Permalänk
Medlem

Förkorta nätaggets sladdar

Finns det någon som råkar ha erfarenhet av Corsair PowerSupply (PSU) CX V2 500W och förkortning av sladdar på den? Eller någon som har tips hur man gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av petri0:

Finns det någon som råkar ha erfarenhet av Corsair PowerSupply (PSU) CX V2 500W och förkortning av sladdar på den? Eller någon som har tips hur man gör?

Menar du klippa, löda och krympslang?

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem

ajin säger...klipp dom nånstans "bara som exempel" på mitten..ta bort 5cm (elr så mkt som du räknat ut) stump..sen löda ihop dom igen o på med krympslang..

behövande saker:

avbitartång
vass kniv (kommer nog behöva skala sladden lite så du får fram tråden så du kan löda ihop det)
lödstation
krympslang
värmepistol/tändare...

(glöm inte att trä på krympslangen på sladden innan du löder ihop den..blir svårt att få dit den då )

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Det där med att löda är inte riktigt min grej, sitter de inte med skruvar in i agget eller nåt? Tanken var även att bli av med onödiga kontakter dvs ett par sladd.

Permalänk
Skrivet av petri0:

Det där med att löda är inte riktigt min grej, sitter de inte med skruvar in i agget eller nåt? Tanken var även att bli av med onödiga kontakter dvs ett par sladd.

Nix, de brukar löda fast sladdarna på PCB'n.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av petri0:

Det där med att löda är inte riktigt min grej, sitter de inte med skruvar in i agget eller nåt? Tanken var även att bli av med onödiga kontakter dvs ett par sladd.

Dags att göra det till din grej då, för skruvar sitter de inte med

Permalänk
Medlem

lägg alla skarvar med någon cm förskjutning så du inte får en stor klump mitt på kabelhärvan.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds