Permalänk
Medlem

Problem med crossfire?

tja

installerade ihop mina MSI Radeon HD 6950 Twin Frozr III med crossfire nydligen. innan detta körde jag med endast ett. jag maxade mw2 utan problem och med direkt respons på musen, men kunde inte filma fraps i högsta upplösning med 60FPS så köpte ett till. nu efter kan jag inte ens spela spelet utan att musen känns långsam och svampig. plus att det går ännu sämre att filma än va det gjorde innan.

vad har jag gjort för fel? jag har kryssat i rutan till att köra crossfire i Catalyst Control center. men ska man göra något mer?

hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem

mysko kan de vara att du har fått problem men kommunikations trådarna . har du provat att flytta musen till en annan USP port??
så den går på ett annat USB (jag förmodar att det är en USB mus)
Datorer i dag använder många kombinations styrningar kan ha blivit en krock nån stans .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Kör afterburner eller gpu-z och se om bägge korten belastas. Jag hade liknande problem med mitt CFX där mitt andra kort endast belastades delvis medans första var fullbelastat och det ledde till sämre fps.

Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

mysko kan de vara att du har fått problem men kommunikations trådarna . har du provat att flytta musen till en annan USP port??
så den går på ett annat USB (jag förmodar att det är en USB mus)
Datorer i dag använder många kombinations styrningar kan ha blivit en krock nån stans .

Skrivet av Smajlarn:

Kör afterburner eller gpu-z och se om bägge korten belastas. Jag hade liknande problem med mitt CFX där mitt andra kort endast belastades delvis medans första var fullbelastat och det ledde till sämre fps.

Ursäkta sent svar.

Prövade ändra usbportarna. samma problem fortfarande
den enda skillnaden mellan korten vid belastning var temperaturen, vilket man såklart förstår.
kan det vara nätagget som är för klent? kör med en XFX XXX edition 750W
http://www.inet.se/artikel/6900281/xfx-xxx-edition-750w-80-si...

står att korten ska ta 500W... kanske annorlunda när man kör crossfire? driver också 3 hårddiskar
http://www.inet.se/artikel/5409185/msi-radeon-hd6950-2048mb-t...

Permalänk
Medlem

Jag kör också 2st 6950 2gb kort på ett 750w agg. Testa att installera om allt som har med ati att göra.

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: MSI z390 godlike |CPU: Intel Core i9-9900K 5.1GHZ|GPU: MSI RTX 2080Ti Lightning Z |RAM:g.skill 32gb ddr4 trident z rgb 4000mhz|HDD:Corsair Force MP510 480GB|asus rog strix helios gx601|PSU: Corsair HX1000i|CPU-Kylare:Alphacool Eisbaer Aurora 420mm|Monitor:asus xg438q

Permalänk

Antar att du spelar in till en annan hårddisk när du använder fraps? ha aldrig så att fraps sparar på hårddisken som du har OS/spelet på, det blir för mycket att läsa för hårddisken och det drar då ner fpsen.

Har du installerat http://sites.amd.com/us/game/downloads/pages/crossfirex-app-p... ?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaCo2006:

Jag kör också 2st 6950 2gb kort på ett 750w agg. Testa att installera om allt som har med ati att göra.

Bör väl testa det då....

Skrivet av edasvangen:

Antar att du spelar in till en annan hårddisk när du använder fraps? ha aldrig så att fraps sparar på hårddisken som du har OS/spelet på, det blir för mycket att läsa för hårddisken och det drar då ner fpsen.

Har du installerat http://sites.amd.com/us/game/downloads/pages/crossfirex-app-p... ?

nej jag har inte installerat tillägg mer än vanliga catalyst... men spelen är sega även utan fraps.

Permalänk
Skrivet av deleniz:

Bör väl testa det då....

nej jag har inte installerat tillägg mer än vanliga catalyst... men spelen är sega även utan fraps.

Installera drivrutiner + det jag länkade till.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Installera drivrutiner + det jag länkade till.

Drivrutinerna är installerade, och det du länkade till. får utmärkta krav i furmark.

jag kan maxa dead island på ett grafikkort, men när jag kör crossfire så vill spelet inte köra, menyn och allt är helt normalt, men väl inne i spelet så fryser bilden