Permalänk
Medlem

Noctua vs Scythe..VATTENKYLD dator?

Noctua NF-S12B FLX eller Scythe Gentle Typhoon båda i 120mm

Vilken fläkt tycker du passar bäst för vattenkyld dator?
Jag vet att priset är inte precis samma, men tänk på det som en fördel.
Bry ej om hur snygga/fula dem är. Vilket jag själv tycker dem är fula som stryk!
Säg gärna för och nackt delar med dem.

Ps: Kan man ta bort bladen på Noctua fläkten, precis som man gör på Scythe fläkten?

Permalänk

1. Delta fläkt, om design inte spelar roll
2. Nackdelar*
3. Varför vill du plocka bort bladen för?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Personligen är jag stark förespråkare av GT's, riktigt prisvärda och snygga. Kör GT's på min 240 rad.

Dom trycker mycket luft, högt statiskt tryck på låga RPM's, vilket är fördelaktigt för radiatorer.

Skrivet av Grim_reaper_SwE:

3. Varför vill du plocka bort bladen för?

Antagligen för att lacka om dom

Permalänk
Medlem

Men är inte delta fläkta sjukt högljuda, eller är dem tysta vid en lägre rpm?
Glömde skriva att jag vill ha tysta fläkta. Med en fläkt kontroller så jag kan sänka skiten så att dem är tysta fast pusha mycket luft endå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xface:

Men är inte delta fläkta sjukt högljuda, eller är dem tysta vid en lägre rpm?
Glömde skriva att jag vill ha tysta fläkta. Med en fläkt kontroller så jag kan sänka skiten så att dem är tysta fast pusha mycket luft endå!

Deltafläktar låter som ett jetplan ungefär
Skulle välja GT framför noktua, dom är effektiva och tysta i förhållande till RPM
finns även högvarviga GT fläktar snabbaste ligger på runt 5000 RPM vad jag sett, men sådan tror jag ingen säljer i landet

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Deltafläktar låter som ett jetplan ungefär
Skulle välja GT framför noktua, dom är effektiva och tysta i förhållande till RPM
finns även högvarviga GT fläktar snabbaste ligger på runt 5000 RPM vad jag sett, men sådan tror jag ingen säljer i landet

Okej tack Har sätt dem Gt fläktarna som ligger på 5krpm sjukt coola. Med en metal ring runt bladen, för att hålla ihop dem. Och dem finns att köpa inte allt för dyra. I alla fall vad jag har sett

Permalänk
Medlem

Det framgår endast att du ska ha dom i en vattenkyld dator, behöver du fläktar till en radiator eller som chassifläktar?

Permalänk
Skrivet av Xface:

Men är inte delta fläkta sjukt högljuda?

Jo!
http://youtu.be/9dheYccfQWo

Visa signatur

Citera för svar