Permalänk

överklockning Intel E5300 Fel . Asus

Tja.

Det är så här att jag överklockar i Bios

Där hittar man tre olika lägen när det gäller överklockning.

Manullt

Overklockprofile

Auto

jag överklockar med overklockprofile har alltid haft på den 20% då den går till 30 % men då stod det Overklock failure or volt fail

Men när jag satte i min nya ram Corsair från 2gb till 4gb så får jag bluescreen.

drar jag ner klockningen på 5% fungerar det.

Någon som vet varför ?

vlill helst klockka upp cpu till 3.20. innnan Tempen vart stabil innan vid 3.10 men nu kan jag inte köra den där längre

Tack på förhand / Oskar

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Medlem

Auto överklockningar fungerar sällan tillfredställande. Bäst är att göra alla inställningar själv så det inte blir knas med PCIe frekvenser eller minnenas timings.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Auto överklockningar fungerar sällan tillfredställande. Bäst är att göra alla inställningar själv så det inte blir knas med PCIe frekvenser eller minnenas timings.

Okej tack .

nästa problem är att fatta sig på manuell överklockning ingen it speciallist precis

rätt spänningar och hans moster

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk

jag fick någon Turbo key till moderkortet .

är det med någon slags överklockning ?

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk

ingensom vet någon slags tabel eller liknade .

för att börja ändra spännng hej vilt utan att veta vad man gör är nog ingen nbra idé ?

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Medlem

Nej, du skall undvika att höja spänningen till cpu så mycket det går, det är när datorn är ostabil du skall börja med detta. Eftersom alla cpus är olika så kan man inte sammaställa tables med inställningar. Alla klockar olika ihop med olika kort.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Okej.

Om man råkar eller råkar och råkar om man testar att sätta någon klock till från 800 mhz bus klock till 945 mhz sedan sätter cpu på 3.10 kanske , om det blir fel frekvenser går det åt pipan eller vad kan hända ?

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3