Permalänk
Medlem

Stämningen i BC2 online.

Har tagit upp spelet igen efter några månders frånvaro. Och måste säga att stämningen är otroligt dålig på servrarna. Man är ju inte direkt glad efter att man har spelat. Folk är förbannade, och börjar köra teamkill, eller baserape, eller rent av fuska. Det finns sällan en enda admin i sikte. Sen blir alla sura å börjar köra CG och slugs mot allt som rör sig utan att försvara m-coms, alla som kör recon bara gömmer sig och kör mortar strike mot allt som har fyra väggar och ett tak. Till slut är det nån som börjar med autoaim, alla är ännu mer förbannade, sen slutar de med att nästan alla lämnar matchen.

Det är typ 3:e gången på 3 dagar som jag fått uppleva detta scenario. När ska det komma en patch som fixar till lite online regler? Det börjar ju bli löjligt när det är 10st recon i varje lag å man skulle kunna tro att ingen är online på servern för det är helt stilla på banan. Det är kanske en gång på 10 som det är jämna lag och som verkligen spelar som ett lag. Annars springer folk bara runt å hoppar å skuttar som om det är UT3 eller nått. Eller gömmer sig i en buske i 30 minuter bara för att få så få deaths som möjligt för sin fina K/D stats.

Sista rundan var jag den enda som försökte göra nånting på banan. Hade typ 9 kills å 29 deaths för att jag armade m-coms hela tiden och ingen hjälpte mig.

Börjar ärligt talat fundera på om det ens är värt att köpa BF3 om det ska vara lika dant där.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Har tagit upp spelet igen efter några månders frånvaro. Och måste säga att stämningen är otroligt dålig på servrarna. Man är ju inte direkt glad efter att man har spelat. Folk är förbannade, och börjar köra teamkill, eller baserape, eller rent av fuska. Det finns sällan en enda admin i sikte. Sen blir alla sura å börjar köra CG och slugs mot allt som rör sig utan att försvara m-coms, alla som kör recon bara gömmer sig och kör mortar strike mot allt som har fyra väggar och ett tak. Till slut är det nån som börjar med autoaim, alla är ännu mer förbannade, sen slutar de med att nästan alla lämnar matchen.

Det är typ 3:e gången på 3 dagar som jag fått uppleva detta scenario. När ska det komma en patch som fixar till lite online regler? Det börjar ju bli löjligt när det är 10st recon i varje lag å man skulle kunna tro att ingen är online på servern för det är helt stilla på banan. Det är kanske en gång på 10 som det är jämna lag och som verkligen spelar som ett lag. Annars springer folk bara runt å hoppar å skuttar som om det är UT3 eller nått. Eller gömmer sig i en buske i 30 minuter bara för att få så få deaths som möjligt för sin fina K/D stats.

Sista rundan var jag den enda som försökte göra nånting på banan. Hade typ 9 kills å 29 deaths för att jag armade m-coms hela tiden och ingen hjälpte mig.

Börjar ärligt talat fundera på om det ens är värt att köpa BF3 om det ska vara lika dant där.

Tips 1: Spela inte public
2: Spela inte sent
3: Spela på en bra server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Tips 1: Spela inte public
2: Spela inte sent
3: Spela på en bra server

Word. Server val är à och o.
Sen angående recon, är det inte mening med en snopet att gömma sig? Snarare tecke på en bra sniper som håller sig i bakgrunden..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

förhoppningsvis så ska ju inte bf3 bli samma sak.
Banorna skall vara lite mer öppna och ge lite mer rum att röra sig i.
Tycker de trånga intensiva banorna i bc2 har lite motsatt verkan och alla blir rädda för att spela spelet som det är tänkt eftersom banorna består till stor del av chokepoints som det är låg risk att man kommer förbi. Så folk skiter i målet eftersom det till 99% leder till död.

I bf2 gick det att spela smart och flanka, därmed utföra ett mål utan att springa rakt in i fienden och dö.
Om banorna överhuvud taget liknar bf2's banor så borde det ju iallafall bli lite bättre.

Om dessutom revive faktiskt inte räknades som dödsfall så skulle nog folk inte vara så fega (inklusive mig)

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Word. Server val är à och o.
Sen angående recon, är det inte mening med en snopet att gömma sig? Snarare tecke på en bra sniper som håller sig i bakgrunden..

JO det är förvisso sant, men det börjar bli löjligt när hälften av spelarna på banan är recon, och dom få andra stackarna knappt kan spawna.

Sen servers. Finns det icke public servers eller? (Noob fråga kanske)

Spelar mest på TV2, Webhallen, och Gottland. Men händer ibland att man även hamnar på nån annan halvskumm server då det är fullt. PureOwnage (elller vad dom heter) har jag oxå spelat på, dom är total katastrof.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

JO det är förvisso sant, men det börjar bli löjligt när hälften av spelarna på banan är recon, och dom få andra stackarna knappt kan spawna.

Sen servers. Finns det icke public servers eller? (Noob fråga kanske)

Spelar mest på TV2, Webhallen, och Gottland. Men händer ibland att man även hamnar på nån annan halvskumm server då det är fullt. PureOwnage (elller vad dom heter) har jag oxå spelat på, dom är total katastrof.

Det kan jag köpa när det blir för många. Även fast jag kör mest själv som recon. Tycker nästan det blir lite roligt när jag får lite recon motstånd, dem flesta är så lätta att se

Gå med i nån clan brukar funka.

Kör oxå på tv2, webhallen och på två norska framför allt

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Sen tycker jag inte det är rätt att restriktera antalet av olika klasser, eftersom det är smått idiotiskt om en snubbe är sniper och inte kan sitt jobb, så kan ingen annan göra det heller.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Skrivet av Tandborste:

Word. Server val är à och o.
Sen angående recon, är det inte mening med en snopet att gömma sig? Snarare tecke på en bra sniper som håller sig i bakgrunden..

Visst är det så, men jag tror inte någon kan säga att det är ovanligt att hälften av vardera laget spelar sniper och ligger i någon buske. Och det är inte meningen, det tillför ganska lite till en vinst. Men det är förbannat tråkigt att lira när man blir sniprad vart man än gick. Men det är å andra sidan ett av väldigt få sätt att få en bra K/D ratio

Permalänk
Medlem

BC2 banorna är för långsmala som sagt. Hoppas BF3 tar tillbaka den gamla ban-designen. Nu springer alla rakt mot varandra, väldigt krävande att ta en flagga bakom andra lagets linje.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Tips 1: Spela inte public
2: Spela inte sent
3: Spela på en bra server

COD fans har ju en kupp just nu, de spelar BC2 och förstör för spelare.
http://forums.gametrailers.com/thread/activision-cod-fanbase-...

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Visst är det så, men jag tror inte någon kan säga att det är ovanligt att hälften av vardera laget spelar sniper och ligger i någon buske. Och det är inte meningen, det tillför ganska lite till en vinst. Men det är förbannat tråkigt att lira när man blir sniprad vart man än gick. Men det är å andra sidan ett av väldigt få sätt att få en bra K/D ratio

Det också just detta med K/D. Varför finns det ens med!? Det enda som är relevant är poängen enl mig. Speciellt score per minute. Så sjukt många som är enbart ute efter att få bra K/D så när det kommer till att disarma en M-com så vill man inte förstöra sina stats genom att springa fram och försöka göra nått.

Håller också med att det är problematiskt att man begränsar antalet recon t.ex. då det finns en risk att den som blir recon är riktigt kass. Men det är nästan värt den risken tycker jag. Varje gång jag varit på en server som har t.ex. 2 recon per lag, så har spelet flytit på mycket bättre. Fram för allt kommer man ut ur basen rätt snabbt, man behöver inte krypa bakom varje sten man hittar för att inte bli snipad.

Sen känner man sig smått hopplös när det precis kom en patch, och det fortfarande springer runt folk som fuskar. Tycker det borde vara ristat i sten, fuska en gång = varning, fuska 2 gånger = permanent bannad licensnyckel till spelet. Fattar inte hur fuskare kan få spela kvar online.

EDIT: Låter ju som att jag hatar spelet, men det är ju faktiskt inte sant. Det är bara väldigt frustreradne när man känner att det KUNDE ha varit mkt roligare bara man införde lite bättre regler som gör spelet mer balanserat och TVINGAR folk till att spela i lag. Man älskar ju när man har en duktig recon i sitt lag som skyddar M.com efter att man armat och täcker sina lagkamrater när dom ska springa fram. Inte när dom sitter i fiendens bas å campar å spawnkillar, där har man ingen nytta av dom alls.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Visst är det så, men jag tror inte någon kan säga att det är ovanligt att hälften av vardera laget spelar sniper och ligger i någon buske. Och det är inte meningen, det tillför ganska lite till en vinst. Men det är förbannat tråkigt att lira när man blir sniprad vart man än gick. Men det är å andra sidan ett av väldigt få sätt att få en bra K/D ratio

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Det också just detta med K/D. Varför finns det ens med!? Det enda som är relevant är poängen enl mig. Speciellt score per minute. Så sjukt många som är enbart ute efter att få bra K/D så när det kommer till att disarma en M-com så vill man inte förstöra sina stats genom att springa fram och försöka göra nått.

Håller också med att det är problematiskt att man begränsar antalet recon t.ex. då det finns en risk att den som blir recon är riktigt kass. Men det är nästan värt den risken tycker jag. Varje gång jag varit på en server som har t.ex. 2 recon per lag, så har spelet flytit på mycket bättre. Fram för allt kommer man ut ur basen rätt snabbt, man behöver inte krypa bakom varje sten man hittar för att inte bli snipad.

Sen känner man sig smått hopplös när det precis kom en patch, och det fortfarande springer runt folk som fuskar. Tycker det borde vara ristat i sten, fuska en gång = varning, fuska 2 gånger = permanent bannad licensnyckel till spelet. Fattar inte hur fuskare kan få spela kvar online.

EDIT: Låter ju som att jag hatar spelet, men det är ju faktiskt inte sant. Det är bara väldigt frustreradne när man känner att det KUNDE ha varit mkt roligare bara man införde lite bättre regler som gör spelet mer balanserat och TVINGAR folk till att spela i lag. Man älskar ju när man har en duktig recon i sitt lag som skyddar M.com efter att man armat och täcker sina lagkamrater när dom ska springa fram. Inte när dom sitter i fiendens bas å campar å spawnkillar, där har man ingen nytta av dom alls.

Håller med er båda, trots att jag föredrar att spela som recon så går lagets bästa före mina egna poäng. För många snipers är Inge bra även om jag tycker det är kul att sätta dem på plats. Trist att Bf serien blir mer och mer CoD med k/d hetts. Jag ner på mina bara knän att BF3 fokuserar mer på teamplay än att fokusera på lonewolfs.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk

Regler:
- Alla vapen tillåtna. ( Ju mindre det finns att bryta på en spelserver ju bättre. )
- Inget spammande med explosive på infantry. ( Nästan ett måste )
- Alla är mutade, som server admin kan du ställa in att bara admin kan snacka på servern. Tyvärr är den keff, men det blir bättre stämning på servern tack vare att man whinar mer en vad man försöker TP.a

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

Jag tycker stämningen oftast är helt ok. Man kan tycka det är tråkigt med många snipers i egna laget men i motståndarnas spelar ingen roll, det betyder bara att de kommer att förlora. Jag stör mig inte så mycket på att bli snipad heller, jag vet att en squadkompis revivar mig inom några sekunder = ingen ticket förlorad och man spelar vidare.

Och det här med fusk, är ni verkligen säkra på att det fuskas så himla mycket? Jag har sett det vid högst en handfull tillfällen och då har jag ändå spelat bortåt 500 timmar. Man vet ju själv att man rätt som det är lyckas med nåt som verkar omöjligt, många ropar då direkt ”fusk”. Jag spelar ofta ihop med ett par andra på public servrar och titt som tätt blir vi beskyllda för fusk. Det finns vissa saker i spelet som nästan känns som fusk så som 3D-spotting, hälften av gångerna jag skjuter nån så har jag bara skjutit på en röd triangel. Eller att spela recon med radarboll och saiga/usas. Det är intressant när nån lågrankad kille skriver ”cheater clan” i chatten och inte reflekterar över att han inte spelat 100 timmar ännu och vår squad har tusentals timmar spelade plus teamwork och mumble.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Word. Server val är à och o.
Sen angående recon, är det inte mening med en snopet att gömma sig? Snarare tecke på en bra sniper som håller sig i bakgrunden..

Solklart tecken på att det är en noob Man kan inte jämföra en sniper irl och en recon i bc2. En Bra recon är alltid längst fram pga en anledning, de är som bäst i närstrid. Finns ingen medic som tar en bra recon i närstrid ( och de menar jag inte att man ska nooba runt med shotguns) Det är lite samma sak som att det är väldigt sällan en recon vinner en avståndsduell med tex en SAW eller mg36a.

Anledning att det är så dålig stämmning i bc2 är pga det är ett så sjukt dåligt spel när det gäller balans.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Solklart tecken på att det är en noob Man kan inte jämföra en sniper irl och en recon i bc2. En Bra recon är alltid längst fram pga en anledning, de är som bäst i närstrid. Finns ingen medic som tar en bra recon i närstrid ( och de menar jag inte att man ska nooba runt med shotguns) Det är lite samma sak som att det är väldigt sällan en recon vinner en avståndsduell med tex en SAW eller mg36a.

Anledning att det är så dålig stämmning i bc2 är pga det är ett så sjukt dåligt spel när det gäller balans.

skojar du elr? recon längst fram med sniper...hahahahaha. recons spanar/skyddar folket som ska dra fram mot bomben tex..bara för att dom kan döda med en kula typ så betyder det inte att dom ska vara längst fram. jisses..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

skojar du elr? recon längst fram med sniper...hahahahaha. recons spanar/skyddar folket som ska dra fram mot bomben tex..bara för att dom kan döda med en kula typ så betyder det inte att dom ska vara längst fram. jisses..

Herregud, inte konstigt att spelet är så dåligt om folk tänker som du gör.

Det spelar ingen roll om du sitter långt bak och skyddar någon som är långt fram, du kan inte skjuta alla och då kommer snubben som är längst fram få ta smällen och dö. Dvs ni är tillbaka på ruta 1.

Obviously kan du inte spela alls för om du kunde det hade du vetat att recon är otroligt lätt att hantera i närstrid.
Det här med att "Sitta och täcka" är ett argument som inte håller för 5 öre. För lyckas du inte döda en person som skjuter på den som försöker ta flaggan eller arma så dör din kamrat och ni har INGEN där framme. Dvs ni förlorar. Det gäller att alltid pusha frammåt, alltid hålla sig längst fram och ressa som galningar vid flaggor och mcoms.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Ceogar och Andyahs argument säger ju allt faktiskt :P. Folk har olika ideer om hur spelet ska spelas. Vilket resulterar att i ett lag med 16 spelare så gör alla 16 helt skilda saker istället för att jobba mot samma mål. Vilket är ganska korkat. Det som är ännu mer korkat är att spelet belönar dessa spelare genom att ge dom bra stats i from K/D, t.ex. miffon som suttit längst bak på banan i ett träd hela spelet och inte lagt en enda mortar på M-com efter att man armat den. ( Ofta lägger dom en mortar INNAN man armat, så den som ska arma hinner dö innan han hinner arma)

När man tänker efter är det OTROLIGT synd att BC2 inte går att spela över lokalt LAN, det skulle vara så otroligt mkt roligare. Inte alla har ju råd att köpa sig en server. Kanske blir att gå över till MW3 som ska tilllåta att man har egna dedikerade servrar?

