HD 6870 eller 6850? Asus, Sapphire eller XFX?

Permalänk

HD 6870 eller 6850? Asus, Sapphire eller XFX?

Ämnesraden redigerad, v.v. ge trådar så tydliga rubriker som möjligt.
Permalänk
Medlem

Första presterar snäppet bättre än sista. Men sista går att klocka på 2 sekunder så att det presterar lika bra. Vilken av kylarna som är bäst vet jag tyvärr inte.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Första presterar snäppet bättre än sista. Men sista går att klocka på 2 sekunder så att det presterar lika bra. Vilken av kylarna som är bäst vet jag tyvärr inte.

okej! Men klockar jag gäller inte garantin! Tack så mkt

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Första presterar snäppet bättre än sista. Men sista går att klocka på 2 sekunder så att det presterar lika bra. Vilken av kylarna som är bäst vet jag tyvärr inte.

Men vad är bäst då? Ett som presterar bättre eller ett som kyler bättre? Antar att 2 fläktar kyler bättre..

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikoglas:

okej! Men klockar jag gäller inte garantin! Tack så mkt

och hur fasiken skulle dom se det???
har klockat alla mina kort och även pajat en del och har aldrig hört något om det

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

första har tystast kylare vad jag vet och ligger på högre gpu klock än ref.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikoglas:

okej! Men klockar jag gäller inte garantin! Tack så mkt

Det ända som en tillverkare kan se är ju om man har försökt ändra bios på kortet eller om det är sönder på något sätt, samt om du byter kylare(kollar kylpastan). Överklockning kanske står med i deras avtal, men det finns inget sätt att kolla detta.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Skrivet av Fextreme_fa:

första hat tystast kulare mej veterligen och ligger på högre klock än ref.

haha, förstår inget av det du skrev

Permalänk
Skrivet av pumba-kung:

och hur fasiken skulle dom se det???
har klockat alla mina kort och även pajat en del och har aldrig hört något om det

okej, så vilket ska jag ta nu då? Jag har nog inte behov av att klocka det.

Permalänk
Medlem

Edit: Efter att tittat närmre: Asus

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Jag skulle ta det med 2 fläkar då det antagligen kylerbättre på lägre varv ;>

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/825927/hjalp
Ta det. 1 krona billigare än komplett då du slipper frakten. Och garanterat tystare/marginellt snabbare.

Permalänk
Medlem

Sapphire kortet är ju ett 6850, de andra är 6870. Då är det väl bättre att välja ett av 6870 korten eftersom de är lite bättre?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk

Jag äger Asus kortet. Det funkar fint, och kylaren är väldigt bra.

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Skrivet av Xermalk:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/825927/hjalp
Ta det. 1 krona billigare än komplett då du slipper frakten. Och garanterat tystare/marginellt snabbare.

har rabattcheck på komplett!

Permalänk
Skrivet av Flandersss:

Jag äger Asus kortet. Det funkar fint, och kylaren är väldigt bra.

aa det blir detta!

Permalänk
Skrivet av Ahlen:

Jag skulle ta det med 2 fläkar då det antagligen kylerbättre på lägre varv ;>

Nää, jag tar hellre bättre prestanda!

Permalänk
Skrivet av netbuddy:

Sapphire kortet är ju ett 6850, de andra är 6870. Då är det väl bättre att välja ett av 6870 korten eftersom de är lite bättre?

Jo det förstår jag!

Permalänk
Skrivet av sj6:

Edit: Efter att tittat närmre: Asus

Tack så mkt för hjälpen!

Permalänk

Jag tar Asus kortet! Tack alla för hjälpen! hörs

Permalänk
Medlem

Tips: Citera flera

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikoglas:

har rabattcheck på komplett!

Skrivet av nikoglas:

aa det blir detta!

Skrivet av nikoglas:

Nää, jag tar hellre bättre prestanda!

Skrivet av nikoglas:

Jo det förstår jag!

Skrivet av nikoglas:

Tack så mkt för hjälpen!

Skrivet av nikoglas:

Jag tar Asus kortet! Tack alla för hjälpen! hörs

6 inlägg på endast 3 minuter, det måste vara rekord!

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berklar:

6 inlägg på endast 3 minuter, det måste vara rekord!

uttropstecken på varje inlägg(A)

Permalänk

Sry killar...

Permalänk
Hedersmedlem

*ämnesraden redigerad*

Tänk på att alltid ge dina trådar så tydliga rubriker som möjligt. Genom att läsa rubriken ska man kunna förstå vad tråden handlar om. Din gamla rubrik "HJÄLP! fort, jag är i stort behov av ett nytt!!" berättade inte särskilt mycket om tråden. Den här gången har jag justerat rubriken åt dig, men tänk på detta när du skapar trådar i fortsättningen.

Permalänk

[QUOTE="GAPa;11398392"]*ämnesraden redigerad*

Tänk på att alltid ge dina trådar så tydliga rubriker som möjligt. Genom att läsa rubriken ska man kunna förstå vad tråden handlar om. Din gamla rubrik "HJÄLP! fort, jag är i stort behov av ett nytt!!" berättade inte särskilt mycket om tråden. Den här gången har jag justerat rubriken åt dig, men tänk på detta när du skapar trådar i fortsättningen.[/QUOTE

Okej då vet jag. Tack

Permalänk

Skriver i denna iställe för att starta en ny..

Har tänkte uppgradera med ett till HD6870 så jag kan köra CF
men jag kollar på inet så finns det 2 st å välja mellan ( om själva märket måste vara lika dant, XFX har jag nu )

http://www.inet.se/artikel/5409147/xfx-radeon-hd6870-1024mb

http://www.inet.se/artikel/5409292/xfx-radeon-hd6870-2048mb

Det ena är på 1GB och den andra på 2GB, spelar det nån roll om jag tar det med 2GB?
Blir det någon skillnad om jag tar 2GB koret än 1GB kortet?

Hoppas ni förstår.. samt att jag inte är så hemma på detta

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Skrivet av Lemmythekiller:

Skriver i denna iställe för att starta en ny..

Har tänkte uppgradera med ett till HD6870 så jag kan köra CF
men jag kollar på inet så finns det 2 st å välja mellan ( om själva märket måste vara lika dant, XFX har jag nu )

http://www.inet.se/artikel/5409147/xfx-radeon-hd6870-1024mb

http://www.inet.se/artikel/5409292/xfx-radeon-hd6870-2048mb

Det ena är på 1GB och den andra på 2GB, spelar det nån roll om jag tar det med 2GB?
Blir det någon skillnad om jag tar 2GB koret än 1GB kortet?

Hoppas ni förstår.. samt att jag inte är så hemma på detta

Det är stor skillnad mellan korten beroende på hur mycket minne ditt nuvarande kort har. För CF "speglar" minnena så har du 1gb kort och ett 2gb kort får du bara 1gb minne.

1+1 = 1Gb
1+2 = 1Gb
2+2 = 2Gb

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Skrivet av Flandersss:

Det är stor skillnad mellan korten beroende på hur mycket minne ditt nuvarande kort har. För CF "speglar" minnena så har du 1gb kort och ett 2gb kort får du bara 1gb minne.

1+1 = 1Gb
1+2 = 1Gb
2+2 = 2Gb

Det kort jag har är på 1GB så då köper jag ett till på 1GB.
Tack för svaret

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit