HP sparkar vd Leo Apotheker

Permalänk
Melding Plague

HP sparkar vd Leo Apotheker

Världens största datortillverkare byter vd sedan Leo Apotheker lyckats med konststycket att halvera bolagets börsvärde på mindre än ett år.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Han liknar Steve jobs!

Lite lustigt bara.

Men det låter lite sjukt att han ska ha kunnat dragit ner företaget så mycket, lite mer info runt de olika sakerna han gjort vore kul.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

HP har ändå kvalité, dock OEM mobo till trots, så beslutet att sluta med PC var lite av en förundran.
Gissar att nya VD kommer få det varmt om öronen när han nu skall häva å dra om företaget till rätt banor igen.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

47% det är ganska mycket det

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk

Väntat? Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamakika:

47% det är ganska mycket det

Pff... Småpengar!

Permalänk
Medlem

Haha, hans ansiktsutryck är verkligen likt "Problem, Officer?"

EDIT: För er som inte känner till den: http://ragetoons.com/wp-content/uploads/2009/11/1228337362185...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Inte det minsta förvånad.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Pff... Småpengar!

Om man gillar kasta sand på kotten så ja :S

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaE:

Haha, hans ansiktsutryck är verkligen likt "Problem, Officer?"

EDIT: För er som inte känner till den: http://ragetoons.com/wp-content/uploads/2009/11/1228337362185...

Även känt som "Trollface"....

Permalänk
Medlem

Som lök på laxen fick dom säkert betala dyrt för att bli av med gubben också.

Permalänk
Medlem

Hoppas Nokia kan göra samma sak

Permalänk
Skrivet av PaE:

Haha, hans ansiktsutryck är verkligen likt "Problem, Officer?"

EDIT: För er som inte känner till den: http://ragetoons.com/wp-content/uploads/2009/11/1228337362185...

Fan! Precis det jag tänkte säga

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem

Mark Hurd var åtminstone bättre.. Apotheker är en utsugare med "hemlig agenda", som helt klart inte inställd för bolagets bästa!

minus svordommar! ;)
Permalänk
Medlem

Trollface?? Han är ett riktigt troll eftersom han har trollat bort halva börsvärdet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Men allvarligt talat.
Bara det där uttrycket och flinet säger ju "Jag har INGEN aning vad det är ni snackar om, men ge mig pengarna nu små grisar". Hur i hela friden fick de för sig att lita på detta?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Jodå, han har lyckats halvera börsvärdet och har sedan ett trollface. Hmm...

On-Topic: Jag hoppas Meg Whitman gör bra ifrån sig och får tillbaka HP på rätt spår.

Permalänk
Medlem

Ny bakgrundsbild!

Permalänk
Hjälpsam

Tycker det är riktigt gott att se en kvinna vid rodret på ett så stort och anrikt företag. Framför allt inom IT och teknik är det nästan uteslutande pojkklubb. Om en kvinna kommer dit som hon har gjort inom denna branschen så har hon banne mig gjort bra mycket mer rätt än de flesta avdankade skalliga gubbar som skriker sig svettiga på scen.

Tummen upp för Whitman.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Lägger de ner persondatorerna nu eller inte?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Apotheker needs to take a chill pill.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Haha så skönt! Det första jag tänkte på när jag såg bilden var Trollface!

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Hjälpsam

Ultimate Troll-Collection

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av soderkvist:

Lägger de ner persondatorerna nu eller inte?

man får ju hoppas att dom tar tebaxs det dåliga beslutet

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Hoppas Nokia kan göra samma sak

Håller med, bort med M$ trojanen och satsa på MeeGo och Symbian istället.
Linux föddes ju i Finland så Finnarna borde få till en bra "Linux dist för mobiler".

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Tycker det är riktigt gott att se en kvinna vid rodret på ett så stort och anrikt företag. Framför allt inom IT och teknik är det nästan uteslutande pojkklubb. Om en kvinna kommer dit som hon har gjort inom denna branschen så har hon banne mig gjort bra mycket mer rätt än de flesta avdankade skalliga gubbar som skriker sig svettiga på scen.

Tummen upp för Whitman.

Spelar väl ingen roll, kvinna eller man, vem som sitter vid rodret bara det är rätt person?

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Spelar väl ingen roll, kvinna eller man, vem som sitter vid rodret bara det är rätt person?

Det han menar är att eftersom denna branch består av 99% män, så måste en kvinna jobba mycket hårdare för att nå samma position, och att det därför är stor chans att hon är mycket bra på det hon gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Det han menar är att eftersom denna branch består av 99% män, så måste en kvinna jobba mycket hårdare för att nå samma position, och att det därför är stor chans att hon är mycket bra på det hon gör.

Sen får vi inte glöma att gubbarna är skalliga, avdankade och skricker sig svettiga på scen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Mark Hurd var åtminstone bättre.. Apotheker är en utsugare med "hemlig agenda", som helt klart inte inställd för bolagets bästa!

En griefer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401