Bäst grafik-kort för The Witcher 2

Permalänk
Medlem

Bäst grafik-kort för The Witcher 2

Tja har precis köpt The Witcher 2, och märkte att det var mycket mer krävande än något annat spel jag har spelat. Jag har redan tänkt att byta grafikkort från den jag har nu "Sapphire 6850". '

Men frågan om 6970 maxar det utan problem
kan jag få hjälp med dettta

Permalänk
Antielefant

Nej, inte ens två "Maxar" det. Übersampling kräver mer än dubbla kort.

Bör dock påpekas att det spelet inte ens fungerar med CF, och är skapligt ooptimerat för AMD överhuvudtaget. Ska du bygga dator för specifikt det (eller BF3) lär du titta på gröna laget.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Nej, inte ens två "Maxar" det. Übersampling kräver mer än dubbla kort.

Bör dock påpekas att det spelet inte ens fungerar med CF, och är skapligt ooptimerat för AMD överhuvudtaget. Ska du bygga dator för specifikt det (eller BF3) lär du titta på gröna laget.

Släppte inte amd en drivare för att lösa crossfire problemet? Vet någon om light-source problemet fortfarande existerar?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Antielefant
Skrivet av flyawaynille:

Släppte inte amd en drivare för att lösa crossfire problemet? Vet någon om light-source problemet fortfarande existerar?

Mjo, och skalningen är typ 20% med hemska microstutterproblem. Det är bättre att köra utan.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Mjo, och skalningen är typ 20% med hemska microstutterproblem. Det är bättre att köra utan.

Jag märker aldrig av microstuttering med crossfire i spel. Har dock inte prövat i witcher 2.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell