Hardstyletråden - Tipsa låtar, diskutera genrén och artister mm.

Permalänk
Hedersmedlem

Hardstyletråden - Tipsa låtar, diskutera genrén och artister mm.

Mors,

I den här tråden var det alltså tänkt att det ska tipsas om olika Hardstyle-låtar och gärna en liten beskrivning om låten.

Jag själv är iallafall en inbiten Hardstyle-fantast, som lyssnar ett par timmar dagligen, och gärna skulle utöka mitt Hardstyleförråd avsevärt.

Närliggande stilar som Jumpstyle / Hardbass / Hardcore / Gabbar behövs alltså helst inte här.

Börjar själv med att tipsa alla där ute om den här sidan.
En ypperlig sida som varje månad släpper de 40 just nu populäraste Hardstyle-låtarna för nedladdning alldeles gratis. Stort tips att kolla den varje månad!

Tipsar även om den här webbradion
Q-Dance's egna webbradio, som spelar Hardstyle dag ut och dag in, riktigt värt att lyssna på!

Tipsa mig gärna om andra låtar som är värda att lyssna på!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem

Upptäckte idag ännu en radiokanal som endast sänder Hardstyle, dom definitivt är värd att kolla in!

Radion finnes här.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Tack så extremt mycket för lite nya tips!

Permalänk
Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera denna låten:

http://www.youtube.com/watch?v=HYPfDc8_2sw

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Hedersmedlem

Lysande smak!

Passar på att tipsa om min absoluta favoritlåt just nu:

Wasted Penguinz - Melancholia

Grym melodi och sköna lyrics, av alltid lika grymma WP. Svenska snubbar med, det kan man inte annat än att gilla! Köpte en Wasted Penguinz-T-shirt för inte så länge sedan, som dök upp idag. Riktigt fint

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Lysande smak!

Passar på att tipsa om min absoluta favoritlåt just nu:

Wasted Penguinz - Melancholia

Grym melodi och sköna lyrics, av alltid lika grymma WP. Svenska snubbar med, det kan man inte annat än att gilla! Köpte en Wasted Penguinz-T-shirt för inte så länge sedan, som dök upp idag. Riktigt fint

Tackar tackar

Nämen, ser man på! Melancholia är ju min favorit också

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem

När det ändå finns en hardstyle tråd så passar jag på att låna den lite...
Denna helgen så ska jag göra en 20 timmars hardstyle mix.
Jag ska mixa i 20 timmar så jag behöver en del musik. Jag har ungefär 10 timmar hardstyle på min hårddisk just nu, men skulle behöva rekommendationer på fler låtar.

Tack på förhand.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Coldfire2143:

När det ändå finns en hardstyle tråd så passar jag på att låna den lite...
Denna helgen så ska jag göra en 20 timmars hardstyle mix.
Jag ska mixa i 20 timmar så jag behöver en del musik. Jag har ungefär 10 timmar hardstyle på min hårddisk just nu, men skulle behöva rekommendationer på fler låtar.

Tack på förhand.

Jävlar, ja då får du börja samla kvickt, för att få ihop 10 timmar bra låtar är ett jävla arbete! (Har själv cirka 20h, samlat låtar i flera år )
Men börja med att kolla http://hardstyletop40.com , deras listor brukar vara feta. hardstyle.com's topplista finns ju alltid också, där är det allt som oftast bra material.

Passar även på att tipsa om en annan grym svensk DJ, som kallar sig Ezitsuj. Han är definitivt i toppnivå när det gäller producering av Hardstyle, och har verkligen ett unikt sound! Fortfarande ganska okänd dock, men inte sämre för det. Han kör även liveshow varje torsdag, som är grym! Här är hans, enligt mig, bästa låt:

Ezitsuj - The Human Planet

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Jävlar, ja då får du börja samla kvickt, för att få ihop 10 timmar bra låtar är ett jävla arbete! (Har själv cirka 20h, samlat låtar i flera år )
Men börja med att kolla http://hardstyletop40.com , deras listor brukar vara feta. hardstyle.com's topplista finns ju alltid också, där är det allt som oftast bra material.

