Permalänk

Limma fläkt med limpistol på H60?

Har funderat på att sätta fast två ramar mellan fläkten och Corsair H60 för att slippa dö-fläcken där motorn på fläkten sitter. Tänkte bara kolla med er som kan det där med kylning ifall det är genuint korkat att använda en limpistol för att fästa den fd. fläkt-ramen på fläkten? Kommer det hålla?

Just nu använder jag två stycken Scrytle Kaze 3000rpm. De har enorma motorer i mitten och jag antar att det drar ner kylningsförmågan markant. Det jag "oroar" mig för att att fläktarna är breda, nästan dubbelt så bred som en vanlig fläkt och de väger också ganska mycket. Kommer det hålla? Speciellt med tanke på hur snabbt dom snurrar. Kan ju bara tänka mig resultatet om en av fläktarna skulle lossna inuti datorn på 3000rpm

Borde det inte dämpa vibrationerna någorlunda om jag fäster fläktarna till H60'n med limpistolen också? Är medveten om att det kommer resultera i en permanent lösning, men det kanske det kan vara värt?

Så, vad tror ni?

http://www.inet.se/artikel/6308648/scythe-120mm-ultra-kaze-fa...

Permalänk
Inaktiv

Låter korkat, det finns konstruktionstejp på clas ohlson, mycket lättare att handskas med och sitter likabra som skruv eller svetsfog.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=147872982

Permalänk
Medlem

Går det inte använda buntband?

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Varför inte bara köpa längre skruvar?

Ta med original skruvarna till nån järn affär och ge han mått på hur långa skruvar du behöver så ska du se att han letar fram det åt dig med rätt gänga och allt.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Scythe slipstream har ganska litet motor. Men jag tror inte det gör så stor skillnad.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Varför inte bara köpa längre skruvar?

Ta med original skruvarna till nån järn affär och ge han mått på hur långa skruvar du behöver så ska du se att han letar fram det åt dig med rätt gänga och allt.

Nu kommer jag att bli idiotförklarad här på SweC, men det är så att jag bodde långt utanför närmsta järnhandel innan och var alldeles för ivrig när jag hade fått H60'n vilket resutlerade i att jag använde träskruv på vinst och förlust. Det gick! Frågan är bara om jag vågar joxa med nya skruvar...

Skrivet av Argybarg:

Går det inte använda buntband?

Det blir en utmaning. Minns att jag har försökt det innan men det är svårt att få det stabilt. Det ska ju helst inte skaka/vibrera.

Skrivet av compaqoffer:

Låter korkat, det finns konstruktionstejp på clas ohlson, mycket lättare att handskas med och sitter likabra som skruv eller svetsfog.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=147872982

Låter bra, kan ju täta glappet med vanlig skit-tape. Hur som helst kostar det, även om det inte är mkt. Är fattig student och är glad om jag kan komma undan kostnadsfritt vettu