Sluten vattenkylning av CPU; 140MM radiator?

Permalänk
Medlem

Sluten vattenkylning av CPU; 140MM radiator?

Hej hopp!
Jag suktar efter en vattenkylningslösning, typ Antec Khüler mm, vars radiator stödjer 140mm fläktar. Finns det någon sådan på marknaden idag?

Är det någon som har provat att byta ut radiatorn på t.ex Antec Khüler till en på 140mm? Är det ens möjligt? (För en avarage amatör)

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wladir:

Hej hopp!
Jag suktar efter en vattenkylningslösning, typ Antec Khüler mm, vars radiator stödjer 140mm fläktar. Finns det någon sådan på marknaden idag?

Är det någon som har provat att byta ut radiatorn på t.ex Antec Khüler till en på 140mm? Är det ens möjligt? (För en avarage amatör)

Jag har då inte sett någon 140mm radiator fördig att köpa som slutet system.

Poängen med ett slutet system försvinner helt om man byter radiator, man bör vara så pass insatt i ämnet att man lika gärna kan bygga en egen custom vattenloop.

Varför fixeringen kring 140mm radiatorn?

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Jag har då inte sett någon 140mm radiator fördig att köpa som slutet system.

Poängen med ett slutet system försvinner helt om man byter radiator, man bör vara så pass insatt i ämnet att man lika gärna kan bygga en egen custom vattenloop.

Varför fixeringen kring 140mm radiatorn?

Jag antar att han har en 140mm fläktplats som han vill sätta den i?

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Fläktplatsen klarar både 140mm och 120mm, men jag har två stycken 140mm fläktar liggandes som jag vill få användning av.

Sedan tycker jag att ju större fläktar desto trevligare rent allmänt.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Avstängd

Mmmm.... fläktar är ju väldigt dyrt nu för tiden *ironi