Intel core i7 920 & Hyper 212 plus temperaturer titta hit :)

Permalänk

Intel core i7 920 & Hyper 212 plus temperaturer titta hit :)

Tjenare folket jag har lite fråger angående min prolle och min nya kylare, är idle temps på 40-36-39-37 / Load 61-60-59-60. bra temperaturer för en clockad i7 på 3.2ghz / vcore 1.152 ? . får en känsla av att det är lite för höga siffror eller är dem här helt normala tro?. upskattar era svar och era resultat med liknande combo . edit load tempsen är beräknade från BFBC2 har inte testat köra något stressprogram en men kan tänka mig att det bär av ännu högre då

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem

Sätt dit en till fläkt så blir det bättre resultat

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk

glömmde ochså tillläga att jag kör med 2 fläktar

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem

Det är normalt för den kylaren, hade samma cpu och kylare,fick liknande temp..

Permalänk

Okej härligt warrior28 då slipper jag oroa mig om att jag monterat den fel eller failat med kylpasta eller något sådant tack för ditt svar =)!

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Avstängd

Hmm tycker att tempen är lite hög...Jag har 45grader load med min Phenom, men jag har ju lappat CPUn och kylaren Förövrigt är 60 grader helt ok 80-90grader är gränsen för ok

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Lite off topic kanske men är det inte väldigt bra gjort o kunna köra på 1.152vcore på 3.2ghz? Lr har ja alldeles för mkt volt i onödan kanske.. Hmmm...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Military Class // Intel Core i7-3770 @ 3.50Ghz // Nvidia GeForce GTX 770 // Corsair 16Gb RAM// Corsair HX 650W // Samsunsg SSD EVO 840// Western digital caviar black 640GB // MX518 // LG 23" IPS (236V)

Permalänk

@ Esseboy okey det är ju riktigt nice load temp du har , förövrigt kan jag berätta att jag la en klick på basen sen fyllde jag i kanalerna på 212an sen 3 tunna riskorn 1-2 cm långa typ.Hur gjorde du Esseboy nyfiken att höra

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk

Madvillain lungt hehe har ingen aning om det är bra gjort haha det kanske det är , kan ju haft turen och fått ett exemplar som inte behöver ha så mkt vcore och det är ju inga fel , förövrigt så är det en D0 revision

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk

Tja Esseboy fråga angående Hyper 212

Skrivet av Esseboy:

Hmm tycker att tempen är lite hög...Jag har 45grader load med min Phenom, men jag har ju lappat CPUn och kylaren Förövrigt är 60 grader helt ok 80-90grader är gränsen för ok

Tja esseboy du jag tänkte höra hur du gjorde med kylpasta appliceringen på din hyper 212 plus måste få veta tacksam för svar!

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikke92:

Tja esseboy du jag tänkte höra hur du gjorde med kylpasta appliceringen på din hyper 212 plus måste få veta tacksam för svar!

Tunt jämnt lager och rotera/massera dit den lite lätt, skulle jag säga.
Var jättenöjd med min 212+ men blev tvungen att ersätta den eftersom jag behövde en 200mm i sidoplåten.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Esseboy:

Hmm tycker att tempen är lite hög...Jag har 45grader load med min Phenom, men jag har ju lappat CPUn och kylaren Förövrigt är 60 grader helt ok 80-90grader är gränsen för ok

Du kan ju inte jämföra en Phenom II med en Intel i7 920. I7:an kör ju en del varmare men tål också 100c medan din AMD endast tål typ 62c.
Runt 60c är en bra temperatur med en 920.

Skrivet av Madvillain:

Lite off topic kanske men är det inte väldigt bra gjort o kunna köra på 1.152vcore på 3.2ghz? Lr har ja alldeles för mkt volt i onödan kanske.. Hmmm...

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väldigt olika från till cpu. Jag har en i7 930 som jag kör 3.8ghz på 1.141volt stabilt och har gjort ca 1 år nu.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vikke92:

Tja esseboy du jag tänkte höra hur du gjorde med kylpasta appliceringen på din hyper 212 plus måste få veta tacksam för svar!

Jag smetade ut pastan då alla "kanaler" borde föra bort alla luft bubblor då man skruvar fast den har experimenterat med olika tekniker men med en liten ris klick i mitten täcks endast 1-2 heatpipes av pasta...så därför är det bäst att smeta ut pastan

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

ah okey tack för alla svar grabbar oerhört tacksam nu vet jag lite mer hur det ligger till då stort tack!

Visa signatur

Whazzaaaaah