Riktigt synd tycker ja, för det är i grunden ett otroligt spel.

Nu har tråden kanske gått över till att va en liten klagomur. Vilket kanske inte helt var tanken. Frågar är ju då vilka servrar man ska spela på för att undivka alla lonewolfs som springer runt med slugs i baserapar. Har som sagt vart inne på TV2:s servrar och Battlefield Gotland, dessa två är väl oftast helt ok, men brukar balla ur där med ibland. Någon som har tipps på andra servrar? Gillar egentligen inte 32 slots så mkt, 16 eller 24 är mkt trevligare då banorna har så stora chokepoints som någon nämnde tidigare.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

http://youtu.be/0p4fkH9qC4M?t=1m47s

EDIT:

Kul spel att sitta och base-campa i 3 timmar i sträck och gå ut rundor med 4/0. Får då har man ju verkligen hjälpt laget till vinst. Man förlorar MASSA på att ha massa sniper-campers, man hjälper inte laget fram. Man är bara ute efter bra K/D.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

http://youtu.be/0p4fkH9qC4M?t=1m47s

EDIT:

Kul spel att sitta och base-campa i 3 timmar i sträck och gå ut rundor med 4/0. Får då har man ju verkligen hjälpt laget till vinst. Man förlorar MASSA på att ha massa sniper-campers, man hjälper inte laget fram. Man är bara ute efter bra K/D.

Den där videon är otroligt rolig :). Tyvärr så är det inte så många som tar till sig budskapet :(. Märks ju så tydligt att spelet egentligen är menat att spelas på det sättet. Om man märker att halva ens lag är snipers och andra hälften springer runt med CG och skjuter allt som rör sig. Ja, då byter man till medic å följer sin sqad för att hålla dom stackarna vid liv, sen byter man till assault för att ge dom amo. Jag försöker hela tiden se vad som behövs mer, kan även byta till Recon för att motarbete andra lagets recon. Förstår inte varför vissa spelare låser sig så mkt å bara kör t.ex. Recon, med shotgund och slugs hela tiden. Sen springer dom fram till en M-com utan att ha en medic med sig, å dör som flugor å slösar tickets. Eller dom som kör Medic, men springer runt själva å dör i onödan, en medic ska ju va med sin sqad hela tiden.(är dock inte alltid möjligt då jag ofta vart med om att alla i ens sqad springer åt olika håll på kartan å gömmer sig i en varsin buske)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Har tagit upp spelet igen efter några månders frånvaro. Och måste säga att stämningen är otroligt dålig på servrarna. Man är ju inte direkt glad efter att man har spelat. Folk är förbannade, och börjar köra teamkill, eller baserape, eller rent av fuska. Det finns sällan en enda admin i sikte. Sen blir alla sura å börjar köra CG och slugs mot allt som rör sig utan att försvara m-coms, alla som kör recon bara gömmer sig och kör mortar strike mot allt som har fyra väggar och ett tak. Till slut är det nån som börjar med autoaim, alla är ännu mer förbannade, sen slutar de med att nästan alla lämnar matchen.

Det är typ 3:e gången på 3 dagar som jag fått uppleva detta scenario. När ska det komma en patch som fixar till lite online regler? Det börjar ju bli löjligt när det är 10st recon i varje lag å man skulle kunna tro att ingen är online på servern för det är helt stilla på banan. Det är kanske en gång på 10 som det är jämna lag och som verkligen spelar som ett lag. Annars springer folk bara runt å hoppar å skuttar som om det är UT3 eller nått. Eller gömmer sig i en buske i 30 minuter bara för att få så få deaths som möjligt för sin fina K/D stats.

Sista rundan var jag den enda som försökte göra nånting på banan. Hade typ 9 kills å 29 deaths för att jag armade m-coms hela tiden och ingen hjälpte mig.

Börjar ärligt talat fundera på om det ens är värt att köpa BF3 om det ska vara lika dant där.

Hah, jo, vi två sitter nog ofta på väldigt olika servrar. Stämningen brukar vara go'. Men visst finns det hästskitar som spelar fult.
Det värsta jag har varit med om i månaden var en admin som kickade mig (med ace pin) när jag slängde en C4 på ett hus för att döda en snubbe som jag såg innan. Det huset råkade vara det som M-COM:en satt i... Men sen drog jag in igen och sparkade hans rumpa.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffyn:

Hah, jo, vi två sitter nog ofta på väldigt olika servrar. Stämningen brukar vara go'. Men visst finns det hästskitar som spelar fult.
Det värsta jag har varit med om i månaden var en admin som kickade mig (med ace pin) när jag slängde en C4 på ett hus för att döda en snubbe som jag såg innan. Det huset råkade vara det som M-COM:en satt i... Men sen drog jag in igen och sparkade hans rumpa.

Lite smått off topic, men har de tagit bort poängen för att riva hus med mcom's i?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Jag tror en lösning är att inte spela Rush.

Jag har iofs spelat väldigt lite Rush men de få gångerna jag gjort det (och fått sjukt mycket spö) så verkar det vara mer snipers och oorganiserat spel än på Conquest. Rush har ju inte samma möjlighet till taktik och smart teamplay och uppmuntrar en tråkig spelstil enligt mig. (Nu är ju många conquestbanor mer eller mindre förklädda rushbanor där man springer omkring i en långsmal ränna och bara krigar om en flagga ändå...)

Jag kör på; TV2, Gotland(men oftast inte eftersom de inte har Kill Cam och det måste man ha pga snipers), Timeless, BF.no, Webhallen och tidigare oldmengaming men jag får så dålig ping där nu.

Permalänk
Avstängd

jag är nästan alltid sniper när jag spelar men campar inte jag är alltid i fronten och tar flaggor blev bannad en gång för att jag fick en 50/8 kd när jag satt och försvarade en flagga med sniper, alla trodde jag fuska bara för att dom inte kunde se mig (stod bakom ett träd) mitt i smeten, var på bf gottland server btw skrev några arga rader på deras forum och dom tog bort min bann

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av harryangel:

Jag tror en lösning är att inte spela Rush.

Jag har iofs spelat väldigt lite Rush men de få gångerna jag gjort det (och fått sjukt mycket spö) så verkar det vara mer snipers och oorganiserat spel än på Conquest. Rush har ju inte samma möjlighet till taktik och smart teamplay och uppmuntrar en tråkig spelstil enligt mig. (Nu är ju många conquestbanor mer eller mindre förklädda rushbanor där man springer omkring i en långsmal ränna och bara krigar om en flagga ändå...)

Jag kör på; TV2, Gotland(men oftast inte eftersom de inte har Kill Cam och det måste man ha pga snipers), Timeless, BF.no, Webhallen och tidigare oldmengaming men jag får så dålig ping där nu.

Det kanske ligger någonting i det du säger. Sen kör jag nästan uteslutade Hard Core, vilket gör det hela ännu svårare. Men nu har jag vant mig vi HC så när jag spelar vanligt käns det löjligt hur svåt det ska vara att döda någon, och att folk sitter och skjuter trianglar hela tiden istället för att va smarta å tänka taktiskt och flanka motståndarna.

Ska nog kanske gå över lite till Conquest istället, har knappt kört det alls faktiskt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Ska lira nu! Bara adda Ceogar

Sen är det la klart att man inte spela rush/hc.. only noobs do that.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Ska lira nu! Bara adda Ceogar

Sen är det la klart att man inte spela rush/hc.. only noobs do that.

Har nog redan addat dig, heter BrottOchStraff i BC2

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Ska lira nu! Bara adda Ceogar

Sen är det la klart att man inte spela rush/hc.. only noobs do that.

tycker normalt är tråkigt, tar ju ett magasin för att döda någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

tycker normalt är tråkigt, tar ju ett magasin för att döda någon!

Fråga brottostraff hur det gick för mig

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

tycker normalt är tråkigt, tar ju ett magasin för att döda någon!

Tips, träffa huvudet

Skickades från m.sweclockers.com