Har jag får dålig effekt på agget?

Permalänk
Medlem

Har jag får dålig effekt på agget?

Tja!

Mitt system hänger sig väldigt konstigt ibland, det är på helt olika tider och belastningar och jag undrar om det är nätagget som inte pallar.

Jag har två stycken AMD Radeon HD6850 som är klockade till 940MHz och båda gpuerna ligger på 1.174V.
Processorn är en i5 2500k på 5GHz och en cV på 1,45V

Till det svarta fåret i burken. Nätagget är ett... Skratta inte... CX600W. Det har funkat bra för mig men många här på forumet har stämplat det som värdelöst

Hur som haver, är det nätagget som inte pallar eller om ni vet vad det kan vara så säg gärna det
Om jag glömt värdefull info, citera för svar

Kan tillägga att det inte är varken ssd eller stabilitets fel

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Hedersmedlem

Skall inte vara några problem alls med 600W. CX-serien är väl inte heaven, men den har fått lite överdrivet dåligt rykte i detta forum.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

"Kan tillägga att det inte är varken ssd eller stabilitets fel"

Hur menar du?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

"Kan tillägga att det inte är varken ssd eller stabilitets fel"

Hur menar du?

Fo3

Överklockningen är stabil och jag har ingen felande sandforce kontroller

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Och du är absolut 100% säker på att det inte kan vara OC som är boven?
Hur länge har du haft 2500k´n tuffat på i 5ghz? hur ser dina inställningar ut för OC i bios? offset? speedstep?
Anledningen är att 1,45 i corevolt börjar ju bli gräns på högt och kan till och med i vissa fall vara för högt vilket helt och hållet beror på vad just det aktuella chipet har för VID vilket kan vara väldigt olika från cpu till cpu.
Och när volten börjar bli hög så bryts ju processorn ner inifrån fortare och fortare ju mer volten ökar temp har ju en del med i det med men inte alls lika stor som volt har.

Visst en del chip klara säkert 1,45v och mer 24/7 i många år men långt ifrån alla kommer att klara det.

För att få lite mer info kolla in XrOo´s inlägg här

Har du ens provat att dra ner till 4-4,5ghz eller till och med org samma sak med grafikkorten?
Om svaret är nej hur kan du då vara 100% säker på att det INTE är OC som är boven?
Sen kan det ju även vara nätagget som ställer till det vilket du är inne på men som sagt är du 100% säker på OC.

Hur ofta kommer låsningarna?
Jag menar kan du köra i en vecka utan problem eller är dom någorlunda regelbundna som tex en om dan,en varannan?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Entusiast
Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit