Permalänk

vilken vatten kylare?

tjena jag undrar vilken vatten kylare ni skulle rekomendera? CORSAIR H60 HYDRO SERIES LIQUID COOLING eller ANTEC KÜHLER H2O 620 LIQUID COOLING?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga ANTEC KÜHLER H2O 620 LIQUID COOLING, jag har tittat runt lite och jag tycker den verkar bättre, men det är ditt val. Gör som du känner är bäst

Permalänk
Medlem

Det är ju lite en smaksak också

Visa signatur

M4A87TD EVO/Radeon HD 6850 Crossfire/AMD Phenom II x4 @3.75/4 GB DDR3/NZXT Tempest EVO/Fractal Design 650 80+

Permalänk

Kollar du runt här på forumet så anser iaf jag att det finns många som haft problem med sina 620.
Har själv en 920 och har haft problem med missljud..

hade nog valt Corsair om jag skulle köpt idag.

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Skrivet av vpklotar:

Jag skulle nog säga ANTEC KÜHLER H2O 620 LIQUID COOLING, jag har tittat runt lite och jag tycker den verkar bättre, men det är ditt val. Gör som du känner är bäst

Skrivet av Zearoxx:

Det är ju lite en smaksak också

Skrivet av limited_edition:

Kollar du runt här på forumet så anser iaf jag att det finns många som haft problem med sina 620.
Har själv en 920 och har haft problem med missljud..

hade nog valt Corsair om jag skulle köpt idag.

eller borde man köra på en vanlig processor kylare som den här?
http://www.dustinhome.se/cooler-master-hyper-212-plus-s-1155-...

Permalänk
Skrivet av UncleSamPatriot:

eller borde man köra på en vanlig processor kylare som den här?
http://www.dustinhome.se/cooler-master-hyper-212-plus-s-1155-...

Du kommer ju aldrig ner helt i samma kylning som med en vattenkylare, det kommer man inte ifrån.

Min klockade processor låg på 70 grader med luftkylning när jag spelade.
Nu är jag nere vid runt 45-50 grader när jag spelar..

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Skrivet av limited_edition:

Du kommer ju aldrig ner helt i samma kylning som med en vattenkylare, det kommer man inte ifrån.

Min klockade processor låg på 70 grader med luftkylning när jag spelade.
Nu är jag nere vid runt 45-50 grader när jag spelar..

vilken vatten kylare har du?

Permalänk

Antec Kuhler H20 920, men har som sagt haft problem med missljud från pumpblocket men nu funkar den fint

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Skrivet av limited_edition:

Antec Kuhler H20 920, men har som sagt haft problem med missljud från pumpblocket men nu funkar den fint

vad gjorde du åt problemet? och blir det missljud med corsairs?

Permalänk
Skrivet av UncleSamPatriot:

vad gjorde du åt problemet? och blir det missljud med corsairs?

fick en ny på garanti efter 5 veckors väntande..

sök här på forumet på valfri Corsair eller Antec vattenkylning så får du se, bara på första sidan kan jag räkna till minst 5 trådar om dessa pumpar..

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Avstängd

jag kom fram till att antec kuhler h2o 920 var det bästa valet, pwm styrda fläktar är helt klart att föredra och sen är de medföljande fläktarna bland de bästa på marknaden man kan få tag på för rimlig penning(för tillfället finns de inte att köpa men jag läste nån stans att antec planerade att lägga ut de för försäljning).

antec 620 är också bra men då går man miste om trevliga saker såsom tjockare radiator, pwm styrda fläktar i pnp, nästan halva radiatortjockleken mm.

ifall man kör utblås så bör man tänka på att ha bra inblåsfläktar.n ljudnivån för min dator gick ner avsevärt när jag ställde om chassifläktarna till full hastighet(har både dom som följde med chassit som insugsfläktar).

Permalänk
Skrivet av anjora:

jag kom fram till att antec kuhler h2o 920 var det bästa valet, pwm styrda fläktar är helt klart att föredra och sen är de medföljande fläktarna bland de bästa på marknaden man kan få tag på för rimlig penning(för tillfället finns de inte att köpa men jag läste nån stans att antec planerade att lägga ut de för försäljning).

antec 620 är också bra men då går man miste om trevliga saker såsom tjockare radiator, pwm styrda fläktar i pnp, nästan halva radiatortjockleken mm.

ifall man kör utblås så bör man tänka på att ha bra inblåsfläktar.n ljudnivån för min dator gick ner avsevärt när jag ställde om chassifläktarna till full hastighet(har både dom som följde med chassit som insugsfläktar).

okej! men spelar det någon roll vad man har för chassi för jag tänkte köra på http://www.dustinhome.se/cooler-master-miditower-elite-310-at...

Permalänk
Skrivet av UncleSamPatriot:

okej! men spelar det någon roll vad man har för chassi för jag tänkte köra på http://www.dustinhome.se/cooler-master-miditower-elite-310-at...

Vad du inte får glömma är att det blir ganska tight med två fläktar och radiator om allting skall få plats i en midtower.

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Skrivet av limited_edition:

Vad du inte får glömma är att det blir ganska tight med två fläktar och radiator om allting skall få plats i en midtower.

varför 2 fläcktar eller vilka snackar du om?

Permalänk
Skrivet av UncleSamPatriot:

varför 2 fläcktar eller vilka snackar du om?

920 har två fläktar 620 bara en men istället tjockare radiator

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Skrivet av limited_edition:

920 har två fläktar 620 bara en men istället tjockare radiator

ahaa men jag ska nog satsa på 620

Permalänk
Skrivet av UncleSamPatriot:

ahaa men jag ska nog satsa på 620

okej, men mitt tips är att söka på "Antec kuhler H2O 620" här på forumet och läsa igenom ordentligt innan du köper en

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt