Permalänk
Medlem

Mitt gamla Hiper TypeR 480?

Jag har precis köpt nya delar, en i5-2500, ett P8P67, 2x2048 1600 DDR3, hade sedan innan ett Nvidia GTX260. Kommer även att ha tre diskar i denna och dvd-rom, typ...

Eftersom det var ett tag sedan jag byggde en dator, så tänkte jag även att jag skulle behöva köpa ett nytt nätagg, men jag upptäckte att mitt "gamla" Hiper TypeR 480 faktiskt passade till mobot. Dator som använde det hade en e6850, 2GB ram, samma gfx, fast 4 diskar.

Men frågan är då, tror ni att jag fortfarande kan använda detta, tycker det var väldigt tyst och bra nämligen. Är inte 480W ganska mycket för en "vanlig" dator ändå, kommer nog bli så att det åker in mer ram och sedan ett bätte gfx i denna efter hand...

Vad tros?

Edit: Kan tillägga att jag hade tänkt köpa ett Corsair CX V2 500W, vilket verkar helt onödigt...

Edit 2.0: Vilken onödig tråd egentligen...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Transflash:

Jag har precis köpt nya delar, en i5-2500, ett P8P67, 2x2048 1600 DDR3, hade sedan innan ett Nvidia GTX260. Kommer även att ha tre diskar i denna och dvd-rom, typ...

Eftersom det var ett tag sedan jag byggde en dator, så tänkte jag även att jag skulle behöva köpa ett nytt nätagg, men jag upptäckte att mitt "gamla" Hiper TypeR 480 faktiskt passade till mobot. Dator som använde det hade en e6850, 2GB ram, samma gfx, fast 4 diskar.

Men frågan är då, tror ni att jag fortfarande kan använda detta, tycker det var väldigt tyst och bra nämligen. Är inte 480W ganska mycket för en "vanlig" dator ändå, kommer nog bli så att det åker in mer ram och sedan ett bätte gfx i denna efter hand...

Vad tros?

Edit: Kan tillägga att jag hade tänkt köpa ett Corsair CX V2 500W, vilket verkar helt onödigt...

Edit 2.0: Vilken onödig tråd egentligen...

Hiper är känt för att vara skräp, använd det INTE med din nya dator. Använd isåfall ett nätagg från XFX Core-serien med lämpligt antal watt.

Permalänk
Medlem

Nu såg jag att det inte alls går, den där lilla saken som har 2x2pins på PSUt, den skall nu mera visst vara 3x2....
Så, jag måste ändå köpa ett nytt, köper ett sådant där Corsair...

Eller föreslår ni något annat? Klart ni gör, så jag tror jag tar det då

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Köp vx 450w på tekningmagasinet duger fint till den seasconic tillverkat med dem bästa kondingarna. Är bra mycket bättre en hiper nätagget. Som sakt när hiper går sönder brukar det ta med halva datorn men hiper brukar dock hånga länge

edit vx 450w 299kr fynd

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Transflash:

Nu såg jag att det inte alls går, den där lilla saken som har 2x2pins på PSUt, den skall nu mera visst vara 3x2....
Så, jag måste ändå köpa ett nytt, köper ett sådant där Corsair...

Eller föreslår ni något annat? Klart ni gör, så jag tror jag tar det då

XFX Core-serien håller mycket bättre kvalité än Corsair nya CX-serie (som faktiskt är sämre än föregångaren VX) så köp ett sådant istället. Ta vilket antal watt du känner kan behövas för framtida uppgraderingar, men generellt är 650W väldigt prisvärt: http://www.inet.se/artikel/6900364/xfx-core-edition-650w-80-b...

EDIT: Som ovan skrev, både Corsairs VX-serie och XFXs Core-serie håller bra kvalité för ett bra pris.

Permalänk
Medlem

Det där VXet på teknikmagasinet var ju väldigt billigt ja. Men alltså, hur vet jag att det klarar den standarden som mitt p8p67 har? Tycker det är lite svårt att tyda på asus sida vilken standard som gäller...
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8P67/#spe...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Det funkar oroa dig inte

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Verkar vara slut redan på nätagget

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Transflash:

Det där VXet på teknikmagasinet var ju väldigt billigt ja. Men alltså, hur vet jag att det klarar den standarden som mitt p8p67 har? Tycker det är lite svårt att tyda på asus sida vilken standard som gäller...
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8P67/#spe...

Det passar, inga problem, standard på kabeln till moderkortet numera

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet