbar tillsammans med Netgear på att lösa problemet så fort som möjligt. Den temporära lösningen fram till dess ser ut att var att stänga av routerdelen i modemet, NAT disabled. Vi beklagar detta!"

Ola Eriksson
Com Hem

Permalänk

det problemet jag har också, fick tips att köra origin dock buggar det med origin hoppar upp och ner på ~10%

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

det problemet jag har också, fick tips att köra origin dock buggar det med origin hoppar upp och ner på ~10%

Hänvisar dig till: http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Permalänk

Tack!!!

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Jag kunde heller inte uppdatera, varken automatiskt eller manuellt. Var tvungen att ominstallera spelet.

Dessutom upplevde jag att "reload"-animationen bara visades 1/10 ggr (dvs jag laddade om men det gick inte att se).

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

Själv har jag enbart märkt en konstig bugg..

Alla som använder en klan tag heter "Invaild" lite smått irriterande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem

hehe här har man inte haft några problem, men har sätt [invaild] på många personer

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Brukar finns gott om dem på tex. bfg:s servrar, innan semestern var jag med om att 13 st. vart bannade på 30min vid 5 på morgonen. Sen så brukar det vara någon varje runda som blir bannad och med tanke på att alla inte blir bannade så finns det nog rätt så många fuskare där ute.

OT
Hej, ska kolla med bfg om det är något strul med listorna där.
Sen att du ser många blir bannade är att du ser alla som blir bannade i listorna inte bara på våra servers. Men jag återkommer.

Det är alltid mer fuskare innan nya spelsläpp. Tyvärr, men så har det alltid varit.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Själv har jag enbart märkt en konstig bugg..

Alla som använder en klan tag heter "Invaild" lite smått irriterande

Skickades från m.sweclockers.com

Jag använder inte nån klantag men får ändå Invalidobuggen.. sjukt skumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Själv har jag enbart märkt en konstig bugg..

Alla som använder en klan tag heter "Invaild" lite smått irriterande

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl snarare så att om man inte har en klantagg att det står [Invalid]?

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samus:

Det är väl snarare så att om man inte har en klantagg att det står [Invalid]?

jag har då inte fått invalid statusen och jag är inte med i nån klan..tror mer på klantaggarna som buggat ur

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

jag har då inte fått invalid statusen och jag är inte med i nån klan..tror mer på klantaggarna som buggat ur

Jag har ingen klantagg och har invalid

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Jag har ingen klantagg och har invalid

hehe då är det tydligen lite random kanske vilka som blir invalida

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

Haft det här problemet hela dagen... Någon idé?

http://morsningkorsning.se/bilder/bf.jpg

EDIT: Hittade den troliga orsaken, Comhem, som vanligt.

"Hej,

Som några här har rapporterat så har vi hittat en bugg i den nya mjukvaran (v26) till Netgear CG3100 som ställer till problem vid nedladdning av stora filer via http och ftp (ej torrent). Vi jobbar tillsammans med Netgear på att lösa problemet så fort som möjligt. Den temporära lösningen fram till dess ser ut att var att stänga av routerdelen i modemet, NAT disabled. Vi beklagar detta!"

Ola Eriksson
Com Hem

Jag har samma problen, men har ingen router eller com hem utan BBB, vet inte vad jag ska göra.

Permalänk

problem med att nya patchen tagit bort "play with friends tabben"? lösning nån?

Permalänk

Hur gör jag för att uppdatera bf2bc2 nu då?

Kan inte autoupdate, o manuella säger stopp... och servers att spela på börjar ta slut ;p