Få av sidoplåten på core 3000?

Permalänk

Få av sidoplåten på core 3000?

Snart bänder jag upp den med en skruvmejsel.. Hur får man upp den "bakre" sidoplåten, alltså den under moderkortet?

Permalänk
Medlem

Det ska väll bara vara att lossa tumskruvarna och sedan rycka och dra?

Jag har svårt att tänka mig att någonting skulle sitta i kläm och hindra avtagningen, troligare är det att clipsen är lite väl tilltryckta och behöver ett riktigt karlatag för att lossas.

Att bända med skruvmejsel låter lite läskigt.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Skrivet av Wladir:

Det ska väll bara vara att lossa tumskruvarna och sedan rycka och dra?

Jag har svårt att tänka mig att någonting skulle sitta i kläm och hindra avtagningen, troligare är det att clipsen är lite väl tilltryckta och behöver ett riktigt karlatag för att lossas.

Att bända med skruvmejsel låter lite läskigt.

Jag kommer ju böja av hela plåten innan den lossnar?

Permalänk
Medlem

Ta bort skruvarna och dra.

Mitt define R3 satt det som sten nästan första gången. Fick lägga ned det på en handuk (Undvika repor) och sen dra i hantaget/utbuktningen med ena handen samtidigt som man fick hjälpa till med handflatan mot själva plågen i en dragande rörelse... Trycka å dra som fan första gången.

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk

Fick upp den till slut! Funkade finfint när jag tog en matkniv(använd inte en med plasthandtag) och tryckte upp motsatta sidan till handtaget/utbuktningen och drog som fan!