Passar även på att tipsa om en annan grym svensk DJ, som kallar sig Ezitsuj. Han är definitivt i toppnivå när det gäller producering av Hardstyle, och har verkligen ett unikt sound! Fortfarande ganska okänd dock, men inte sämre för det. Han kör även liveshow varje torsdag, som är grym! Här är hans, enligt mig, bästa låt:

Ezitsuj - The Human Planet

Jag har hittat ungefär 3 timmar hittils idag. Har letat runt på diverse hardstyle kanaler på youtube (finesthardstyles, futurehardstylers, finestroughstylez, etc).

Det jobbigaste kommer nog vara att inte kunna gå på dass på 20 timmar.
Men jag gillar att pressa mig själv och göra "galna" saker, så det ska bara bli kul.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

När det ändå finns en hardstyle tråd så passar jag på att låna den lite...
Denna helgen så ska jag göra en 20 timmars hardstyle mix.
Jag ska mixa i 20 timmar så jag behöver en del musik. Jag har ungefär 10 timmar hardstyle på min hårddisk just nu, men skulle behöva rekommendationer på fler låtar.

Tack på förhand.

Blir de någon url sen isf?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Blir de någon url sen isf?

Självklart! Jag kommer kunna ladda upp den på youtube eftersom jag fick ett meddelande som sa att mitt konto var aktiverat för uppladdningar längre än 15 minuter. Det var en glad överraskning.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Ni får ursäkta dubbelposten, men denna länken behöver postas.

Zatox - No Way Back (Official Qlimax 2011 Anthem)

Hymnen till Qlimax har släppts. Mycket bättre än förra årets enligt mig.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Coldfire2143:

Ni får ursäkta dubbelposten, men denna länken behöver postas.

Zatox - No Way Back (Official Qlimax 2011 Anthem)

Hymnen till Qlimax har släppts. Mycket bättre än förra årets enligt mig.

Ahh! Mycket trevligare än förra årets (Vafan gjorde Brennan Heart egentligen? Remix på Face The Enemy som anthem, usch!), men inte något som blir en favorit. Den var alltså bra, men inte bäst. ;D

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Ahh! Mycket trevligare än förra årets (Vafan gjorde Brennan Heart egentligen? Remix på Face The Enemy som anthem, usch!), men inte något som blir en favorit. Den var alltså bra, men inte bäst. ;D

Jag håller med. DBSTF gjorde ett av de bästa hymnerna enligt mig.
Om tre dagar börjar de sälja biljetterna till Qlimax! Jag ska inte åka förrän 2013 dock. :/

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Kul att det finns fler här som gillar denna underbara genre!

Jag tycker årets Qlimax hymn är riktigt tungt. Gillar inte det ordet egentligen. Men den här låten, wow!

Kan väl även få göra lite "reklam" (kanske lite skryt också ) för en grupp jag driver på facebook.
http://facebook.com/hardstylegroup
Jag försöker att lägga upp så mycket Hardstyle nyheter jag kan.
Hoppas ni gillart!

Såg att Ezitsuj nämndes också. Det är en kompis till mig.
Just nu är han med i en tävling där vinnaren får spela på XSTATIC 2011.
Får han totalt 600 röster innan 19:00 idag gör han en bonus show!
Bara 15 kvar och man kan rösta HÄR.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wijkk:

Kul att det finns fler här som gillar denna underbara genre!

Jag tycker årets Qlimax hymn är riktigt tungt. Gillar inte det ordet egentligen. Men den här låten, wow!

Kan väl även få göra lite "reklam" (kanske lite skryt också ) för en grupp jag driver på facebook.
http://facebook.com/hardstylegroup
Jag försöker att lägga upp så mycket Hardstyle nyheter jag kan.
Hoppas ni gillart!

Såg att Ezitsuj nämndes också. Det är en kompis till mig.
Just nu är han med i en tävling där vinnaren får spela på XSTATIC 2011.
Får han totalt 600 röster innan 19:00 idag gör han en bonus show!
Bara 15 kvar och man kan rösta HÄR.

