Behöver starta datorn 2 ggr innan bild kommer

Permalänk

Behöver starta datorn 2 ggr innan bild kommer

Tjenare!

Har ett problem med min dator som börjat bli jobbigt med tiden så tänkte slita röven ur stolen och göra något åt de !

När jag startar datorn första gången, Då får jag ingen bild "no signal" men datorn hoppar igång. Men då håller jag in knappen så den dör och startar igen då får jag bild. Så måste jag göra exakt varje gång jag ska starta den!

Tänkte om någon kanske har hört om problemet förut och kunde hjälpa till :/

Förlåt om tråden ligger på fel ställe men bara att flytta den om de behövs.

Permalänk
Medlem

Har själv samma problem. "No signal" vi uppstart. Hörs att Windows laddas normalt där bakom, ända felet är att skärmen är svart. Startar om datorn och då är det inga problem.
Vad har du för skärm? (Har själv Samsung 2233BW)

Visa signatur

MB: Asus M4N72-E CPU: AMD Phenom2 X4 940 OC 3,4Ghz GPU: Gigabyte GTX560 Ti OC RAM: Corsair 8gb DDR2 800MHz PSU: Corsair TX 650w Chassi: Antec Three Hundred

Permalänk
Skrivet av LimpS:

Har själv samma problem. "No signal" vi uppstart. Hörs att Windows laddas normalt där bakom, ända felet är att skärmen är svart. Startar om datorn och då är det inga problem.
Vad har du för skärm? (Har själv Samsung 2233BW)

BenQ :/ så kan ju inte vara skärmen + min bror hade datorn innan och han hade samma problem och en annan skärm

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha, och så var det det där med info? Vi vet ju inte vad du har för krejer, please.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Jaha, och så var det det där med info? Vi vet ju inte vad du har för krejer, please.

ops, glömde

Asus Striker 2 extreme

radeon HD 5770

Intel(R) Core(TM)2 Extreme CPU x9650 @ 3.00GHz

Permalänk
Hedersmedlem

Nätagg? Modell och märke?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Nätagg? Modell och märke?

Nätagg har vi provat med 2 olika och de är samma problem :/ och atm är de XION 630W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lundgreen91:

Nätagg har vi provat med 2 olika och de är samma problem :/ och atm är de XION 630W

Har ni ett "riktigt" nätagg som inte är skr.p?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Har ni ett "riktigt" nätagg som inte är skr.p?

Jo de som min bror använde tror jag låg på 850W och var ganska overkill för dom här delarna

Permalänk
Hedersmedlem

Har ni testat att ta ur delarna och kolla att det funkar utanför chassiet?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

xion= axp budget agg byt ut det snarast.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Har ni testat att ta ur delarna och kolla att det funkar utanför chassiet?

Nej men vi bytte däremot chassi när jag fick delarna . så dom har varit i 2 olika chassin med samma problem

Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt innan, ta och kolla om det finns nyare bios till moderkortet, samt skaffa ett ordentligt nätagg.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Som sagt innan, ta och kolla om det finns nyare bios till moderkortet, samt skaffa ett ordentligt nätagg.

ska uppdatera bios så fort som möjligt men de kan fortfarande inte vara nätagget de är fel på..

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Som sagt innan, ta och kolla om det finns nyare bios till moderkortet, samt skaffa ett ordentligt nätagg.

Hittade felet nuja! De va ram minnet!

Permalänk
Medlem

Tjena! Jag har lite av samma problem faktist! eller iaf ibland. Om min dator startar korrekt så blåser grafikkortet på ganska kraftigt i början i 2 sek ungefär, men någon gång ibland startar inte grafikkortet verkar det som och ingen bild kmr. Vad tror ni här på sweC att det kan vara ;o? Kan mitt silverpower 600w sjunga på sina sista dagar :(?,
Det är ett 6950, Problemet började uppstå efter ja låst upp shaders

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Extrice:

Tjena! Jag har lite av samma problem faktist! eller iaf ibland. Om min dator startar korrekt så blåser grafikkortet på ganska kraftigt i början i 2 sek ungefär, men någon gång ibland startar inte grafikkortet verkar det som och ingen bild kmr. Vad tror ni här på sweC att det kan vara ;o? Kan mitt silverpower 600w sjunga på sina sista dagar :(?,
Det är ett 6950, Problemet började uppstå efter ja låst upp shaders

Kan du gå tillbaka till oupplåsta shaders?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Kan du gå tillbaka till oupplåsta shaders?

Jaa det kan jag göra!, Dock så gör ja inte det innan problemet blir jobbigt

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K