Åhh ja, röstade för han för länge sedan.

Ska bli kul att se honom på Xtatic, för jag ska nämligen dit!! Ska åka samma buss som honom, holger och en hel del andra svenskar, kommer bli galet röj. Lineupen på Xtatic är ju inte helt fel heller.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Åhh ja, röstade för han för länge sedan.

Ska bli kul att se honom på Xtatic, för jag ska nämligen dit!! Ska åka samma buss som honom, holger och en hel del andra svenskar, kommer bli galet röj. Lineupen på Xtatic är ju inte helt fel heller.

Holger, som i han Holger http://www.facebook.com/holger.dj ? Shit va nice bussresa det kommer vara! Jag vill också vara med

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dima.g:

Holger, som i han Holger http://www.facebook.com/holger.dj ? Shit va nice bussresa det kommer vara! Jag vill också vara med

Jepp, den Holger. Hehe ja det lär vara galet röj x) (7h bussresa, Jkpg > Köpenhamn)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Ja, idag har det vart en riktigt bra dag måste jag säga! Tre gratis releaser har vi fått.

Zatox - No Way Back (Qlimax Anthem 2011)
http://bit.ly/QL11Anthem

Unloaders - Perfect World (For J-M Edit)
http://wtrns.fr/EI7mIS1gWx6gsM

The Prophet & Brennan Heart - Wake My Worship (Wasted Penguinz Mashup)
http://wtrns.fr/k4-aV4B7T7l3A6

Permalänk
Skrivet av Wijkk:

The Prophet & Brennan Heart - Wake My Worship (Wasted Penguinz Mashup)
http://wtrns.fr/k4-aV4B7T7l3A6

Här är den på youtube för dem som inte vill ladda ner den

http://www.youtube.com/watch?v=TvUg8dp3Ohw&feature=youtube_gd...

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Hedersmedlem

Headhunterz släppte nyligen sitt femte avsnitt av serien Hard With Style, som är en timme långa shower, där Headhunterz mixar ihop de senaste Hardstylelåtarna, med lite snack imellan ibland. Jag gillar dem iallafall!

Headhunterz - Hard With Style 5

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Börjar själv med att tipsa alla där ute om den här sidan.
En ypperlig sida som varje månad släpper de 40 just nu populäraste Hardstyle-låtarna för nedladdning alldeles gratis. Stort tips att kolla den varje månad!

Vet inte om jag missat något men de går inte att ladda ner gratis?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Json_81:

Vet inte om jag missat något men de går inte att ladda ner gratis?

De brukade ha gratis downloads förr, men verkar som att de tagit bort det nu, tyvärr! Menmen, man kan preview-lyssna samtliga låtar på hardstyle.com, och sedan köpa de bästa. 7-8 kr per låt är lätt värt det.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur många som har hört den, men jag kan rekommendera denna låten.

Zatox ft. Nikkita - Poltergeist

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

Jag vet inte hur många som har hört den, men jag kan rekommendera denna låten.

Zatox ft. Nikkita - Poltergeist

hihi, den har varit med ett tag nu men visst är är den bra ändå!

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Coldfire2143:

Jag vet inte hur många som har hört den, men jag kan rekommendera denna låten.

Zatox ft. Nikkita - Poltergeist

Hur gick det med 20timmarsmixen?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Hur gick det med 20timmarsmixen?

Jag fick oanmält besök av mina morföräldrar i helgen, så den blev uppskjuten en vecka.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Hur gick det med 20timmarsmixen?

Den är påväg.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Coldfire2143:

Trevligt, vi väntar.

Jag var på Xstatic 2011 i Köpenhamn igår, och det var alldeles otroligt. Har aldrig varit med om något liknande, seriöst. Riktigt grymma DJs (Headhunterz, Coone, TnT, Ran-D, m.fl) och grym stämning! Första eventet för mig del, absolut inte sista.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.